Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

mierzenie kompresji XJ40

(1/2) > >>

jagmaniac:
hej,
1. jakie wyniki na garach powinienem uzyskac zeby stwierdzic ze jest ok"
2. czy bedzie duza fatyga dla sprzedajacego gdybym zazyczyl sobie podjechac do warsztatu na przedzakupowy przeglad i uparlbym sie na pomiar kompresji
3. kto w warszawie ma warsztat przyjazny klientowi gdzie nie bedzie afery jesli bym poprosil o taka usluge i jeszcze nie zedrze duzo $$

Yoohas:
Przede wszystkim w miarę równe ;)

Jeśli sprzedający nie chce poświęcić trochę czasu na pomiar kompresji to proponuję odpuścić auto.

Każdy warsztat powinien mieć urządzenie do pomiaru. Bardzo precyzyjny sprzęt kupiłem za 200 zł.

szymek:
Wynik powyżej 12bar na wszystkich cylindrach byłby idealny. Pomiędzy 11 a 12 też będzie ok. Wypada wziąć poprawkę na przebieg/wiek auta.
Osobiście robiłbym test na zimnym i na ciepłym silniku. Ciepły silnik jest dodatkowo "uszczelniony" olejem i tam wyniki są zazwyczaj bardziej optymistyczne... chociaż teoria głosi, że robi się na ciepłym, to moja praktyka na moim silniku oraz u znajomych pokazała co innego (nie Jagi).
Do testu: wykręcić wszystkie świece, przepustnica na pełne otwarcie, warto wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa - aby nie zalewać silnika... i z dziesięć obrotów wału korbowego na pomiar jednego cylindra... więc akumulator musi być sprawny a nie jakiś zdechlak  ;)

jagmaniac:
ile spodziewac sie % lepszej kompresji na cieplym vs zimny

Yoohas:
O wiele ważniejsza będzie próba olejowa.

Po pomiarze do cylindra zaaplikuj ok. 5ml oleju silnikowego i ponów próbę. Wyraźnie lepszy wynik od razu zweryfikuje stan pierścieni.

Jeśli jednak i przed i po próbie olejowej będzie taka sama, zbyt mała wartość, zapewne głowica do zrzucenia.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej