Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)
X350 3.5 V8 230kkm Pierwszy duży serwis po zakupie - co warto zrobić?
Lechu:
Panowie
Parę dni temu stałem się posiadaczem X350 jak z tytułu. Auto sprowadzone z Belgii. Nie znam historii ostatnich serwisów (ostatnie wpisy w książce serwisowej ok. 190kkm).
Pytanie w związku z tym co wypadałoby wymienić przy takim przebiegu z rzeczy eksploatacyjnych.
Oczywistości dla mnie to:
olej silnikowy + filtr
filtr powietrza
filtr kabinowy
Zastanawiam się też nad:
olej w skrzyni biegow + filtr
świece zapłonowe
płyn chłodniczy
Pytanie czy warto ruszać:
płyn hamulcowy
olej w tylnym moście
filtr paliwa
Co z rozrządem w tych wersjach silnikowych? Czy to podlega wymianie? Jeśli tak to co ile km oraz co się wymienia?
Czy coś prewencyjnie warto robić w zawieszeniu pneumatycznym co mialoby przelozenie na większą trwałość? Czy czekać aż coś zacznie się dziać?
Czekam na opinie i podpowiedzi. Chcę zrobić dobrze nowemu kotowi.
Yoohas:
--- Cytat: Lechu w Listopad 24, 2016, 23:50:36 pm ---Chcę zrobić dobrze nowemu kotowi.
--- Koniec cytatu ---
Pogłaszcz, podrap za uszami albo w podbródek.
Postaw jakieś pudełko. Zrób ciepło w chałupie.
Podaj wątróbkę.
CiGaR:
Wszystko co wypisałeś zrób i po problemie, według mnie płyn hamulcowy warto wymienić, ja zmieniam co 2 lata i nie musze się o nic martwić. Kwestia zawieszenia, to jedź na diagnostykę niech Ci sprawdzą, chyba, że jesteś nadgorliwy, to możesz sobie kapitalke zrobić hehe. Miłego użytkowania.
Demo:
Lepiej sie nie zastanawiac tylko wymienic wszystkie plyny ustrojowe razem z filtrami, plyn hamulcowy rowniez jak i cala reszte. Zrobisz raz i bedziesz mial spokoj. Nawet przy udokumentowanych przebiegach lepiej wykonac te czynnosci.
promotion:
Przyłączam się do pytania o olej w skrzyni biegów
bo ja uzyskałem różne informacje - zdania są wśród mechaników podzielone . Jedni twierdzą , że jak przełącza bez szarpnięć to nie dotykać , a inni , że należy wymienić olej po 150 tys. Nigdzie w fachowej literaturze nie natknąłem się na rzetelne informacje . Ja byłem zmuszony wymienić w jednym moim kocie olej i filtr , gdyż miałem wyciek oleju z chłodnicy oleju skrzyni biegów ( podobno występuje tylko w wersji na amerykę ) i nie wiedziałem czy i ile go zostało .
co do drugiego mojego kota to się zastanawiam , może ktoś z forum wie dokładnie co zaleca fabryka ?
I kolejne pytanie jaki powinien być poziom oleju w skrzyni ( do śruby z boku skrzyni przez którą się wlewa olej czy wyższy )?
Lechu
Zdajesz sobie sprawę , że wymiana oleju w skrzyni pociąga za sobą wymianę miski olejowej skrzyni , (gdyż jest to nierozłączny element z filtrem oleju . kupiłem ją za 370 zł jeśli mnie pamięć nie myli od V12 ),śrub mocujących i ok 6 litrów oleju .
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej