Autor Wątek: Błąd p 0191  (Przeczytany 2219 razy)

Martin-May

  • Gość
Błąd p 0191
« dnia: Grudzień 31, 2016, 18:20:19 pm »
Witam . nie wiem czemu CHOINA zamknął mój temat  skoro w moim aucie są inne objawy niż u innych. Sorry CHOINA , ale próbuje jeszcze raz. Czytam, szukam, próbuje naprawić a efektów brak.Mój Jaguar ma zamontowany gaz i również ma wykonany przelew paliwa. Problem to gaśniecie auta na benzynie i właśnie w tym momencie brak jest ciśnienia na listwie. Gdy jest wszystko ok to na benzynie ma 3,78 bar, a na gazie ciśnienie wzrasta do 4,2 bar. Czy pompa ta traci adaptacje aż do tego stopnia,  że traci ciśnienie czy może coś jest uszkodzone. Dziekuję i wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Błąd p 0191
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 31, 2016, 18:49:07 pm »
Śmiem twierdzić że u ciebie lepiej spisze się emulator
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Błąd p 0191
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 31, 2016, 19:00:08 pm »
Skoro na gazie masz 4,2 bar to znaczy że przelew się nie sprawdza (może ma zbyt małą średnicę?), bo powinien utrzymywać ciśnienie na gazie bliskie temu co na benzynie, żeby adaptacje się nie rozjeżdżały.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2016, 19:24:02 pm wysłana przez voitec »
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Martin-May

  • Gość
Odp: Błąd p 0191
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2017, 19:47:18 pm »
Witam. Voitec myślisz, że taka mała różnica ciśnienia miałaby wpływ na to, że pompa tak się rozstraja. Dokładnie nie wiem jak ten powrót jest zrobiony ale na pewno jest elektrozawór. Muszę znaleźć dyszę końcowa na tym powrocie i rozwiercić by spadło ciśnienie. A może faktycznie emulator dałby radę?

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Błąd p 0191
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 02, 2017, 20:10:42 pm »
Tak, myślę, że taka różnica ma znaczenie i daje taki efekt. Nie mam w tym momencie pod ręką danych czujnika jaki jest jego zakres pomiarowy - może akurat 4,2b to maks co potrafi pokazać? Skoro masz już przelew, to zobacz w ogóle czy ten elektrozawór się załącza w momencie przejścia na lpg - przynajmniej ja bym od tego zaczął.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Martin-May

  • Gość
Odp: Błąd p 0191
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2017, 18:02:55 pm »
Ok, w sobotę postaram się o kanał bo przelew znajduje się koło zbiornika. Dam znać jak coś znajdę. Dzięki.

Martin-May

  • Gość
Odp: Błąd p 0191
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2017, 19:41:03 pm »
Witam, sprawdziłem dzisiaj ten przelew paliwa. Wygląda to tak, że do elektrozaworu dochodzi prąd i włącza się, na nim znajduje się ręczny zaworek, którym można regulować ciśnienie, ale ciśnienie się nie zmienia jak kręcę . Pod kanapą jest podłączony do zbiornika przewód z dyszą. Sprawdziłem jak leci paliwo gdy przełączy na gaz i leje się dosyć mocno czyli no listwie nie powinno być dużego ciśnienia. Chyba trzeba się wybrać do kumatego gazownika, może ten emulator załatwi sprawę. Czy macie jeszcze jakieś pomysły na to. Dzięki.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Błąd p 0191
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2017, 10:15:19 am »
A czujnik działa poprawnie? Sprawdzałeś odczyty przy przejściu benzyna - gaz i odwrotnie?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Martin-May

  • Gość
Odp: Błąd p 0191
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 11, 2017, 20:41:48 pm »
 Witam, jeżeli chodzi o czujnik to wydaje się, że działa poprawnie. Ciśnienie wzrasta jak przechodzi na gaz a maleje jak przełączę na benzynę, ale oczywiście nie powinno się zmieniać. Podłączę jeszcze manometr do zaworka na listwie i zobaczę co on pokaże.