Jagmarket > Znalezione na allegro, ebay itp.

jaguar xj12, 1985

<< < (8/8)

jagmaniac:
trzaslo silnikiem na wolnych, nie powiem zeby to bylo jakies ekstremum, ale wiem ze v12 jaga slynie z przepieknej stabilnosci - tu tego nie bylo
a slabo sie zbieral niemilosiernie, nawet bujanie za kiera nie pomagalo :D :D :D

richie:

--- Cytuj ---I tak będzie,Panowie, z większością handlarskich V12, które będziecie oglądać. Ten silnik wymaga przechowywania w suchym garażu i regularnego przepalania. Świece i kable to za mało. Wtryski nie mogą lać,aparat zapłonowy w dobrej kondycji,pod kopułką brak wilgoci, plus świeże paliwo z czyszczonych lub wymienionych zbiorników. I dopiero wtedy można na całe dwanaście startować. Zapewne jak prawie wszystkie te silniki, mechanicznie i ten jest ok,problem jest gdzie indziej.
--- Koniec cytatu ---

Dokładnie, zazwyczaj silniki są OK


--- Cytuj ---Jeżeli nie chodzi chociaż jeden gar,to silnik w zauważalny sposób traci wyważenie,wystarczy też podejść od tyłu, posłuchać,pooglądać pracę wydechów,przyłożyć do nich rękę,od razu wiadomo,który rząd szóstek ma problem,żadna to specjalistyczna,tajemna wiedza,ale oczywiście jak ktoś ujeżdżał całe życie czterocylindrowego tedeika,to może nie zauważyć.
--- Koniec cytatu ---

Można szybko sprawdzić na którym garze nie pali, trzeba po kolei zdejmować po kablu ze świecy na chodzącym motorze i tam gdzie nie będzie zmiany pracy po zdjęciu tam nie pali.


--- Cytuj ---Zdemontowana klimatyzacja to błogosławieństwo serwisowe,mamy wtedy "łatwy" dostęp do wszystkich dwunastu
--- Koniec cytatu ---

bez przesady, serwisowo odkręcało się 3 śruby sprężarki i po odchyleniu prawo/lewo jest dostęp do 1A i 1B


--- Cytuj ---,na R12 i tak nie pojezdzicie, włożyłem kiedyś w usprawnienie i uszczelnienie tej  klimy 4tyś,alternatywą jest przeróbka na R134. Chcecie mieć klimę w S3 za 11tyś? Tu trzeba sięgnąć do kieszeni głębiej.
--- Koniec cytatu ---

Są sposoby używania klimy dedykowanej do R12 bez zmiany gazy i wszystkich uszczelek z olejem np:

http://www.easyklima.pl/easyklima-starterkit-r12-leakstop-uszczelniacz

Większym problemem w sprężarkach Harisson to sprzęgło magnetyczne na główce, dodatkowo żeby klima w S3 działała sprawnie z tym pseudo climatroniciem to wszystko musi działać idealnie, inaczej będzie zawsze chłodziło na full - to generalnie znaczy że coś jest nie tak jeśli nie można wyregulować temperatury chłodzenia.

Z doświadczenia wiem że mechanika w S3 to nie największy problem, w mechanikę wpakujesz ok. 20-30 tyś i masz spokój na lata, robisz duży serwiś z wymianą całego zawieszenia, hamulców, przeglądem elektryki, wkładasz dobre świece, dobre kable, regenerujesz wtryski, wymieniasz wszystkie czujniki, układ wydechowy, i chodzi jak nowy. Silnik jak nieprzegrzany to niezniszczalny, skrzynia TH400 jedna z najlepszych jakie były wkładane od lat 60-tych do całej masy aut i w US do dzisiaj można kupić do nich dosłownie wszystko. Problemem jest blacha i galanteria, to zabiera najwięcej pieniędzy i czasu.






Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej