Autor Wątek: Co może być przyczyną braku ciągu po 2000 tys.obrotów?  (Przeczytany 1833 razy)

Heresy666

  • Gość
Co może być przyczyną braku ciągu po 2000 tys.obrotów?
« dnia: Styczeń 12, 2017, 21:51:29 pm »
  Witam ,miałem przed chwilą taka sytuacje, wyjechałem z garazu i po uplywie 3 minut wywaliło komunikat że DCS NOT AVAILABLE,po czym wyjechałem na trase  i dodając gazu wskazówka na obrotomierzu szła do 2 tys i brak ciągu... wskazówka już dalej nie chciała iść.Zatrzymalem sie, odpaliłem silnik na neutralnym biegu dodając gazu i wszystko było ok wskazówka elagancko reagowała na docisk pedału gazu.Czy ktoś z WAs spotkał sie  z tym wcześniej ?Jak myślicie co może być przyczyną? Myślalem tez ze moze cos ze skrzynią wiec sprawdziłem w trybie sport używając manetek i normalnie elegancko przełącza biegi.Oczywiście jak ruszyłem problemu juz nie było skrzynia dobrze  wybierała i nie zauważyłem nic niepokojącego.Ktoś miał podobne doświadczenia ? Jaguar XF 2,7 D

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.077
Odp: Co może być przyczyną braku ciągu po 2000 tys.obrotów?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 12, 2017, 21:59:54 pm »
Witaj.

Nie pojawiła się tez przypadkiem informacja "Restricted Performance"?

Tzw limp mode.

Powody mogą być rożne wiec trzeba podpiąć komputer i odczytać błędy.

Na szybko i biorąc pod uwagę temperaturę może to być słaby akumulator.

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2017, 22:05:45 pm wysłana przez rmazurek »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Heresy666

  • Gość
Odp: Co może być przyczyną braku ciągu po 2000 tys.obrotów?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 12, 2017, 22:12:19 pm »
No dokładnie -pojawiła sie taka informacja " Restricted Performance" Dzieki za reakcje - skorzystam z rady i podepne go niebawem.

Heresy666

  • Gość
Odp: Co może być przyczyną braku ciągu po 2000 tys.obrotów?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 14, 2017, 20:17:14 pm »

  Auto wróciło dziś z diagnostyki komp. Błąd dotyczył filtra cząsteczek okolo 254% na kompie wyszło, wiec poza norme ,w zwiazku z tym że ostatnio jezdziłem spokojnie po miescie na krótkich odcinkach troche sie tego tam nazbierało-dziwne ze nie wyskakuje komunikat Full DPF,ale ok póki co muszę wyskoczyć w trase i na wysokich obrotach wypalić troche tego towaru,jesli to nie poskutkuje i komunikat bedzie dalej wyskakiwał zalecano pogrzebanie przy zaworze EGR .Podobne problemy i wyjasnienia znalazłem na forum UK.Diagnostyka dzisiejsza  tylko to dziś potwierdziła.Pozdrawiam

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Co może być przyczyną braku ciągu po 2000 tys.obrotów?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 14, 2017, 21:03:43 pm »
W jaki sposób egr wpływa na wypalanie dpf-a?

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Co może być przyczyną braku ciągu po 2000 tys.obrotów?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 14, 2017, 21:12:31 pm »
Nie jestem mechanikiem i dokładnie nie wiem jak to działa, ale z tego co na szybko znalazłem w internecie:

"Celem stosowania zaworu EGR jest obniżenie ilości tlenu dostarczanego do komory spalania i tym samym obniżenie temperatury i spowolnienie procesu spalania oraz obniżenie emisji tlenków azotu (NOx). Efekt zmniejszenia ilości tlenu w komorze spalania realizuje się poprzez dodanie do układu dolotowego odpowiedniej porcji spalin, które w dużym uproszczeniu zanieczyszczają powietrze dostarczane do komory."

Czyli podejrzewam, że powrót spalin był na tyle bogaty i długi w czasie, że najzwyczajniej w świecie doszło do zapchania dpf'a. Osobiście gdybym miał to montowane, to bym się tego pozbył  :) :-tylko

Heresy666

  • Gość
Odp: Co może być przyczyną braku ciągu po 2000 tys.obrotów?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 14, 2017, 21:37:47 pm »
  Był poruszany temat na forum o wycinaniu DPF chyba przy 3.0 V6(mój to 2,7D) i przy tym silniku podobno niezalecane-opinie są rózne-nie wnikam, narazie problem poki co jest sporadyczny a nie nagminny w razie braku rezultatów bedę  kręcił w tą strone:)

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Co może być przyczyną braku ciągu po 2000 tys.obrotów?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2017, 17:53:11 pm »
Tak sobie pytam o ten egr,bo od pewnego czasu jeżdżę na zamkniętych i programowo usuniętych i dobrze sie z tym mam.Przestraszyłem się trochę że wpływa to na niewypalanie dpf-a.