Autor Wątek: 2 problemy  (Przeczytany 1851 razy)

Jaguar X-Type

  • Gość
2 problemy
« dnia: Maj 29, 2016, 18:35:56 pm »
Jaguar x-type 2.5 bezyna 2001 rok , Problem pierwszy to brak mocy powyżej 165km/h po założeniu gazu ale nawet jak przełączę na benzynę jest to samo o co wiec chodzi ?. a drugi problem to w upalne dni takie jak dziś szybko schodzi mi płyn w zbiorniczku od chłodnicy zrobię 200km i poniżej minimum, czekam na odwiedzi :) :-thank

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: 2 problemy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 29, 2016, 18:52:59 pm »
Obie usterki wskazują na uszczelkę pod głowicą, jednak możesz mieć wyciek. Co do braku mocy to wypadałoby podpiąć samochód pod komputer

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: 2 problemy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 29, 2016, 21:30:19 pm »
Miałem podobną sytuację w omedze MV6 i okazało się, że poprzedni właściciel rozwiercił dysze (czy tam końcówki, zwał jak zwał) we wtryskiwaczach od gazu, albo założyli mu za duże. Na gazie mieszanka była za bogata, dlatego komputer skracał czasy wtrysków,a na benzynie było odwrotnie, więc komputer ponownie wydłużał czasy, przez co jak jeździłem koło komina na krótkich dystansach, to auto było jakoś zamulone, co było bardzo bardziej odczuwalne przy wyższych prędkościach, ale po przejechaniu dłuższej trasy na lpg (600km na wakacje) auto dużo lepiej chodziło na gazie, ale na benzynie już całkiem kulało. W zimie przy dużych mrozach, jak większość czasu jeździłem na benzynie, to auto zaczynało śmigać rewelacyjnie, ale za to po przełączeniu na gaz była totalna padaka. Zmieniłem nawet komputer od gazu bo mi tak polecił jeden gazownik, ale to nic nie dało, dopiero drugi mi wymienił dysze na takie z mniejszym otworem i po niedługim czasie wszystko zaczęło śmigać jak należy i nawet spalanie spadło. To były wtryski matrix, ale nie pamiętam jaki model.
Tak było u mnie, ale czy u Ciebie jest tak samo, to sobie ręki nie dam uciąć.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: 2 problemy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 29, 2016, 22:56:44 pm »
Uszczelki głowic... SPOKOJNIE!!! allegro, test co2 kupić proszę sprawdzić, i bedzie widomo, kilka dyszek nie majątek, tymbardziej że można tego używać wiele razy. Komputer, zdiagnozowac porządnie. Dla mnie daleko jeszcze do głowic. Ostatnio jak experci odeszli z forum to technika leży na łopatkach, szarpanie się z maszynami jak u V.A.G forom tunning. Zero pomyślunku tylko rwać głowice.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: 2 problemy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 29, 2016, 23:19:39 pm »
Korekty paliwowe do obadania oprócz testu na CO2. Z czego te silniki sa tak wyczulone na zmiany korekt że wywalilo by restricted na dzień dobry. Ale warto sprawdzić bo być może mieszcza sie w normie ale sa ciulowe cały czas
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: 2 problemy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 29, 2016, 23:27:16 pm »
A ile zrobiłeś autem na gazie? W ogóle nie ciągnie Ci powyżej 160 km/h czy rozpędza się ale słabiej niż kiedyś?
Nie chcę być pesymistą ale niestety upływ czasu + LPG zabijają te silniki. A dokładnie chyba zawory. U mnie jest instalacja porządna BRC. Założona zgodnie ze sztuką i wskazówkami z forum -  przelewy, regulacje map w czasie jazdy, szmery bajery. Efekt jest taki, że po 70 tys km na gazie kompresję na wszystkich cylindrach mam 8 -8,5 bar. A nowy miał 10-11. Odpowiedz ze spadkiem mocy nasuwa się sama.
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.

Jaguar X-Type

  • Gość
Odp: 2 problemy
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 30, 2016, 05:43:06 am »
Na gazie zrobilem okolo 14 tys km. Czasami 160km/h i stoi czasami idzie ale powoli zalezy jak mu sie chce  :D

Offline Datos

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: 2 problemy
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 30, 2016, 10:50:59 am »
Przez 14 tyś chyba by jeszcze Ci LPG aż tak zaworów nie wykończył. Rozumiem, że problem zaczął się po montażu gazu. A czy wcześniej na benzynie leciał normalnie powyżej 200 km/h? Są jakieś błędy na kompie? Rano nie dymi na biało po odpaleniu?
Ja bym zaczął od sprawdzenia dolotu. Może gazownicy tam coś namieszali.
Sprawdź co Ci zamontowali w miejscu oryginalnego rezonatora, może niedokładnie zaślepili dziurę. W moim wątku masz opisane dokładnie gdzie to jest http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=32324.0   (7 post od góry)
Dodano
Sorry że pisze posta pod postem, ale ruch w tym temacie strasznie marny.

Apropos drugiego problemu kolegi Jaguar X-Type - ubywanie płynu chłodniczego. Sprawdź dokładnie zbiorniczek wyrównawczy płynu. U mnie też ubywało do poziomu poniżej minimum i tam się stabilizowało. Przyczyną była maleńka dziurka zbiorniczka od spodu, dokładnie w tym miejscu:


Ogólnie strasznie kiepska jest trwałość tych zbiorniczków. Drugim podejrzanym jest uszczelka środkowa obudowy termostatu, tam też są notoryczne wycieki w X typach.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2016, 06:07:06 am wysłana przez Choina »
Czarny X-Type, 3.0 V6 + LPG z KRK.