Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Amortyzatory - wybór
sobrus:
Amortyzatory wymienione, stare były już rzeczywiście w fatalnym stanie.
Auto niestety sztywniejsze (na szczęście bez przesady, ale to "komfort" na felgach 16 cali, mimo to wydaje mi się bardziej sztywny niż E46).
Za to ja czuje się znacznie pewniej :)
eMWuGSM:
Jeśli chodzi o amortyzatory, to...
Przód - zamienne FWD, AWD, benzyna, diesel, sport czy comfort... wyciągasz jedne wkładasz drugie możesz zmieniać np. dać "comfort" do sporta i na odwrót bez zmiany sprężyn.
Tył - zamienne FWD, AWD, benzyna, diesel, sport czy comfort, saloon czy estate... wyciągasz jedne wkładasz drugie możesz zmieniać np. dać "comfort" do sporta i na odwrót bez zmiany sprężyn. Aczkolwiek PONOĆ się zdarzają NIVO, choć jeszcze nie było mi dane takich zobaczyć.
Rocznikowo też nie ma różnicy (przynajmniej ja nie zauważyłem pakując z sedana 2.5 AWD '01 do Estate diesela '07).
Sprężyny również pasują zamiennie wszystkie, różnice są w maźnięciach farbą na zwoju (sport ma zielone a comfort chyba pomarańczowe)
sobrus:
Jednym słowem wszystko pasuje do wszystkiego plug'n'play :)
:-za
gonzo7:
Z racji iż jestem świeżo po wymianie całego zawieszenia z przodu podzielę się dla potomnych.
Zgodnie co wcześniej koledzy napisani amortyzator:
Bilstein 22-053619 (katalog AWD 2,5 i 3.0) to ten sam amortyzator co
Bilstein 22-053602 (katalog FWD 2,0D; 2,1B; 2,2D).
Jedyna różnica jaka w nich jest to CENA - FWD jest 2x droższy od AWD.
Po złożeniu sprawdziłem na porządnej geometrii i kąty są idealne.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej