Autor Wątek: Falowanie obrotów - pytanie o wężyk  (Przeczytany 1568 razy)

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Falowanie obrotów - pytanie o wężyk
« dnia: Sierpień 19, 2016, 23:11:05 pm »
Witam, ponieważ po zakupie s'ki silnik na wolnych obrotach nie pracował równo, postanowiłem zabrać się za wymianę świec i cewek. Wymieniłem wszystkie świece i trzy cewki pod kolektorem, odpaliłem i silnik po ok 2 minutach nierównej pracy zgasł. Po przejechaniu kilku km na gorącym silniku objaw ten sam. Zacząłem zastanawiać się czy sondy nie są uszkodzone, po czym zaglądnąłem pod maskę i usłyszałem świst dochodzący od jednego z wężyków podprowadzonych do kolektora. Od czego jest ten wężyk i dlaczego musi on być doprowadzony do kolektora? Po wypięciu go auto zgasło, ale po zatkaniu tego otworu wreszcie obroty się ustabilizowały i silnik pracował równo jak nigdy. Zdjęcia znalezione w sieci, świst z dołu (doczytałem że bez demontażu kolektora się nie obejdzie :/) no i końcówka wężyka w kolektorze.

Offline jurlich

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • S-Type 2001 3.0 V6 Sport - automat
Odp: Falowanie obrotów - pytanie o wężyk
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 21, 2016, 13:09:29 pm »
Odpowiem sam sobie, dla potomnych zostanie informacja, a nuż ktoś ma podobne objawy. Oczywiście zakładam, że nikt z forumowiczów nigdy wcześniej nie miał tego typu problemu, bo inaczej przecież ktoś by mi odpisał... :]  :-gwizd  :-thank

Uszkodzeniu uległo albo kolanko (opis wymiany tutaj: http://www.jagrepair.com/VacuumLeakSType2000.htm), albo zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Na chwilę obecną nie mam ochoty na zrzucanie kolektora, więc na szybko zatkałem ten króciec przy kolektorze. Silnik zaczął pracować równo, Check Engine zniknął. Oczywiście zakładam że jest to wiedza tajemna posiadaczy tylko i wyłącznie kotów  :-tylko