Autor Wątek: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie  (Przeczytany 8915 razy)

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 06, 2016, 17:44:17 pm »
Tu masz coś
http://www.gm-trucks.com/forums/topic/104687-how-much-transmission-fluid-does-a-4l80-trans-hold/
Niby do samej skrzyni wchodzi 7,2litry a z konwerterem ok 13litrow zależy pewnie od auta(konwertera) a ten pozycjoner to jest czy go nie ma w końcu u Ciebie?
A przed wymianą tego koła miales aż tak intensywne drgania skrętne?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2016, 17:52:20 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline robsson86

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 78
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 06, 2016, 18:07:15 pm »
Co do drgań . To nie o same drgania chodziło tylko i pisk jak od paska wieloklinowego po odpaleniu auta . po nagrzaniu ustępowało . kolo składa się z dwóch niezależnych części połączonych guma , u mnie guma już się rozwulkanizowala i dopiero po nagrzaniu przestawała sie obracać przez rozprężenie , oczywiście rozprężały się części metalowe które guma pierwotnie robiła. Ale fakt przed oddaniem do mechanika zerwała się rolka prowadząca pasek klinowy od superchargera , która jest zaraz obok obudowy termostatu. Co do skrzyni pozycjoner w niej nie występował w jagu, przynajmniej ja takiej informacji nie wyczytałem , a dopiero co linkę i cały wybierak wymieniłem i nie było śladów po jakiejkolwiek urwanej części czy przewodzie.

A wracając do tematu oleju, czyli po postawieniu auta na poziomym równym terenie i spuszczeniu całego oleju przy pomocy korka spustowego miski. powinienem dolać około  7 litrów i wtedy rozgrzać auto i korygować . Bo nie wiem za cholere ile zalać oleju po spuszczeniu wymianie filtra przed pierwszym uruchomieniem.

Jest ktoś w stanie polecić jakiś interfejs diagnostyczny który zarówno zdiagnozuje silnik skrzynie jak i usunie z nich błędy.
bo nie ma to jak kompresor.............

XJR6 1995r

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 06, 2016, 18:18:24 pm »
Dobra heh odpuszczam ten pozycjoner pewnie w tych starszych jest to inaczej rozwiązane co do tych drgań ma to wpływ na żywotność skrzyni spróbuj ten olej zmienić wlej te 7litrow nagrzej skurczybyka i potem ewentualnie uzupełnij lub odlej
:)

s-type 4.0 2000r

Offline robsson86

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 78
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 06, 2016, 18:39:52 pm »
no i na tym zakończę walkę ze skrzynią , może jeszcze z moja wiedzą uda mi się sprawdzić selenoidy . Szkoda ze z watku który przywołałem nie ma odpowiedzi co zrobił właściciel zeby wszystko było ok . Olej u mnie jest  koloru powiedzmy bursztyn czyli co lać ESSO MOBIL jak do z4f?
bo nie ma to jak kompresor.............

XJR6 1995r

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 06, 2016, 19:01:26 pm »
Aby spełniał normę dextron 3 w tych nowszych idzie dextron 6
:)

s-type 4.0 2000r

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 674
  • XJ x300 sovereign
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 07, 2016, 02:10:20 am »
Jeśli jest to skrzynia GM to olej powinien być klasy Dextron. A jeśli ZF to ten Mobil Esso.
>lepiej głupio zapytać, niż coś mądrze sp...lić<

Donkihot

  • Gość
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 07, 2016, 13:27:10 pm »
Zastanawiam sie czy czegoś przypadkiem nie mozna rozwalic od skrzyni wymieniając koło pasowe ? Bo dwa takie same przypadki?

Właśnie tak, zależy jak owe koło było odkręcane i dokręcane. Nie wiem jak to jest w Jagu, ale jak owe koło jest przykręcone centralną śrubą do czopu wału korbowego, to domorośli mechanicy mają dwa bardzo szkodliwe patenty na odkręcenie owej śruby:
1. Nakładają klucz nasadowy z długą lagą, tak żeby oparła się o podłużnicę i kręcą rozrusznikiem (kluczyk w stacyjkę i próba odpalenia) mogą uszkodzić rozrusznik.
2 metoda uszkadza skrzynię, a mianowicie bez t.z. blokady koła zamachowego zakładają klucz udarowy na ową nakrętkę i dotąd tłuką tym udarem aż odkręcą, niestety w tym czasie obraca się wał korbowy (w takim udarowo obrotowym cyklu jaki generuje klucz do odkręcania kół) i niszczy skrzynię.

