Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

obnizenie, wymiana sprezyn w zwyklym xj40 na te z XJR ??

<< < (2/2)

Demo:
Ja bym sie na to nie pisal, za kazdym razem mam problemy z parkowaniem a dokladniej z dojezdzaniem do kraweznika bo wszystkie sa za wysokie na xj40 wiec zanim zaparkuje to oceniam czy da rade podjechac czy nie, jesli okazuje sie ze nie i nie ma innego miejsca to dojezdzam tyle ile moge a to ze wystaje pol du...y zza krzaka to juz trudno sie mowi :) szczerze mowiac xj40 jest juz i tak bardzo niski, zreszta byl to najnizszy sedan swiata zaraz po Astonie Martinie Lagonda z tego co kiedys wyczytalem.

Lipa:
Jesli chodzi o to czy jest niski to nie powiedziałbym, ale prześwit ma olbrzymi;)

chris1796:
Przyznaję, że rozumiem kolegę koko88. Fajnie wygląda klasyk na ładnej feldze przy glebie. Mi też się to podoba ale niestety temat odpuściłem. Po pierwsze, najbardziej mi odpowiada regulowany prześwit a to wiąże się co najmniej z pneumatyką, kosztami i niemałą ingerencją w zawieszenie, a na dodatek trzeba dobrze wszystko spasować żeby efekt był powalający (odsadzenie koła, wzór felgi, profil opony oraz szerokość etc).
Sprężyny krótsze i twardsze odrzuciłem ze względu na wygodę, moim zdaniem 40stka i tak jest stosunkowo twarda, a ja lubię w takich autach styl kanapowy.
Przymierzyłem kiedyś 19 z dupowozu (mam 16 w 40stce) i pomijając wzór i wysokość profilu nadkole zdecydowanie lepiej się wypełniło. Ja przede wszystkim dorobię i wstawię dystanse na start. A że z czasem krucho i jak mam czas to wolę jeździć autem - czyli zrobię to po sezonie. Moje zdjęcia nie oddają dokładnie jak będzie wyglądało auto po dołożeniu dystansów, ale powiem tylko tyle, że szczelina między nadkolem a oponą się zmniejszy a auto się optycznie poszerzy. Dystanse będą takie, żeby krawędź opony licowała się z krawędzią błotników. Zobaczymy jak to będzie się sprawdzać w praktyce. Jest to mało inwazyjne, nie zmienia charakteru auta a przywrócenie do wersji oryginalnej to chwila.
Oczywiście optymalnie by było w tej wersji wstawić większe i szersze felgi, zejść z profilu opony, tak żeby była nieco naciągnięta na felgę i rant felgi licował się z krawędzią błotnika. Niestety siądzie na tym komfort jazdy.

I potwierdzam to co Demo napisał, 40stka jest niska, przynajmniej w stosunku do standardowych aut tej klasy. Dajmy na to takie auto którym jeżdżę na co dzień, czyli Opel Insignia. Stojąc 40stką obok Insigni czuję się prawie jak stojąc Insignią obol X6 :). Może nieco przesadziłem, ale 40stka sama w sobie jest bardzo niska, a każdy kto z niej wysiada doświadcza tego namacalnie.
Co do samego prześwitu, to już dla mnie jest całkiem akceptowalne, ale wynika to tylko i wyłącznie z pakiety spojlerów OPC które mam i przez które prawie pod żaden krawężnik nie podjadę przodem :)

katar83:

--- Cytat: Six w Czerwiec 01, 2017, 07:28:39 am ---Tylko trzeba brać pod uwagę, że egzemplarz z linku ma też bodykit wizualnie dodatkowo obniżający sylwetkę.  ;)

--- Koniec cytatu ---

I sprezyny nizsze niz w XJRze :)

Yoohas:
Cześć,

przyszedł czas na kompleksowe zajęcie się zawieszeniem w moim Daimlerze.

Pytania dotyczą przedniej sekcji:

1. Czy warto wymienić stabilizator na ten z x300 xjr? Czy to ma sens tylko razem z wymianą tylnego stabilizatora?
2. Czy którekolwiek gumki wymienić na poliuretany? Zależy mi na komforcie ale fajnie by było, gdyby auto trafiało w asfalt.
3. Czytałem o modyfikacji polegającej na montażu tylnych tulei sanek od x308. Ponoć są twardsze/wytrzymalsze. Ktoś przeprowadził taką operację? Zauważalna zmiana?

Jakieś inne pomysły na drobne modyfikacje? Obniżające sprężyny odpadają ;)

Dzięki.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej