Czy film olejowy się utrzyma, zależy w dużej mierze od temperatury oleju - doładowany, czy nie, to już mało istotne. Optymalna temperatura pracy, to +/-90 stopni. W ostro traktowanym aucie, oliwa momentami osiągała okolice 130 i wyżej - jeśli taka sytuacja utrzymuje się dłużej - to, pierwszy z brzegu olej mógłby "puścić" - na pytanie, czy potrzebujesz oliwy z "górnej" półki, odpowiedzieć może tylko czujnik temperatury oleju wkręcony w głowicę i dodatkowy wskaźnik gdzieś w kabinie
Motul - znam wielu ludzi, którzy go używają i sobie chwalą i sporo takich, którym ta oliwa lubiła znikać (ze względu na zużycie silnika) więc zamieniali go zazwyczaj na Valvoline (najczęściej MaxLife10W50 lub VR1 Racing 10W60) i problem zanikał... ale pewnie powróci
I jakby co, to Valvo VR1 też zmienia się co 7tyś. km.
Więc na Twoje pytanie: "Olej silnikowy 10w40 czy 10w60" odpowiem: 10W50
...10W60 jeśli wybierasz się na jakiś trackday.