Jagmarket > Znalezione na allegro, ebay itp.

XJ40-91 30tyś za 39tyś kielce-scyzoryki

<< < (11/13) > >>

Witek12345:
Tak jak wcześniej pisałem w sprawie nowej akcyzy: jest projekt,aby akcyzie nie podlegały,nie jak dziś,auta kolekcjonerskiego,a więc trzydziestoletnie,ale zabytkowe,a więc dwudziestopięcioletnie, a że pozostałe warunki zabytkowości XJ40 spełnia bez problemu, więc droga do sprowadzenia nowszych XJ40 byłaby otwarta.

pablo21:
Witek12345, oby Urzędy celne tak interpretowały przepisy.
W projekcie jest wzmianka:
"Zwalnia się od akcyzy motocykle, autobusy oraz pojazdy zabytkowe
w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym."
Przepisy ruchu drogowego odsyłają do przepisów konserwatora zabytków. Konserwator może wpisać samochód jako zabytkowy bez kryterium wieku, natomiast Urzędy Celne biorą biorą pod uwagę Klasyfikacje taryfową kodu CN 9705 00 00, a tutaj muszą być spełnione łącznie kryteria takie jak: o
- oryginalny stan pojazdu, bez zasadniczych zmian podwozia, układu kierowniczego lub hamulcowego, silnika itp.,
- kryterium wieku (co najmniej 30 lat od daty produkcji),
- model lub typ, który nie jest już produkowany,
- znaczący krok w rozwoju ludzkości lub pewien okres takiego rozwoju,
- posiadanie niezbędnych cech charakterystycznych do włączenia do kolekcji (znaczna wartość, rzadkość występowania, nabycie w transakcjach specjalnych, wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem).
Za pojazd kolekcjonerski zostanie również uznany pojazd, posiadający wartość historyczną niezależnie od daty jego produkcji, który brał udział w wydarzeniu historycznym oraz samochód wyścigowy, zaprojektowany, zbudowany i wykorzystany wyłącznie do współzawodnictwa, który osiągnął znaczące sportowe sukcesy w prestiżowych, krajowych lub w międzynarodowych konkurencjach.
Jak będzie to wyglądało w praktyce wraz z nową ustawą, to zobaczymy.

xjscabrio:
Auto jest warte tyle ile ktoś za nie zapłaci.  Wg mnie  większość xj40 które sa w pl wystawione na sprzedaż nie ma nic wspolnego z autami kolekcjonerskimi.
Uważam ze jeśli ten Jaguar nie ma przeszłości wypadkowej to jest godny uwagi i ma potencjał żeby zrobić z niego pięknego klasyka w idealnym stanie.
Ja swojego xjr kupiłem bodajże 3 lata temu za dużo większe pieniądze (znalazlem go dzięki temu forum -ktoś go pokazal opisujac ze Niemiec zwariowal z cena)i tez było kilka rzeczy do zrobienia( m.in oprócz czynności typowo serwisowych były do wymiany nivomaty i nagrzewnica). Śledząc ogłoszenia przez te 3 lata nie widziałem wg mnie  auta w lepszym stanie. Wiec czasem lepiej zapłacić więcej i wiedzieć ze ma się dobre auto w które nie szkoda inwestować.

Yoohas:
Ale XJR to XJR ;) Szczególnie xj40. ;)

PS. A zapłaciłbyś takie pieniądze za tego XJR-a, gdyby miał wady, które ma ten biały? Ot, na przykład ta nieszczęsna klapa od Daimlera, którą trudno wyjaśnić.

xjscabrio:
Tak jak napisałem trzeba wyjaśnić przeszłość wypadkowa. Ja w swoim xjr-s tez zmieniłem tylna klapę na taka bez spojlera (oryginalna leży zapakowana ). Wiec czasem takie modyfikacje to kwestia gustu. Jeśli ten jag nie miał wypadku to zapłaciłbym te pieniądze wiedząc ze jest tam coś do zrobienia.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej