Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
Nie pali na jednym
Pipcyk:
Przyglądam się świecy i wygląda na suchą.
Jeżeli była by mokra ( zaolejona ) to wskazywało by to na uszkodzony pierścień.
Elektroda boczna jest lekko biaława ale stożek izolatora elektrody środkowej jest czarny.
Albo wtryskiwacz leje i mieszanka jest tak bogata że zapłon jest utrudniony, albo ciśnienie sprężania na tym cylindrze jest niskie co także utrudnia lub uniemożliwia zapłon, albo po prostu świeca ma przebicie i zapala mieszankę tylko co któryś suw, przez co świeca nie osiągnie właściwej temperatury i nie może dojść do samooczyszczenia.
Na początek wymienił bym świecę, to najprostsze, potem sprawdził cienienie sprężania.
Nie sugerował bym się iskrą na świecy. Widziałem wiele przypadków kiedy iskra była a nie było zapłonu. Po wymianie świecy na inną problem zniknął.
adams:
Wielkie dzeki !
Pociszyles mnie ze to nie perscienie. Swieca byla sucha. Tez mam wrazenie ze mieszanka jest za bogata, czyli za duzo wtrysku. Wspominalem o ssaniu ,moze zawor nie domyka sie do konca i caly czas jezdze na"letkim" ssaniu, tak przy okazji chcialem odlaczyc jeden wtryskiwacz i zamienic pozycjami, ale widze ze t nie takie proste. Pierscienie ktore sie kreca na okolo nie pozwalaja zdjac przewodu paliwowego. Jaki jest sposob na odlaczenie wtrskiwaczy od listwy paliwowej? Dzisiej po dlugiej rozmowie z kolega Andrzejem-forumowiczem nie moglem sie oprzec w sprawdzeniu aparatu zplonowego i regulatora podcisnieniowego, dziala chociaz podcisnienie w tym malym przewodziku musi byc duze zeby pokonac opor sprezyny regulatora.Stwierdzilismy tyz ze ktorys zawor lub ktores zawory klepia. Sprawdzilem przy okazji ten cylinder ktory nie chodzi?ustawilem tlok 4B w gornym martwym punkcie i z kompresora dowalilem powietrza. Trzymaja zawory i pierscienie. Pozostaje wymiana-zamiana wtryskiwacza i ewentualne sprawdzenie wiazki do wtryskow, chociaz mysle ze ona jest dobra. Pewnie jeszcze nowe przewody wysokiego napiecia.
pozdrowienia adams
adams:
Hi
Wlasnie szukam jak to nazywasz przeplywki.
Pali b.doze bez zadnego dymu. Ta maz tylko na tym garze , no bo jak nie spala to i troche breja sie robi.
Czuje ze bez specjalisty sie nie obejdzie!
poz adams
jarek-jerryjag:
żaden V12 nie mial sekwencji na wtryskiwaczach (oczywiście prócz XJRS regulowany przez Zytek)
V12 nie ma przepływomierza . Czujnik Vac jest w sterowniku(ECU) (nie do wymiany trzeba wymienic sterownik-ECU wtryskiwaczy.)
JAGULAR:
A jak sprawdziłes kompresję kompresorem bo mnie to troszkę zastanawia ?;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej