Autor Wątek: swap x300  (Przeczytany 5205 razy)

szymek

  • Gość
Odp: swap x300
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 14, 2016, 15:37:44 pm »
Tłumiki możesz sobie zrobić "na miarę" np. w firmie rm-motors. Podasz wymiary puszki, średnicę i umiejscowienie wlotu i wylotu - i zrobią pod Ciebie. Montaż (dospawanie rury z flanszą jeśli trzeba, wieszak czy końcówki) to już po stronie mechanika, który będzie majstrował przy Twoim aucie.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
Odp: swap x300
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 14, 2016, 17:23:35 pm »
Ja w wakacje robiłem końcowe wydechy do x300 w Częstochowie w Kadexie.
Za 2 tłumiki Płuciennika i 2 końcówki Ultera zapłaciłem nie całe 500zł.
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: swap x300
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 14, 2016, 19:51:07 pm »
 to daj namiar z linkiem jaki to tłumik . ;D. nawet  może urzeźbił bym sam bo robię z nierdzewka . tylko muszę wiedzieć jak one sa zbudowane, jakiś przekrój . Jeszcze jedno pytanie, jeżeli te tłumiki z xjra sa przelotowe, to nie jest w  głośno w aucie . Ja mam teraz zamiast tłumika rurę średnicy 60 mm .dudnienie jest straszne, od 2200 do około 2600 dźwięk wpada w jakiś rezonans czy coś  .aż uszy zatyka  :-zly

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: swap x300
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 15, 2016, 01:31:06 am »
Jedyne ryzyko to przeciążenie skrzyni.
Torque converter od 4.0 i ok powinno być ;)
:)

s-type 4.0 2000r

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
Odp: swap x300
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 17, 2016, 00:10:57 am »
Zachradek, założyli zwykle tłumiki końcowe. Dopasowali na miejscu. Wymiarów nie pamiętam, musiał bym  pomierzyć. jutro wyślę zdjęcia jak to wygląda.
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
Odp: swap x300
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 17, 2016, 18:35:36 pm »
Ja mam teraz zamiast tłumika rurę średnicy 60 mm .dudnienie jest straszne, od 2200 do około 2600 dźwięk wpada w jakiś rezonans czy coś  .aż uszy zatyka  :-zly

Ja zrobiłem tak samo i też na dwupasmówce ciężko wytrzymać. Zjawisko to nazywa się po angielsku "drone" i owszem, dźwięk wpada w rezonans. Z tego co zrozumiałem po lekturze zagranicznych forów, to wyjściem z sytuacji jest takie ukształtowanie wydechu, żeby fala dźwiękowa odbijała się z powrotem i wygaszała ten huk. Tunerzy dospawują do wydechu z boku rurę o długości 1/4 długości niechcianej fali, zaślepioną z jednej strony- dźwięk się odbija i wzajemnie wygasza, a dalej mamy zachowany pełen przelot. W cywilnych warunkach te rolę pełnią tłumiki komorowe i dlatego właśnie nie bardzo rozumiem dlaczego przelotowy z XJR308 miałby załatwiać sprawę.

XJSC, mógłbyś tak w skrócie opisać jak się zmienia brzmienie X300 z tłumikami końcowymi z XJR308?

Online msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 566
Odp: swap x300
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 17, 2016, 19:14:53 pm »
Wszystko było by fajnie pięknie jakby ten tłumik od x308 dało się kupić.. Najlepiej jako nowy zamiennik.

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: swap x300
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 17, 2016, 22:26:18 pm »
SIX!

 Jeżeli jesteś z Warszawy lub okolic to możesz posłuchać na żywo.
XJ40, XJSC , XJR

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
Odp: swap x300
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 18, 2016, 08:27:56 am »
Niestety nie jestem z Warszawy/okolic ;) Chodzi mi o to, czy po zamienieniu oryginalnych tłumików na przelotowe nie pojawia się taki irytujący, basowy huk przy obrotach 2200-2600.

msiwow, a tłumiki na stronie Barratta chociażby to nie to samo? Z tego co widzę są tam dostępne do XJR308, tylko cena mało zachęcająca :D

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: swap x300
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 18, 2016, 11:57:02 am »
Ja mam komplet tylnych tłumików od X308. Jak chcesz podjechać do Łodzi to zapraszam.
Możemy podjechać do jakiegoś warsztatu, założysz, posłuchasz, będą pasować to weźmiesz. Nie będą pasować wrócisz do swoich.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: swap x300
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 18, 2016, 17:11:43 pm »
widzę ze nie jestem sam z tym problemem . niestety na razie totalnie nie mam czasu podjechać do warszawy i nigdzie  :- pojecia. Wiec muszę się zdać   na ciebie Six . mam nadzieje ze napiszesz co wymyśliłeś w tej sprawie :-super  Z tego co przypuszczam nie powinno być tak głośno jak na samej rurze , bo chyba nikt by nie zakładał tego tłumika z 308. Efekt drone jest bardzo żenujący, a jak by było tak samo na wydechach z 308 to raczej by ich nie zakładano .przynajmniej tak myślę

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
XJ40, XJSC , XJR

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: swap x300
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 28, 2017, 10:11:13 am »
Silnik 4 0 juz nabyłem, ale ostatnio dowiedziałem się ze muszę także sanki zmienić  :-\.Czy to prawda ?

Offline chris1796

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 404
  • XJ6 1993r
Odp: swap x300
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 28, 2017, 20:30:33 pm »
zachradek a jaka jest właściwa intencja tego swapa? bo zakładam, że nie dla kilki KM, chyba, że coś masz za free to wtedy zrozumiem. Zakładam, że robisz to sam, bo bzdurą by było dawanie warsztatowi dużo kpln za kilka KM.
A z drugiej strony, jak swap to dlaczego tak mało?  ;D jak się bawić to na maksa  ;D

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: swap x300
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 29, 2017, 11:10:20 am »
 robię swap sam . intencja ? 4 0 jest przyjemniejsze do jazdy niz 3,2  a w przyszłości na pewno większe pole do popisu jeżeli chodzi o moc . Na początku chciałem wrzucić zestaw  z xjr ale przerosło mnie to . Niby parę koni różnicy 30 KM . szwagier robił podobny swap w bmw e34  z 2,0 na 2,5  podobno różnica w jeździe jest duża. Nie spotkałem jeszcze opinii ze ktoś robił taki swap i nie miało to sensu   ;D