Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

system samopoziomujacy w jaguarze/daimlerze xj40

(1/7) > >>

jagmaniac:
czy to ma kazdy xj40? czy wybrane?
jesli wybrane, to ktore to maja? mozna poznac po vin?

jak poznac organoleptycznie ze auto jest wyposazone w ten system.

gdy juz stwierdzimy ze auto to ma to jak stwierdzic ze to dziala, jak zrobic test tego systemu?
czy rzeczywiscie wymiana tego na zwykle zawieszenie to duzy koszt?

dziekuje

Jaguar XJ6:
Zawieszenie samopoziomujące (nivo maty) mają starsze roczniki (czyli od 86 do 92 , nie pamiętam , czy XJ81 miał czy nie) . To czy auto ma nivo widać po odpaleniu ( o ile działa tak jak powinno). Tył auta po uruchomieniu silnika powinien się unieść do góry a następnie opuścić do wyznaczonego poziomu.  Konwersja zawieszenia na zwykłe , nie jest kosztowana (oczywiście zależy dla kogo). Jeśli ma to być zrobione jak trzeba , to koszt rzędu 3000 tyś zł , w zależności ile policzy sobie robociznę mechanik , bo sam zestaw to jakieś 1800 zł. Więcej informacje ja niestety nie mogę udzielić , bo mam 40-stke z 94 roku i nie miałem do czynienia z tego typu zwieszeniem . Dobrze by było , żeby na jego temat wypowiedział się ktoś kto tego jeszcze używa ( wiele osób robiło konwersję , wiec mało jest 40-stek z tym systemem w pełni sprawnym).

Yoohas:
Wszystko już byyyyyło....

Daimler miał to jako standard, XJ6 i Sovereign jako opcja za 550 GBP. I mój Daimler MY93 też to miał.

Jeśli nie działa to po prostu nie ma komfortu. Można to reanimować ale jest zazwyczaj drogo, ok. 1300 zł za jeden amortyzator.

Zazwyczaj robi się konwersję:

http://sklep.v12.com.pl/p/pl/1644/zestaw+do+konwersji+zawieszenia+samopoziomujacego+jlm11698.html

I generalnie po prostu dokładnie poczytaj dział xj40, jest właściwie wszystko już wyjaśnione.

I zawsze polecam xj40.com.

jagmaniac:
mozesz wierzyc albo nie, ale strona po stronie przejrzalem dzial xj-40, i nie natknalem sie na zaden dotyczacy systemu samopoziomujacego, moze nie wiedzialem wtedy ze to tzw NIVO :D i wzrokowo nie wylapalem

jesli kazdy daimler to wychodzi na to ze wbrew temu co pisze poprzednik nie ma znaczenia tu rok.

o ile ciebie dobrze zrozumialem, to nawet jesli nivo nie dziala to auto bedzie sie zachowywalo jak na zwyklym zawieszeniu, problem bede mial jesli juz amory dostana w d, i czas przyjdzie zakupic nowe
wtedy albo kupuje nowy (nowe bo w sumie po bozemu to w parach) amor dedykowany za 1300 albo zmienie zawieche tylna na zwykla - 1800

msiwow:
Reanimacja kosztuje 1300 a nie dedykowany amor.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej