Każda pliszka swój ogonek chwali.
Mam złe doświadczenia z X-type 2,0D z silnikiem fordowskim który rozleciał się po 150 tysiącach, wymiana wtrysków i regeneracja turbiny za 2500zł.
Generalnie rzecz biorąc opinia o turbodoładownych dieslach jest na rynku taka jaka jest czyli, że to zbyt skomplikowny pomysł, żeby działał niezawodnie.
Oczywiście są silniki TD lepsze i gorsze tak jak jest paliwo z jednej stacji dobre a z drugiej gorsze tak więc nie przeczę, że ktoś ma szczęście do silnika i tankuje tylko na dobrej stacji i zmienia olej co 10tys. Powodzenia.
W załączniku przesyłam stronke z broszurki z 2012, czyli polift.
Jak chodzi o Dynamic Mode to rozmawiałem z serwisantem Krakowskiego dilera JAG, który potwierdził, że Dynamic Mode nie ma wpływu na zawieszenie, bo amorki o zmiennej twardości nie są spotykane w JAGach sprzedawanych w Polsce, chodzi tu o najdroższy model XFS.
Gościu utrzymywał, ze Dynamic Mode oddziaływuje na silnik (przepustnica) i na skrzynie biegów (oddziaływanie Sport Mode na skrzynie jest oczywiste, każdy słyszy).
Ma ktoś na forum XFSa i jest świadomy posiadania zawieszenia opartego na aktywnych amortyzatorach?
Chodzi o amory MagneRide montowane w topowych wersjach Evoque, patrz tu:
https://en.wikipedia.org/wiki/MagneRide i sposób działania:
https://www.youtube.com/watch?v=aJ-P1lNzY-I W wiekszości forów Jaguarowych trwają dyskusja na temat pt. na co oddziaływuje Dynamic Mode? Są różne opinie.
Generalnie opinia na temat tego konkretnego trybu jest pozytywna, najlepszy rezultat otrzymujemy prowadząc auto z zastosowaniem
manetek a więc dawaj go w manual..do tego Sport i Dynamic i odlatujemy!
Znalazłem też dwa ciekawe artykuły na temat DMode. polecam:
https://www.cars.com/articles/2012/08/what-does-this-button-do/http://www.edmunds.com/jaguar/xf/2012/long-term-road-test/2012-jaguar-xf-dynamic-mode-stays-on.html