Autor Wątek: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300  (Przeczytany 4758 razy)

frostbive

  • Gość
Odp: Zbior dokumentacji, instrukcji, manuali i biuletynow technicznych do X300
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 07, 2017, 16:20:45 pm »
Witaj, bardzo fajne i użyteczne są te linki które podesłałeś, serdecznie dziękuję i korzystam. :-thank
a robiłeś już tą regenerację kompresora Eaton M90 w XJR, ja zastanawiam się nad rozebraniem M112 w X308, na pewno chciałbym wymienić w nim olej choćby z racji wieku, bo podejrzewam że nikt tego dotąd nie uczynił. Jaguar co prawda uparcie twierdzi, że kompresor Eatona nie wymaga serwisowania (taaa..) ale na amerykańskim forum piszą że olej należy wymieniać co ok. 60 tys km.
Czy kojarzysz czym się różnią te zestawy serwisowe z USA względem tych dostępnych w Europie, wspomniałeś że te europejskie są uboższe?

I drugie pytanie jeśli zepsuło Ci się już prawie wszystko w X300, to może przerabiałeś temat zamka centralnego, objaw jest taki że przy zamykaniu robi trzykrotnie (zamknij, otwórz, zamknij, otwórz, zamknij i po trzecim zamknięciu syrena raz piszczy), wiem, że to oznacza jakąś usterkę, tylko jaką, bo nigdzie tego dotąd nie wyczytałem, a komputer z programem JLR w x300 takich modułów jak zamki wcale nie widzi. Przyjechała do mnie teraz druga taka X300 i zachowuje się dokładnie tak samo.     

Niestety nie mam pojecia jak to wyglada z centralnym, troche raczej marudzilem akurat tego dnia ze wszystko zepsute, bez przesady. :-) U mnie akurat alarm, centralny i wszystko co z tym zwiazane dziala jak w nowym, jedynie musialem zrobic wlam do bagaznika zajac sie wkladem nigdy nieuzywanego zamka, rozebrac go, przeczyscic, nasmarowac, to akurat wiem jak otworzyc bagaznik jezeli wszystkie metody zawiodly. Ale to nie temat na takie sprawy...

Zestawy serwisowe w EU a USA roznia sie tym, ze nie ma wszystkich lozysk w tych europejskich i sa drogie a czesto tez na czesciach watpliwej jakosci.
Ja zamowilem zestaw z lozyskami SKF, poprostu wszystko co da sie wymienic w kompresorze przy regeneracji to jest zawarte w takim zestawie.

Tu jest przykladowo zestaw do XJR8 (X308): http://www.ebay.de/itm/Jaguar-XJR-XKR-M112-Eaton-Supercharger-Rebuild-Rotor-Pack-Bearings-Seals-4-0L-/261749487283?fits=Make%3AJaguar&hash=item3cf17c36b3:g:4tMAAOSwmrlU1aqe
Zawarte jest w nim wszystko co trzeba do pelnej regeneracji kompresora Eaton M112.
Zeby nie bylo, to nie jest zadna kryptoreklama, tylko po prostu jedyny chyba sprzedawca ktory nie zdziera kasy sprzedajac gowno.

Tu masz dla porownania zlodziejski niekompletny zestaw europejski: http://www.ebay.de/itm/Jaguar-XKR-4-0-liter-X100-Eaton-M112-Geblase-Lager-Umrustsatz-2000-2001-/182525029301?hash=item2a7f56ebb5:g:-NgAAOSwstxU3KMg

W kwestii regeneracji kompresora w warunkach domowych... nie polecam jezeli sie nigdy tego nie robilo bo po pierwsze zniszczysz kompresor a po drugie i tak nie bedziesz mial odpowiednich narzedzi do tego. Tj. sciagacze do lozysk. Co najwyzej wymienic olej i coupler to mozna samemu, ale niczego wiecej nie robilbym bedac amatorem. Nie mam zamiaru tu nikogo obrazac, ale wystarczy jedna ryska we wnetrzu obudowy kompresora i mozesz go wyrzucic. Nie wspominajac o tym ze wymiana lozysk wewnetrznych ktore sa wprasowane w obudowe jest bardzo trudna i wymagajaca uwagi.