Kolego to wszystko zależy od tego ile jeździsz... i jaki masz temperament...
Jeżeli masz umiarkowany temperament, latasz głównie w trasach i robisz 30-50 tyś. km. na rok, to szukaj zadbanego diesla... przygotuj sobie w razie gdyby pojawiły się jakieś problemy kilka tyś. PLNów na ewentualne problemy ze sprzęgłem / dwumasą, wtryskami czy turbo... i ciesz się z posiadania Jaga (na pewno ładniejszy niż Mondeo z tamtych lat
)...
Sam miałem kilka lat temu Mondeo z tym silnikiem, kupione z teoretycznym przebiegiem ok. 160 tyś. (auto sprowadzane), zrobiłem nim w półtora roku ok. 40 tyś. i przez ten czas nie miałem problemów ani ze sprzęgłem, ani z wtryskami czy turbo... także zależy jak się trafi... podstawa to szukać zadbanego egzemplarza i uważać na ,,okazje"...
Natomiast jeżeli twój temperament jest trochę większy niż umiarkowany to szukaj benzyny 2.5, a najlepiej 3.0... jeżeli martwisz się spalaniem, bo przebiegi w okolicach wyżej wymienionych, to wrzucasz gaz i śmigasz... Owszem auto z gazem wymaga odrobinę więcej uwagi / troski od użytkownika, ale jeżeli masz w swojej okolicy kumatego gazownika, który ma pojęcie i potrafi ogarnąć temat (Jaguar nie jest dla niego egzotyką i widuje je nie tylko na plakatach) to problemów z gazem żadnych nie ma...
Miałem S-type 3.0 do którego dorzuciłem inst. gaz. i jedynie trochę zabawy było przez pierwsze 400-700 km (żeby to optymalnie wystroić), później żadnych problemów - jedynie regularne (programowe) przeglądy...
Z mojej strony tyle w temacie... decyzję tak jak już ktoś wyżej pisał musisz podjąć sam...
życzę powodzenia w szukaniu auta...