Autor Wątek: Jaguar x-Type pompa oleju  (Przeczytany 1551 razy)

Binio

  • Gość
Jaguar x-Type pompa oleju
« dnia: Kwiecień 12, 2017, 18:03:43 pm »
Witam! Jestem nowy na forum choć X-Type 2.5 mam od trzech lat. Uwielbiamy wraz z żoną ten samochód(pomimo wielu drobnych usterek),lecz teraz zrobiło się nie ciekawie. Mianowicie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju,oraz słychać stukanie w głowicach. Wiem, że to nie czujnik, bo sprawdziłem, możliwe że pierwsze odzywają się kasowniki luzów zaworowych, ale pewności nie mam bo jeszcze nie zdejmowałem pokryw. Silnik od zapalenia się kontrolki pracował może minutę, więc nie sądzę, że to panewki na wale.
Moje pytanie, czy ktoś miał coś podobnego i co się okazało? Jestem w stanie wyjąć silnik, rozebrać, kupić nową pompę i poskładać, bo jestem mechanikiem motocyklowym, lecz może nie muszę tracić czasu i pieniędzy jeśli to jakaś pierdoła o,której nie mam pojęcia. Dzięki i pozdrawiam!!!

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Jaguar x-Type pompa oleju
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 12, 2017, 18:16:22 pm »
A jak poziom oleju? Powiem Ci tak, u mnie jedyne co kojarzę, to może dwa razy mignęła konewka, a w perspektywie czasu skończyło się obróconą panewką, aczkolwiek oleju było za mało.

Po minucie to może tam być już niezły sajgon. W jakich okolicznościach to się stało?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline kleber

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Jaguar x-Type pompa oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 12, 2017, 21:34:34 pm »
ten silnik nie ma hydraulicznych kompensatorów luzów zaworowych wiec to na pewno nie to, ja na 90% obstawiam niestety panewke korbowodową ale zeby to sprwdzić to miske trza zdjąć i zobaczyc.
Na pompe bym nie stawiał (zrobiłem tych silników głównie w fordach st220 ze 40 i zaden nie miał uszkodzonej pompy) najlepiej by było podpiąć manometr i sprawdzić jakie ma ciśnienie ale skoro już stuka to może szkoda go jeszcze meczyć

Binio