Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

DPF -regeneracja czy całkowite wycięcie? 2,7 D przebieg: 200tys

(1/5) > >>

Heresy666:

  Witam

 Czy ktoś mogłby mi doradzić czy regenerować czy wyciąć? Dzwoniłem do ludzi którzy sie tym zajmują i zdania są podzielone czyli:

 1.Regeneracja nie ma sensu bo podobno znów sie niedługa zapcha

 2.Mechaniczne usunięcie filtra cząstek stałych (  Katalizator oraz wszystkie czujniki pozostają na swoim miejscu.),Elektroniczne usunięcie        filtra cząstek stałych.

 

maron:
Nad czym się zastanawiasz?Wywal to jak najszybciej.W zasadzie to powinno się wycinać zaraz po opuszczeniu salonu.Naturalnie myślę tu wyłącznie o dobru silnika i jego włąściciela.Ze względu na środowisko (disel musi dymić)ustrojstwo to pozostaje doputy dopuki się nie zepsuje.Potem decyzja dla mnie jest jedna.Problem tkwi nie w filtrze lecz w sposobie jego wypalania/oczyszczania i nawet w efektach tegoż.W naszych kotach to wtryski silnika wypalają filter i to jest problem.Zbyt wiele paliwa dostaje się do oleju w silniku,olej się rozrzedza i w niesprzyjających okolicznościach (a skąd ma user wiedziec jakie to są)dochodzi do wywalenia korby ,albo wału.Sama powiedziałbym radość.Natomiast skutki wypalenia (zakłądając szczęśliwego) są nadzwyczaj mierne.Duże cząstki sadzy (itp)są rozbijane na malutkie i wywalane do środowiska.Super!Jak go nie w łeb to po du... O ile duże sa ciężkie i łatwo opadają to małe fruwają w powietrzu i docierają tam gdzie tamte by nie dotarły,na przykład do płuc.Także ekologia na około.
A w ogóle to ja nic nie mówiłem;)

Yoohas:
Powiedziałbym, że sama idea diesla jest to d....już myślą o zakazach wjazdu do miast dieslom.

A wiele zależy od rodzaju i sposobu działania filtra.

maron:
Trudno jednoznacznie poprzeć opinię że idea diesla jest do d... ,ja uznaję dzisiejsze disel za super technologię,szczyt osiągnieć w dziedzinie silników tłokowych.Moment,dynamika,lepsze niż benzyna a do tego spala gorsze paliwo i w mniejszej ilości.Tylko że to szwajcarskie zegarki,prawie nanotechnoliga,wymaga "specjalnej troski"choć jeśli się bierze pod uwagę, to są trwałe i prawie doskonałe.Fakt że spaliny są brudniejsze od gaziaka czy benzyniaka,ale nie powinniśmy ulegać całej tej zielonej histerii o globalnym ociepleniu itd.Od dawna wiadomo że to wymysł kolegów w fartuszkach i przyznawanie zielonym w tym racji jest autokompromitacją choć politycznie  poprawną. Jaką mamy alternatywę dla diesla?Napęd elektryczny?A prąd z elektrowni wiatrowej....to nie lepiej od razu żagiel?To co atomowa?Wszystko ma swoje + i - i jak dobrze to rozważyć to cała ta zawierucha nie warta jest świeczki nawet przeliczając na koszty środowiskowe.Fakt -rządy rzadzą inaczej i będzie jak będzie.

Yoohas:
Nie chodzi o globalne ocieplenie ino o te cząstki stałe. Robią krzywdę ludziom i tyle. Dlatego diesel w mieście to zupełna pomyłka, a udawanie, że DPF załatwia sprawę to podwójna pomyłka.

Elektryki zapewne tak - z racji sprawności.

PS. Współczesna benzina jest według mnie już fajniejsza od diesla. Jakoś mnie głównie odstrasza potencjalny problem z rozruchem zimą. Szczególnie przy polskim paliwie ;)

Wracając do tematu - jeśli ktoś jeździ regularnie do pracy autostradą 20-30 km to nie ma problemu z DPF. Jeśli ktoś stoi w korkach w mieście to po co kupił diesla? Wycięcie dpf jest obecnie łatwe i przyjemne, nie powoduje żadnych problemów dla silnika.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej