Autor Wątek: JAGUAR XF 3.0 BENZYNA SUPERCHARGED  (Przeczytany 11690 razy)

mwiewior

  • Gość
JAGUAR XF 3.0 BENZYNA SUPERCHARGED
« dnia: Listopad 05, 2016, 07:31:08 am »
Witam wszystkich,
tydzień temu niestety mój obecny kotek czyli XF z rocznika 2009 3.0D 275km uległ awarii są tak wielkie (wymiana silnika), że zastanawiam się nad zmianą samochodu...
A konkretnie chodzi mi o JAGUAR XF 3.0 AWD BENZYNA SUPERCHARGED 340km. Co sądzicie o tym silniku? Jakie jest realne spalanie tego silnika? Mój obecny kotek pali około 9,5/100 w trasie ale wolno nie jeżdżę... Oczywiście żonie na tej samej trasie pali 7,5 ale ona ma lżejszą nogę  :-hehe
Z informacji jakie otrzymałem od dilera jaguara wynika, że benzyna pali około 15/100 (wynik w mieście oraz w trasie przy 160/h)  i proponował mi diesla  :-\
Proszę o wasze opinie na temat tego silnika i czy polecacie zakup tego modelu po lifcie?
Pozdrawiam,
Mariusz

Offline Arek XF

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 79
Odp: JAGUAR XF 3.0 BENZYNA SUPERCHARGED
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 06, 2016, 15:09:51 pm »
Przy jakim przebiegu padł silnik w dieselku? Mam też z silnikiem 275 KM

mwiewior

  • Gość
Odp: JAGUAR XF 3.0 BENZYNA SUPERCHARGED
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 06, 2016, 18:57:43 pm »
Przy 180 tyś.  :(

Offline Kocour

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: JAGUAR XF 3.0 BENZYNA SUPERCHARGED
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2016, 19:18:37 pm »
Od roku jeżdżę JAGUAR XF 3.0 AWD BENZYNA SUPERCHARGED 340km Premium Luxury, 2013, czyli po lifcie i taką wersje polecam o ile budżet wytrzyma....  :-super. Kupowanie w Polsce? Nie polecam, można długo i boleśnie żałować, polski dealer? Podobno daje gwarancje 5lat pierwszemu właścicielowie, następny ma problem. O cenie nie wspomnę. Jak chodzi o spalanie to po zakupie wsiadłem w auto i przejechałem autostradą ok.200km do domu jadąc około 120km/h, wcześniej skasowałem średnie zużycie paliwa i patrzymy co się dzieje....wyszło 8 litrów na 100km, szok! Jeżdżąc po mieście pali mi 10 do 12 litrów, jeszcze nigdy nie było więcej. Jak dla mnie XF to auto przede wszystkim Luksusowe a dopiero później Sportowe, niektórzy dodają Coupe, patrz linia dachu i stąd problem dwumetrowców siadających z tyłu. Dla ludzi z przecietnym wzrostem tak do 190cm problem nie istnieje. To co ważne jak ktoś lubi łoić to niech szuka auta z Dynamic Mode, nie jestem pewien od kiedy Dynamic zaczęli montować, ale wydaje mi się, że właśnie od liftu 2013 ten tryb dodaje autu skrzydeł i rośnie zużycie benzyny, ale 15 litrów? Chyba jak ktoś katuje...od 2013 zaczęli montować światła LED, nocą czynią cuda, doświetlają znaki, drogę i duże znaki informacyjne na autostradzie. No i tempomat z funkcją trzymania dystansu od jednej do czterech długości auta przed poprzednikiem, fajna sprawa. Jak ktoś ma ambicje sportowe to kupuje F-type ale to juz inna cena :))....no i dwa miejsca...nie polecam diesla, będą koszty jak turbina poleci, że o wtryskach nie wspomne...słyszał ktoś, żeby Supercharger się popsuł? Oczywiście to jest kompresor śrubowy ale pracuje na filtrowanym powietrzu a nie na spalinach jak turbina. Ma dłuższe życie i jest bardziej bezawaryjne. Jest ponoć limit prędkości 250km/h, nie polecam testować w PL ale zawsze można zrobić wycieczkę na Nurburing... :-tylko

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: JAGUAR XF 3.0 BENZYNA SUPERCHARGED
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 20, 2016, 15:41:50 pm »

Kocur nie szerz bzdur. Każdy XF ma dynamic mode czy to przed liftem, po czy drugiej generacji. Nie zmienia on nic poza geometrią pedału gazu. Jedynie w wersji R usztywnia zawieszenie jak i układ kierowniczy.

Jeździłem dość długo XK8 bez kompresora i tam spalanie na poziomie 12-15l to normalka tak więc tym bardziej mniejsza ale doładowana V6 będzie na luzie chlapała poonad dyszkę. Nie ma się co oszukiwać. Ja polecam diesle. Życie tak potoczyło, że jeździłem pierw 2k14 Diesel S, potem 2k10 zwykłym podrasowanym (3.0 Diesel stockowo 211km) 301 km/ 620Nm a obecnie znów Diesel S 2013 ale w pakiecie R Performance.

Jeśli chodzi o rzekome koszta turbiny. Całe 2000zł kosztuje regeneracja tyle, że ja swojego podrasowanego, katowanego kota do 170k km dobiłem i absolutnie nic się nie działo. Spalanie jest bardzo wdzięczne, gdyż średnio 9.2l a ja wolno to nie jeżdżę. Olej trzeba zmieniać co 10k km i nic się nie będzie dziać.
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Offline wojtek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 44
Odp: JAGUAR XF 3.0 BENZYNA SUPERCHARGED
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 20, 2016, 20:13:42 pm »
No nie każdy XF ma dynamic mode. Wersje 4.2 NA nie miały. Co do spalania to moj 4.2 poki co pali srednio 12.5 co po zagazowaniu bedzie robic koszty na poziomie skody fabii tdi. 20% miasto reszta autostrada z predkoscia od 180 do 210 caly czas. No ale to wątek o 3.0...
2016 XF 3.0 SC (by³)
2008 XF 4.2 N/A (by³)
2004 XJR 4.2 SC
2010 XK 5.0 N/A
2016 RANGE ROVER SPORT SDV6

Offline Kocour

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: JAGUAR XF 3.0 BENZYNA SUPERCHARGED
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2016, 14:50:40 pm »
Każda pliszka swój ogonek chwali.
Mam złe doświadczenia z X-type 2,0D z silnikiem fordowskim który rozleciał się po 150 tysiącach, wymiana wtrysków i regeneracja turbiny za 2500zł.
Generalnie rzecz biorąc opinia o turbodoładownych dieslach jest na rynku taka jaka jest czyli, że to zbyt skomplikowny pomysł, żeby działał niezawodnie.
Oczywiście są silniki TD lepsze i gorsze tak jak jest paliwo z jednej stacji dobre a z drugiej gorsze tak więc nie przeczę, że ktoś ma szczęście do silnika i tankuje tylko na dobrej stacji i zmienia olej co 10tys. Powodzenia.

W załączniku przesyłam stronke z broszurki z 2012, czyli polift.
Jak chodzi o Dynamic Mode to rozmawiałem z serwisantem Krakowskiego dilera JAG, który potwierdził, że Dynamic Mode nie ma wpływu na zawieszenie, bo amorki o zmiennej twardości nie są spotykane w JAGach sprzedawanych w Polsce, chodzi tu o najdroższy model XFS.
Gościu utrzymywał, ze Dynamic Mode oddziaływuje na silnik (przepustnica) i na skrzynie biegów (oddziaływanie Sport Mode na skrzynie jest oczywiste, każdy słyszy).

Ma ktoś na forum XFSa i jest świadomy posiadania zawieszenia opartego na aktywnych amortyzatorach?
Chodzi o amory MagneRide montowane w topowych wersjach Evoque, patrz tu: https://en.wikipedia.org/wiki/MagneRide
i sposób działania: https://www.youtube.com/watch?v=aJ-P1lNzY-I

W wiekszości forów Jaguarowych trwają dyskusja na temat pt. na co oddziaływuje Dynamic Mode? Są różne opinie.
Generalnie opinia na temat tego konkretnego trybu jest pozytywna, najlepszy rezultat otrzymujemy prowadząc auto z zastosowaniem
manetek a więc dawaj go w manual..do tego Sport i Dynamic i odlatujemy!

Znalazłem też dwa ciekawe artykuły na temat DMode. polecam:
https://www.cars.com/articles/2012/08/what-does-this-button-do/
http://www.edmunds.com/jaguar/xf/2012/long-term-road-test/2012-jaguar-xf-dynamic-mode-stays-on.html

 :-tylko