Offline robsson86

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 78
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 08, 2016, 00:35:29 am »
Pytałem , robili to w ten sposob ze kolo rozrusznika cos blokowali. tylko tyle mi powiedzial . a zobaczyłem że coś tam było kombinowane bo osłona która jest miedzy skrzynia a silnikiem byla zdemontowana i leżała w bagazniku . Jak zapytałem to powiedzial ze zapomnial mi powiedziec o tym i mial to zrobic jak podjade . Tak własnie mysle ze oni cos zje.ali bo nigdy problemow ze skrzynia nie mialem najmniejszych , po odebraniu od nich skrzynia zdechla po tygodniu. chyba nie bede kombinowal i od razu skrzynie zmienie na uzywke. cholera cos moze i byc z tym rozrusznikiem bo kur...... jak nigdy sie nie zawieszal to wlasnie po odbiorze od nich zaczal sie zawieszac . 

Wiec jak zle zablokowali  silnik i krecili a skrzynia byla na parkingu to dostala mocno po tylku jak dobrze rozumiem?
 
Jeszcze mam takie pytanie czy w x300 duzo jest roboty zeby wyjac skrzynie ? Czy są może przeboje że trzeba silnik też opuścic .
Nie bede tego robił sam ale juz pojade do innego warsztatu :D Moze ktos sie orietuje ile biora za wymiane skrzyni w warsztatach
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2016, 00:46:16 am wysłana przez robsson86 »
bo nie ma to jak kompresor.............

XJR6 1995r

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 08, 2016, 15:23:53 pm »
Rok temu wymieniłem uszczelniacze w 4l80e ( XJR'6), a ponieważ skrzynia waży ponad 80 kg, nie chciałem się z tym szarpać - zaprzyjaźniony warsztat zrobił mi to za 500 zł.

Jak będziesz wymieniał skrzynie to wymień: uszczelniacz przód, tył, oring pompy i uszczelniacz nalewaka.

pozdrawiam

Robert
XJ40, XJSC , XJR

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 08, 2016, 16:54:41 pm »
Tu coś znalazłem ciekawego to nawet 4l80e po tuningu ;D procedura wyjęcia z pewnością odwrotna
https://m.youtube.com/watch?v=vFFIPyv2C_4
:)

s-type 4.0 2000r

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 08, 2016, 19:48:05 pm »
Robsson86 napisz kto ci tak załatwił skrzynię, będę wiedział kogo unikać.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Donkihot

  • Gość
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 08, 2016, 20:03:50 pm »
Wiec jak zle zablokowali  silnik i krecili a skrzynia byla na parkingu to dostala mocno po tylku jak dobrze rozumiem?
[/quote]

Właśnie tak, najbezpieczniejszym sposobem jest: uruchomić silnik, przełączyć na D (oczywiście na podnośniku) jak koła zaczną się obracać, przełącza się na N i gasi silnik. Należy upewnić się że wszystko jest OK przez zakręcenie wałem napędowym powinien obracać się płynnie i bez większych oporów. Wtedy blokuje się koło zamachowe np. czymś takim:

I dopiero można odkręcać centralną śrubę wału korbowego.
Bardzo ważne-
Nie wolno używać klucza udarowego, bo niszczy panewki.

Offline robsson86

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 78
Odp: XJR awaria skrzyni automatycznej R działa D nie
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 09, 2016, 09:55:57 am »
Cześć Krzysiek, dawałem do kolesi co mi 5 lat temu robili uszczelkę i rozrząd wymieniali . Wszystko zawsze było ok . na pw napisze który to warsztat, bo niestety nr już do ciebie nie mam po tym jak telefon był na serwisie a na forum nie chce pisać bo jak to mówią za rękę nie złapałem że to oni .  Jeszcze żeby było tego mało auto od wczoraj nie odpala (świece nowe może z 100 km zrobione na nich, cewki nie popękane). Wstawiłem do innego warsztatu. Objawy na chwile obecna, nie odpala, paliwo dochodzi bo przed holowaniem na warsztat sprawdziłem na wężu zasilającym ale nie wiem czy ciśnienie daje dobre paliwa. ktoś zmieniał w XJR w skrzyni 4l80e olej ? tak na przyszłość chciał bym wiedzieć jak to poprawnie przeprowadzić . Odkręcamy korek spustowy spuszczamy olej, później odkręcamy misę, zmieniamy filtr, skręcamy do kupy i ile oleju przed uruchomieniem pierwszym silnika wlewamy przez bagnet. Później wiem rozgrzewamy skrzynie mieszając PRND i sprawdzamy stan na bagnecie i korygujemy. Tylko ile tego oleju przed rozruchem . Na stronach znalazłem ze wchodzi 7,7 litra ale też ze 13 litrów, dobrze myślę ze 7,7 to jest bez sprzęgła hydro a 13 ze sprzęgłem?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2016, 18:03:46 pm wysłana przez MicGin »
bo nie ma to jak kompresor.............

XJR6 1995r