Driv z całym szacunkiem dla Twojego pomysłu ale takim sposobem o którym piszesz nie wylejesz starego oleju w 100% nawet jak spuscisz z chlodniczki olej i uruchomisz silnik dlatego że wynika to z konstrukcji łopatek w konwerterze (konwerter musi być zalany do pełna żeby obieg był płyny nieustanny) i siła odśrodkowa zatrzyma i tak trochę jak już konwerter nie będzie miał oleju skąd tłoczyć, owszem znaczną część wywali ale też zostanie. Po drugie co ze sterowaniem? Twoim sposobem nie wypchasz oleju powietrzem z płyty sterującej i elektrozaworow zostanie tam ok 400ml w zależności od rodzaju skrzyni. Po trzecie można użyć środka do płukania skrzyni z pozostałości przepracowanego oleju i wtedy Jedrzeju wyplucze od razu i chlodniczke oraz skrzynie. No i odnośnie ilości zastanów się dobrze spuszczamy statycznie z miski np 6litr reszta zostaje w w sterowaniu, konwerterze i chlodniczce(zakładam że chlodniczka jest poniżej skrzyni jak zasegurowales) i to zastępujemy świeżym olejem sposobem takim jak na filmiku aż zacznie świeży olej kapać i masz dokładnie tą samą ilość w tymże sterowaniu, konwerterze i chlodniczce, następnie zakladasz filtr i miskę i zalewasz do skrzyni te 6litrow i po wymianie w 100% nowy olej
A jeszcze doprecyzuje przy wymianie z filmu przerzucamy lewarkiem na chwilę P,R,N,D,5,4,3,2,1(bądź 3,2,1- na każdym położeniu) tak żeby świeży olej popłynął wszędzie w płycie sterującej. Owszem z litr oleju więcej pójdzie ale przy wymianie dynamicznej tradycyjnym sposobem(czyli specjalnym urządzeniem do tego, jest podobnie) trochę więcej oleju potrzeba. Dalej uważam że patent przedni możecie oczywiście się nie zgadzać