Autor Wątek: Problem z emisja  (Przeczytany 2462 razy)

jarek-jerryjag

  • Gość
Problem z emisja
« dnia: Kwiecień 20, 2009, 09:26:14 am »
Europejski VIN pozycja 11 podaje literę ktora mówi a emisji jaką auto ma założone.
Mam prosbę do posiadaczy X300 od 1995-1997 jaka literę posiadają  i czy mają dwie czy cztery O2 sondy , czy posiadają pompę powietrzną ,jaki silnik 3.2,4.0 czy moze 6.0L.
i w jakim kraju pierwszy raz bylo sprzedane.
z góry bardzo dziękuje pomoże mnie to lepiej diagnozować europejskie Jaguary.


gesiog1

  • Gość
Odp: Problem z emisja
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 20, 2009, 20:34:55 pm »
jarek w"300"-tce tobie nie pomoge,ale temat mnie zainteresowal,bo jaka ja mam emisje???literka to "L",auto z rynku amerykanskiego x 308 vdp.jak normy spalin z USA maja sie do norm z Europy???

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Problem z emisja
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 20, 2009, 21:53:39 pm »
w USA w zaleznosci od stanu sa rozne testy najbardziej przoduje Kalifornia .
auta sprawdza sie na emisje wydechu co dwa lata lub przy sprzedaży.auto wjeżdża na rolki i najpierw jedzie 90 sec 15 mil/h a potem 90 sek 25 mil/h
sprawdzają co2%,02% itrzy HC(PPM),CO% NO(PPM)
Dzisiaj zaprowadziłem 1996
wyniki -pierwsze MAX drugi jaki wyczytali,szybkosc 15mil/h
HC(ppm) (47) mój 42
CO %      (0.46) mój 0.10
NO x(ppm)400 mój 49
szybkosc 25mil/h
HC(31 )mój 27
CO% (0.43) mój 0.02
NOx (687) mój 179
 do tego podlaczaja kostkę do OBD2 sprawdzic czy auto nie mialo skasowanych Bledowi przed Testem . sprawdzić tez korek paliwa czy nie ma przecieku. we wcześniejszych modelach sprawdzają czy nie ma przecieku zbiornik paliwa(wyziewy)
Jaguary  w USA miały wszystkie ta sama emisje typu A czyli EGR.(niktore XJR nie miakly)katalizatory z 4 sondami (od 1995 ) . Jaguary od 1995 roku były przystosowane do OBD2 ale oficjalnie auta z obdII  rok 1996.
swego czasu bylo prawo ze tylko 25 letnie lub nowsze musza miec test . ale pare lat temu Arnold Terminator wprowadził ze wszystkie auta od 1976 musza przechodzić test co dwa lata oprócz  nowych  ktore robi sie sie po 4latach.
cena testu w stacjach prywatnych waha się od $40 -80.
jesli nie przejdzie auto trzeba wydac $500 i ale moga pomoc w reperacji i płaceniu rachunku.
rowniez jest program gdzie zaplaca $1000 zabiorą auto do kasacji.