Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
od_budowa czy budowa? Przebudowa legendy - jaguar XJC
Niunia:
--- Cytat: szymek w Październik 24, 2016, 14:30:06 pm ---Tak nie jest, bo: większa masa, to większa bezwładność. Jeśli koło zostanie podbite na nierówności, to amortyzator nie ma siły "przydusić" go do drogi, tracisz przyczepność i lecisz do rowu.
--- Koniec cytatu ---
Zrozumialem ten argument ale przeciez:
Przy tej samej nierownosci i szybkosci pojazdu w chwili uderzenia w nierownosc - auto z wieksza masa nieresorowana podskoczy mniej niz to z mniejsza masa.
Skoro podskoczy mniej - to amorom bedzie latwiej przydusic je do drogi.
Czy tutaj tez sie myle?
Yoohas:
No przeca piszę jak jest ;)
Auto z większą masą nieresorowaną wyskoczy na nierówności o wiele bardziej.
Dobrze to wytłumaczyli tu:
https://www.youtube.com/watch?v=Sg5OZ9XLgxc
https://www.youtube.com/watch?v=VW5YumiMIPA
markus ga¿nikus:
W dodatku, by sprawę skomplikować, ważny jest również stosunek masy nie resorowanej do resorowanej masy pojazdu.
Taki przykład. W swoim "wynalazku" opartym na Jagu XJ6 4.2 z 1975 roku, zastosowałem oczywiście oryginalny układ hamulcowy Girling typ. 100. Gdzie przedni żeliwny zacisk hamulcowy waży 8.5kg. Ponieważ całe auto waży 900kg. a XJ6 1670kg. okazało się, że przy prędkościach 140-150 na niezbyt równej jezdni, auto lekko pływało przodem. Po zaadoptowaniu elektronowych zacisków z Datsuna Z300, które ważą 2.5kg sztuka, auto chodzi jak żelazko........sprawdzane było w tym samym miejscu i to z większą prędkością. Dlatego jak napisał przedmówca, dąży się do jak najmniejszej wagi układu jezdnego. W autach F-1 wystają tylko cieniutkie wahacze, a nawet sprężyny i amortyzatory są we wnętrzu pojazdy.. Nie wspominając felg aluminiowych, które zaczęto stosować właśnie z powodów jak wyżej.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej