Autor Wątek: EGR, kontrolka silnika  (Przeczytany 4800 razy)

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 15, 2016, 09:19:22 am »
Masz dpfa
Ale najlepiej  spojrzeć z kanalu na sam filtr .pod maska koło silnika jest czujnik 'do niego dochodzi 2 rurki od dołu. Jest na prawym wzmocnieniu amortyzatora
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2016, 09:25:49 am wysłana przez maron »

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 15, 2016, 09:31:07 am »
Jak wydechy są w dół, to jest jeszcze egzemplarz bez DPF, tak jak u mnie. Chodzi o to, że w wersjach nowszych z DPF, w razie błędu EGR'a komputer włącza tryb awaryjny dla silnika i wtedy można jechać max 70 km/h (o ile dobrze pamiętam), to jest chyba po to żeby nie zajechać filtra. W takim przypadku jak tylko zaślepi się EGR bez majstrowania w oprogramowaniu, to zawsze będzie wskakiwał tryb awaryjny i  w tym właśnie jest problem. W wersji bez DPF, tak jak u Ciebie, wystarczy tylko zaślepić EGR i nie będzie trybu awaryjnego. Tak czy inaczej, jeśli masz podstawowe narzędzia, w miarę przyzwoite warunki do pracy i niebyt grube dłonie, bo dostęp jest taki se, to możesz spróbować zrobić to sam, to proste jak konstrukcja cepa. Do zaślepienia na próbę wystarczy kawałek blaszki, np. wyciętej z puszki po piwie. Wstawiasz to za wyjściem spalin z EGR'a i już. Sprawdź czy dobrze Ci się na takim zestawie zbiera, jak jest OK, to skasuj błąd zaworu (albo w jakimkolwiek warsztacie, albo możesz kupić najprostszy ELM na Allegro).
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline Hawai

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 53
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 15, 2016, 09:47:56 am »
To ja mam bez DPF, ponieważ u mnie nie włącza się tryb awaryjny - można jeździć normalnie. Chyba wole jednak skorzystać z jakiegoś warsztatu bo sam to się boje, że coś zepsuje. Czyli jak zaślepie EGR to czy muszę go jeszcze wyprogramowywać czy nie?

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 15, 2016, 14:41:43 pm »
Nie musisz wyprogramowywać. Chcesz dać to do warsztatu to OK, tylko nie daj się oskubać, to jest max 30 min pracy. Jak chcesz żeby elegancko to wyglądało na przeglądzie, to kup na ebayu zestaw zaślepek do tego silnika.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline Hawai

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 53
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 15, 2016, 15:02:37 pm »
Słuchajcie potrzebuje pomocy. Odczytałem błędy i wgl wyszły jakieś dziwne rzeczy. Jakieś błędy mechaniczne niezwiązane ze sobą oraz jakieś błędy klimatyzacji, drzwi, radia, nawigacji gdzie wszystkie te rzeczy działają poprawnie. Co o tym wszystkim sądzicie?

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 15, 2016, 15:29:52 pm »
Ja mędrcem w mechanice na tym forum nie jestem, ale na Twoim miejscu, jeśli mimo to wszystko działa poprawnie, to bym załatwił te EGR'y i skasował błędy, pojeździł i znowu sprawdził błędy, czy jakieś wróciły. Jeśli zaślepienie EGR'ów nie poprawi problemów z mocą, to wtedy będzie wiadomo, że problem jest głębszy. Elektronika w tych autach jest popieprzona, wystarczy kropla wody w nieodpowiednim miejscu albo milisekundowy spadek napięcia (np. podczas odpalania) i masz kupę błędów. Rzecz jest tego rodzaju, że są takie błędy, które same się kasują po jakiejś ilości bezawaryjnych cykli i takie które pozostaną w pamięci tak długo, aż ich się nie usunie ręcznie i mogą tam siedzieć latami. Te ostatnie mogą dotyczyć błędów w nawigacji, radiu, fotelach. U mnie było tak, że miałem błąd przednich lamp, bo były wyjmowane cztery lata przed dniem, w którym odczytałem błąd. Lampy oczywiście działały poprawnie. Wystarczy czasem odłączyć jakiś czujnik albo złącze na załączonym akumulatorze i też może sypnąć błędem. Od 2004 roku minęło kupę lat, raczej mała szansa, że nikt nie grzebał porządnie w tym aucie zanim stał się Twoją własnością.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 15, 2016, 22:38:42 pm »
Drzwi, radio, klima - błędy 5300. Głównie pokazuje je Delphi/Autocom i zapewne tym było badane?? Jest to błędna interpretacja, tym sie nie przejmuj. Od klimy w S-Type klasyka, podobnie jak fotele, moduł drzwi kierowcy itd. Tym sie nie przejmuj.

Błąd turbo - być może kiedyś sie pojawił i został nieusunięty. Narazie nic sie nie przejmuj i ogarnij te EGR'y
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Hawai

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 53
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 15, 2016, 22:44:26 pm »
Tak dokładnie autocom. Okey, dziękuje wszystkim wypowiadającym się tutaj za miłą pomoc w ogarnięciu tematu ;)

mk

  • Gość
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 19, 2016, 13:29:09 pm »
ten EGR jest tylko w dislu tak ?

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 19, 2016, 13:36:08 pm »
W bezynach też jest
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

mk

  • Gość
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 19, 2016, 21:00:53 pm »
o to super.  bo ktos mnie nastraszyl ze tylko w dislu. mam problem z kotem objawy wskazuja na uszelke albo egr
tyle ze u mnie sie zablokowal. nie odpala. kreci ladnie ale pluje z rur wole juz nie probowac go odpalac. kot w garazu nie mozna go holowac. wyjazd z garazu pod kotem 90 stopni. ciekawe jak nim wyjade do warsztatu.
dodam ze wcaesniej tez palil i kopcil ostro az u kolegi w garazu jak bylem pokazala sie ikona ostrezadymienie ehhhh mowil ze pierwszy raz sie to u niego wlaczylo wiec zle rokowania okazaly sie fatalne w skutkach. napiszcie prosze cogorsze pekniety plasz wodny w glowicy czy EGR. thx
« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2016, 21:50:58 pm wysłana przez Choina »

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 19, 2016, 21:39:19 pm »
pęknięta głowica. zdecydowanie głowica. jak ktoś źle pospawa to sie może odkształcić a wtedy na magnesówce tego nie zbierzesz i musisz szukać drugą

mk

  • Gość
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 20, 2016, 22:47:19 pm »
ale dlaczego nie odpala? czy to jakas blokada ? spotkaliscie sie z czyms takim wczesniej ?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 20, 2016, 22:52:29 pm »
Jak głowica pęka to zazwyczaj wewnątrz. A wtedy nawet ginekolog nie pospawa. A ogólnie z reguły sie odchodzi od spawania głowic bo to tak jakby slepemu wstawić sztuczne oko. Niby wygląda ładnie ale i tak nie widzi
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

mk

  • Gość
Odp: EGR, kontrolka silnika
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 24, 2016, 21:25:16 pm »
 a jak cewka jest zje.... to nie odpala tak ? a przy peknietej glowicy auto odpali tak ? prosze o info bo sie stresuje heheh a i jeszcze moze glupie pytanie ale ile jest cew w aucie 1?  sory za glupie pytanie ale ucze sie dopiero mechaniki etc. ps. ponoc nie ma glupich pytan choc z tym mozna debatowac hehe

jedna cewka na jeden gar tak ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2016, 23:51:44 pm wysłana przez Choina »