Autor Wątek: Problem z modułem ABS/DSC  (Przeczytany 4082 razy)

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Problem z modułem ABS/DSC
« dnia: Lipiec 26, 2016, 15:02:54 pm »
Hej :)

Mam następujący problem z moim X-em : w zeszłym roku w gorące dni zaczęła wariować mu elektronika.
Zaczyna się od "DSC System Fault", potem zegary przestają działać prawidłowo, przechodzi w tryb awaryjny, czasem nawet są problemy z komunikacją w module nawigacyjnym.

Przez zimę nic się nie działo, ale teraz jest ciepło i problem powrócił ze zwiększoną siłą.
Generalnie autem da się przejechać normalnie tylko jakieś 15 kilometrów, potem zaczynają się cyrki.

Skaner pokazuje różne błędy - najczęściej zwarcie na CAN P1642, ale też czasem błedy komunikacji między modułami (P1637, P1638, P1699).

Wiązki przepatrzone, wtyczki ECU, zegarów, ABS przeczyszczone, bezpieczniki wyglądają OK.

W warsztacie zajmującym się elektroniką zdiagnozowali awarię modułu ABS/DSC. Otworzyli go i próbowali naprawić, ale nic to niestety nie dało.
Sprawdzili też zegary i wymienili tam jakiś napęd.

Przy odłączonym module ABS poza naturalnym brakiem prędkościomierza i błędami ABS (oraz paroma innymi problemami typu usztywnione wspomaganie kierownicy) samochód działa stabilnie.

Potrzebuję więc prawdopodobnie nowy moduł ABS.
Niestety okazało się, że mam pecha i w moim aucie jest pompa o symbolu 1X432C405BD / BOSCH 0265225067.

Ta część jest rzadka, na allegro póki co niedostępna (na ebay na szczęście jest, ale ceny nie zachwycają).
Wolałbym nie kupować drogich części w ciemno z zagranicy, tym bardziej że przecież nikt nie da 100% gwarancji że wszystko będzie OK.
Ale jeżeli nie będzie wyjścia to kupię.

Czy ktoś orientuje się czy części o symbolach BOSCH 0265800008 lub 0265222021 których pełno na allegro będą pasować?
I czy można sprawdzić, czy dany sterownik ABS działa bez wkładania całej pompy (poprzez samo podłączenie wtyczki).

Albo ma namiar na pompę 1X432C405BD .

Moje auto to X-Type 3.0 , 2001r, z systemem DSC i manualną skrzynią biegów.

 :-help

Dzięki z góry!


« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2016, 15:26:26 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Problem z modułem ABS/DSC
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 26, 2016, 17:44:52 pm »
Sprawdź oporność na liniiach CAN

Między sobą 6 (Hi żółty) i 14 (Lo zielony) PIN
Między Hi i masą i Lo a masą (GND 4 i 5 Pin)

Zobacz i podaj jakie wartości Ci powychodziły, a później szukaj oscyloskopem. który sterownik "sieje".

Po CAN'ie masz:
- ABS / DCS (Lo: 40, Hi: 24 pin)
- Yaw Rate Sensor (GND: 1, Lo: 2, Hi: 3, VCC z pompy: 4 Pin)
- Czujnik kąta skrętu (GND: 1, VCC z pompy: 2, Hi: 3, Lo: 4)
- ECU nie pamiętam w benzynie
- Zegary IPC (Lo: 17; Hi: 18; Wtyczka biała IP10 GND: 8 Wtyczka czarna IP11)
- Climatronic: IN Lo: 10; Hi: 9; OUT Lo: 23; Hi: 22)

Jeśli sprawdzisz i wiesz o co chodzi w tym co napisałem, to powinieneś już trafić na to. Jak któryś sterownik bedzie determinował inne niż zakładane "zakończenie" to podmienić i sprawdzić czy błąd ustanie czy nie. Jeśli nie, trza szukać po wiązce. Na dobrą sprawę to "tylko" dwa scrossowane po całeś długości kable zółty (CAN Hi) i zielony (Can LO). Fajna oszczędność to wzajemne ekranowanie się linii, ale oszczędność nie popłaca, a jakość wiązek w Jaguarach jest tylko lepsza od Daewoo Lublina.

1. Jeśli nie masz pojęcia co to jest sieć multipleksowa CAN.
a) Nie rób nic, oddaj auto do SENSOWNEGO elektromechanika, który wie co to oscyloskop i sieć CAN i wie jakie są determinacje dla serownika i jak ma wyglądać sieć.
2. Jeśli nie wiesz jak się zabrać do mierzenia, patrz 1 a)
3. Jeśli masz zamiar w sprawie punktów 1. lub 2. zawracać mi głowę na PW lub mail, patrz 1 a).


Co do samych pomp, siadały bloki elektrozaworów błędy C1310 i pochodne, ale to naprawiają w Bosch service, bo znana usterka).

Ja z tym walczyłem 2 lata. Ale udało się.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Problem z modułem ABS/DSC
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 26, 2016, 19:41:24 pm »
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)

Auto było już u sensownego elektromechanika - byli praktycznie pewni że moduł zreperują.
Ale się nie udało. Mam zamiar mimo to jeszcze raz oddać auto do naprawy - tym razem tak jak mówisz u kogoś kto specjalizuje się w tych Boschach.

