Autor Wątek: Błąd płynu chłodzącego, ogrzewanie...?  (Przeczytany 2649 razy)

ttaakenn

  • Gość
Błąd płynu chłodzącego, ogrzewanie...?
« dnia: Listopad 28, 2016, 16:51:04 pm »
Witam.
Mam pewien problem z ogrzewaniem w moim Jagu s type 3.0i 2005rok.
Było duzo tematów tego typu, wiem bo je przeglądałem, ale mojemu problemowi z gorącym powietrzem ze wszystkich nadmuchów towarzyszy jeszce bład na zegarach którego zdjęcia postaram się prawidłowo zamieścic. Autko jest sprowadzone z francji dlatego tez bład pisze po francusku, ale przetłumaczyłem go sobie i jest on związany z płynem chłodniczym, z tym że poziom płynu jest prawidłowy więc nie wiem o co może chodzić... Ktoś może spotkał się już z czymś takim? Dodam jeszcze, że błędowi towarzyszy ciągły pisk tylko podczas jazdy i zółta i czerwona kontrolka.
Pozdrawiam
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/8XcfvYZfKk8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
https://www.youtube.com/watch?v=wMyAdrC9VjY&feature=youtu.be


« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2016, 20:25:35 pm wysłana przez MicGin »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Błąd płynu chłodzącego, ogrzewanie...?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 28, 2016, 23:22:33 pm »
Może czujnik walniety
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Błąd płynu chłodzącego, ogrzewanie...?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 28, 2016, 23:34:51 pm »
Auto z Francji z licznikiem w milach?  Czy bobrze napisałeś i przetłumaczyłeś komunikat z deski, prawidłowy poziom.
 To po co go pokazywać jak jest ok i jeszcze ostrzega że jest dobrze. Odłącz czujnik i zobacz co wtedy się stanie.
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

ttaakenn

  • Gość
Odp: Błąd płynu chłodzącego, ogrzewanie...?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 01, 2016, 17:05:23 pm »
Witajcie
Licznik w milach tex mnie zastanawial, mam nadzieje ze to nie byl jakis angol.. Dzięki za rady i przepraszam za późną odpowiedź ale jestem w trasie i nie zawsze mam dostęp do internetu.
Otóż,pikanie podczas jazdy usunąłem( trzeba było "zaprogramowac" hamulec reczny). Błąd dobrze przetlumaczylem: niski poziom płynu chłodniczego. Może ma to związek z wymianą chłodnicy ponieważ była uszkodzona, ale stan płynu jest prawidłowy... powietrze nadal leci z nawiewów gorące... nie za bardzo też wiem gdzie ten czujnik się znajduje szukałem ale bezskutecznie.
Jeszcze od razu przy okazji zapytam jak się włącza tryb serwisowy wycieraczek by można było je wymienić?  I wymiana zarników w lampach wiąże się ze zdejmowaniem zderzaka? Bo miejsca na moje dłonie to tam raczej nie ma :D
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2016, 17:11:53 pm wysłana przez ttaakenn »

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Błąd płynu chłodzącego, ogrzewanie...?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 02, 2016, 00:19:54 am »
Na początek proponuję zmienić język komunikatów na desce na bardziej "przyjazny", tutaj jest napisane jak to zrobić:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=820.0 Polskiego nie ma ;)

Czy to był anglik, możesz sprawdzić dekodując VIN - strona kierownicy

Tryb serwisowy wycieraczek. Ta, chciałbyś...  :-tylko

Wymiana palników - najwygodniej zdjąć osłonę zderzaka, ale nie raz na tym forum była opisywana wersja na skróty, więc wystarczy poszukać. Jak się już za to weźmiesz, to albo zrób to bez odpinania wiązki lampy (wersja mniej bezpieczna dla zdrowia), albo odepnij aku a potem wiązkę a jak skończysz, to wiązka, a potem aku. Wtedy powinieneś uniknąć wizyty w serwisie w celu kalibracji samopoziomowania lamp.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

ttaakenn

  • Gość
Odp: Błąd płynu chłodzącego, ogrzewanie...?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 02, 2016, 21:01:10 pm »
Język zmieniłem już na angielski, zrobiłem też zdjęcie ale z pozycji telefonu nie dam rady go dodać. Błąd po angielsku jeśli komuś by to pomoglo: engine coolant low.
W któryms wątku ktoś pisał o trybie serwisowym, ale teraz już wiem, że chodziło o klucz nr 13 
Co do błędu i gorącego powietrza z nawiewów  dalej jestem w kropce, a boję się tak jeździć żeby coś poważniejszego się nie stało.. dzięki za odpowiedź i nadal czekam na jakieś rady.
Pozdrawiam  :)

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Błąd płynu chłodzącego, ogrzewanie...?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 02, 2016, 21:58:28 pm »
Wydaje mi się, że bład niskiego poziomu płynu chłodzącego i stałe gorące powietrze z nawiewów nie są ze sobą powiązane i to tylko zbieg okoliczności. Co do gorącego powietrza, to może tutaj znajdziesz wskazówki co i jak
http://www.jagrepair.com/images/TSB/2008-12-31_143352_351900_JTB00103NASF1.pdf

ttaakenn

  • Gość
Odp: Błąd płynu chłodzącego, ogrzewanie...?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2016, 19:35:08 pm »

Możesz mi kolego choć trochę naświetlić o co w tym chodzi?  :-wstyd nie ogarniam tak dobrze angielskiego, by to zrozumieć, a tłumacz google sobie z tym zbytnio nie radzi  :-help

Dziękuje za podpowiedź jestem bardzo wdzięczny! :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2016, 19:47:40 pm wysłana przez MicGin »

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Błąd płynu chłodzącego, ogrzewanie...?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 06, 2016, 23:49:42 pm »
Nie wiem jak mam Ci pomóc, bo nigdy tego nie robiłem, ale:

Jeśli Twoje auto dmucha tylko ciepłem ze wszystkich kratek (lub z niektórych leci afryka a z innych arktyka), to prawdopodnie winowajcą jest elektrozawór (DCCV) lub modułu sterowania klimatyzacją (DATC). Niewykluczone, że jedno i drugie, bo jak padnie zawór (najczęściej ze względu korozji) i tworzy się zwara, to delikatne podzespoły modułu, który steruje zaworem również mogą się uszkodzić.

Dalej to już tylko multimetr w rękę i mierzysz. Niby można zacząć od kostki (trzy piny) przy elektrozaworze, ale niektórzy proponują rozpoczęcie poszukiwań od kostek (zgodnie z wcześniejszym linkiem w zależności od Twojego numeru VIN), które znajdują się z lewej strony deski (miernik powinien wskazywać 0,6 do 0,9 amperów. Jeśli masz wyżej lub niżej, to chyba zamawiasz części i wymieniasz). Numery gniazd i kolory przewodów również są we wcześniejszym linku, a z kolorami to każdy translator już sobie poradzi ;)

Zakładając, że VIN Twojego auta jest w przedziale M45255 - N91220, powinieneś skoncentrować się na przewodzie brązowo-zielonym (pin nr 9) w zielonej wtyczne oznaczonej jako FC4 oraz przewodzie brązowo-białym (pin nr 10) w tej samej wtyczce. Jeśli nie ma prądu na obu przewodach to masz prawdopodobnie usterkę mechaniczną (elektrozawór), jeśli nie ma tylko na jednym, to usterka elektroniczna (moduł lub przewody). W przypadku braku prądu na brązowo-zielonym i brązowo-białym w kostce FC4, możesz sprawdzić prąd na żółtym przewodzie w kostce CP5. Jeśli tam też nie ma prądu, to producent przewiduje elektryczną usterkę elektrozaworu, cokolwiek ma to znaczyć.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2016, 00:41:50 am wysłana przez ArturP »