Autor Wątek: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym  (Przeczytany 6534 razy)

Offline krystian377

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 62
2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« dnia: Grudzień 27, 2016, 12:28:09 pm »
Witam ,

Panowie jeszcze kilka dni temu ogrzewanie działało u mnie normalnie , a od 2 dni cały czas wieje mi gorącym powietrzem.
Climatronic nic nie reaguję na zmianę temperatury.
Czy ma ustawione 18 stopni czy 30 wieje cały czas gorącym powietrzem.

Problem z elektrozaworem w nagrzewnicy ?

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2016, 12:34:09 pm »
Problem z elektrozaworem przy chłodnicy,jest cały czas otwarty...

Offline krystian377

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 62
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2016, 12:43:45 pm »
Jest to ustrojstwo w ogóle naprawialne ? czy tylko wymiana na nowe ?

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2016, 13:00:18 pm »
Możesz próbować rozebrać,wyczyścić zawór,sprawdzić cewki ale w 90 % i tak sie kończy na kupnie nowego zaworu niestety.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2016, 13:31:25 pm »
A prąd  dostaje bezpiecznik się nie spalił bez prądu jest otwarty.
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline krystian377

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 62
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2016, 14:23:02 pm »
Panowie nie mogę znalezć tego bezpiecznika.
Engine Compartment Fuse Box - który to będzie bezpiecznik ?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2016, 14:26:38 pm »
To co napisałeś to po polsku brzmi - puszka z bezpiecznikami w komorze silnika
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline krystian377

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 62
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2016, 14:30:48 pm »
No dobrze ,ale który to będzie bezpiecznik pod maską ?
Z tego co widzę odpowiada za to bezpiecznik F37 w komorze silnika ,ale ten bezpiecznik mam sprawny.
Czy elektrozaworem steruję jeszcze dodatkowo przekaznik ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2016, 18:09:07 pm wysłana przez Choina »

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2016, 16:04:04 pm »
Elektrozawór ma stały plus i sterowany dwoma minusami
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 30, 2016, 18:16:41 pm »
Do zasilania elektrozaworu służy bepiecznik F32 w komorze silnika(37 to ruchy siedzeń)10A.Plus leci sobie więc przewodem kolorem Y na wspólny zacisk obu zaworów nr.CP34-2 a pozostałe dwa zaciski CP34-1(zawór dla storony pasażera)kolor NG i CP 34-3(strona kierowcy)kolor NW,pędzą pręciutko do ACC control module i tam dostają swoje minusy czyli masy.Sprawdz więc czy masz plus 12VDC na zacisku wspólnym i podając masę na zaciski pozostałe powinieneś usłyszeć cykanie zaworów.Pamiętaj że każdy zawór odpowiada tylko za swoją robotę/stronę.Jeśli jesteś szcześliwym posiadaczem multimetra możesz zmierzyć napięcie na odpowiednich parach zacisków w kostce po odpięciu od zaworu,ale najlepiej zrobisz jak odepniesz kostkę zasilającą i swoimi przewodami zasilisz odpowiednio cewki CP34-1do 2 (dla pasażera) i/lub CP34-2do3(dla kierowcy)oczywiście nie we wtyczce tylko w gnieździe na zaworze.Sprawdż czy się ruszają Jak się rusza znaczy-żyw jeszcze.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2016, 18:25:03 pm wysłana przez maron »

Arek

  • Gość
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2017, 19:23:32 pm »
miałem dokładnie ten sam problem , naprawa 500 zł u elektronika, lub wymiana elektrozaworu , mam do sprzedania swój za 250 zł(550zł nowy) bo wymieniłem nie potrzebnie .Pisz jak byś potrzebował

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 09, 2017, 17:00:48 pm »
u mnie skończyło się na kupnie używanego zaworu za stówkę z gwarancją 2 tygodniową, podmieniłem i gra gitara :)
GO HARD OR GO HOME...

Offline pablo87

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • S-type 2004 r
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 27, 2017, 11:23:38 am »
Dziś wymieniłem zawór na nowy z V12,niestety nadal wieje gorącym powietrzem, nie reaguje na zmiany temperatury. Pomóżcie co dalej szukać?

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 27, 2017, 12:48:03 pm »
Na środkowym pinie wtyczki zaworu powinno być zasilanie +12V po włączeniu zapłonu. Jeśli nie ma, to sprawdź bezpiecznik w skrzynce pod maską, F32 o ile dobrze pamiętam. Jeśli jest zasilanie, a nie działa, to prawdopodobnie upalone ścieżki w module sterującym HEVAC lub zimne luty, względnie wadliwe czujniki temp. zewnętrznej/wewnętrznej itp.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline pablo87

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 37
  • S-type 2004 r
Odp: 2,7D s-type , problem z ogrzewaniem - wieje cały czas gorącym
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 28, 2017, 19:33:31 pm »
Problemem okazał się stary elektrozawór i wtyczka do zaworu. Dla poszukujacych na przyszłość tego zaworu - wystarczy odkręcić osłone pod zderzakiem i elektrozawór jest od strony pasażera zaraz za zderzakiem. V12 dzięki za szybka wysyłkę i wskazówki :)