Nie wiem czy jest sens dalej szukać winowajcy - z odłączonym modułem ABS reszta elektroniki już nie wariowała. Więc ich diagnoza jest raczej trafna.
Tym bardziej że jestem informatykiem i moja wiedza z zakresu elektroniki jest niestety podstawowa i choć rozumiem co piszesz to wolałbym nie zrobić gdzieś zwarcia.
Oscyloskopu nie posiadam.

Z tym podmienianiem modułu jest właśnie problem, bo mojego modułu nie mogę tak łatwo kupić :/ gdyby był za rozsądne pieniądze na alledrogo w ogóle nie zakładałbym tematu.
Powysyłałem z 50 emaili to różnych sprzedawców na allegro ale niestety nikt nie ma tej wersji 1X43-2C405-BD
ECU i Instrument Cluster są sparowane i to pewnie w ogóle wyższa szkoła jazdy. Wyciągnąłem je i przeczyściłem im wtyczki. Nic to nie dało. ECU w środku wygląda jak nowe. Żadnej rdzy czy wody.

Planuje też (niezależnie od tego czy uda się moduł naprawić lub wymienic) zrobić osłonę termiczną. Widzę w necie, że koledzy z BMW mają podobne problemy i takie osłony czasem robią. Sterownik wygląda wypisz wymaluj jak z '02 E39. Czytałem że gorąco zabija te moduły, a mój dziś po dość krótkiej jeździe był bardzo nagrzany (i świruje tylko na gorąco).
Nie dość że umiejscowili go tuż przy silniku to jeszcze przy rurze od chłodnicy.

Czy orientujesz się czy różne wersje modułów mogą być stosowane zamiennie? Nie przeszkadzałoby mi gdyby DSC działało troche gorzej ale wciąż działało (np z tego powodu że jagi po 2004 roku mają otwarty centralny dyferancjał i ESP może działać tam troche inaczej). Za to dostępność części 1X43-2M110-AE czy 1X43-2C285-AD jest o niebo lepsza.
Głupio by było zanieść mechanikom do przeszczepu część która nie ma prawa działać i jeszcze zabulić za nieudany montaż.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2016, 19:52:19 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Problem z modułem ABS/DSC
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 27, 2016, 02:04:21 am »
Czy orientujesz się czy różne wersje modułów mogą być stosowane zamiennie? Nie przeszkadzałoby mi gdyby DSC działało troche gorzej ale wciąż działało (np z tego powodu że jagi po 2004 roku mają otwarty centralny dyferancjał i ESP może działać tam troche inaczej). Za to dostępność części 1X43-2M110-AE czy 1X43-2C285-AD jest o niebo lepsza.
Głupio by było zanieść mechanikom do przeszczepu część która nie ma prawa działać i jeszcze zabulić za nieudany montaż.
O ile wiem to były zmieniane te moduły. Kwestia jest jedynie tego typu, aby były do maksymalnie 2006r. czyli pompa starego typu (duża) i w takiej samej konfiguracji, czyli tylko ABS, ABS+TCS, ABS/DSC (bo do nich są pewne różnice w wiązce, inne rozmieszczenie pinów) no i oczywiście czy FWD czy AWD. A czy pompę będziesz miał 1X43-xxxxx-xx czy 4X43-xxxxx-xx powinno być bez różnicy.

Ale generalnie jeśli masz pewność, że to przez sterownik ABS (daj Ci boże), tp nawet bez rozpinania układu się to robi. W BOSCH Service mają manual odnośnie problemów z tą rodziną pomp. Usterka jest znana, min. przez to w Jagach od 2006r. są nowe pompy z indeksem 6X43-xxxxx-xx

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Problem z modułem ABS/DSC
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 30, 2016, 19:55:00 pm »
Udało mi się cudem znaleźć sprzedawcę który miał pompę identyczną jak moja :) za 300 peelenów więc następnego dnia nowy moduł siedział już w autku.
Wywaliło mi C1175 ale po skasowaniu już nie wrócił.
Dużo nie jeździłem, ale na razie jest OK i mam nadzieję tak pozostanie.
Do tego zrobiona osłona termiczna z 3 warstw grubej folii aluminiowej i 1,5cm niepalnej wełny skalnej :P.

Mam nadzieję, że temat załatwiony.

Nawiasem mówiąc prosiłem o pomoc również na dwóch największych zagranicznych forach jaguara i tam niestety cisza.
Daje to do myślenia

 :-JCPF  :-za
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Rune

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
  • spalanie poni¿ej 25l, to nie spalanie ;))
Odp: Problem z modułem ABS/DSC
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 30, 2016, 22:36:53 pm »
U mnie tak samo przejadę się z 40km + wywala "DSC System Fault" identycznie 2001r 3.0 Manual.
Co chwile coś nowego :P
- XJ 5.0SC
- S type R 
- KTM EXC

Pod domem stajnia V8 ;)

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Problem z modułem ABS/DSC
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 30, 2016, 23:20:52 pm »
Jeżeli chcesz się tego pozbyć to na początek daj moduł do naprawy.
W większości przypadków daje się naprawić luty czy tam zgrzewy.
Osłona termiczna też nie zaszkodzi.
Chyba że masz bardziej popularny model pompy niż ja - to wtedy taniej i szybciej może wyjść po prostu kupno drugiego.

Tylko ten komunikat jest trochę mylący moim zdaniem. Wywala go na przykład jak akumulator jest słaby przy zapalaniu auta.
Wynika z tego że może być powodowany też niskim napięciem w instalacji, a nie tylko awarią DSC.
X-Type 3.0, Rover 416Si