Autor Wątek: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?  (Przeczytany 13780 razy)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 12, 2016, 21:19:21 pm »
Olej lejesz Fuchs, Liqui Moly, Motul, Valvoline ewentualnie Ravenol ale nie mam przekonania do ich olejów silnikowych. Silnika plukac nie musisz. Norma oleju ACEA A1/B1, specyfikacja Jaga WSS-M2C 913A/B/C lub D. Nic innego do silników Jaga z tamtych lat nie lejemy i juz. Ewentualnie 5W40 jak ktoś zarzyna.

Co do skrzyni mialoby to sens. Aczkolwiek najlepiej podnieść fure, dwóch niech slucha od spodu a jeden przyspiesza fura. Jak wali na laczeniu skrzyni i silnika to wiadomo gdzie problem
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 12, 2016, 21:41:27 pm »
No to że tak powiem siedzisz na bombie, miałem też jakieś klekoty, brzękania, stuki... najpierw że katalizatory, potem że konwerter, potem wszystko pięknie ucichło, i raz nie włączył D, olałem przerzutka R P D, poszło... jeździło aż znów, luz się zrobił przy pełnym ogniu prędkość około 170, puściłem i ok... po jakimś czasie przy jakichś 230 gaz do końca luz... zwolniłem do 140 gaz i ok, zatrzymałem po kilku kilometrach... i tak mu się dobrze zatrzymało że stoi do dzisiaj. W skrzyni nastąpił wielki wybuch, gadka była że konwerter, bo zmienia biegi a nie ciągnie, leeedwo, do tyłu też leeeeeedwo. Po regeneracji konwertera, 900 z przesyłkami 1300 z robotą, nic. To samo. Teraz zamówiłem skrzynię z ogłoszenia.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 13, 2016, 06:39:26 am »
Dzięki za informacje, chyba przyjdzie mi kupic ten konwerter nowy. Mam nadzieję, że nie bedzie on w cenie 15-letniego Renault Clio :o

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 13, 2016, 21:11:09 pm »
Uzywke sie kupuje. W tych skrzynkach jest wieczny prawie. Mamy kilka audic z nalotami blisko 400 tys i ta skrzynia lata jak nowa
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 14, 2016, 10:49:44 am »
Dzwoniłem do gości z allegro co to sprzedaja i jeden mowi, ze ma do wersji 4x4 (czy 4x4 ma tu cos do gadania?) a drugi ze z 2003 roku ale nie wie czy lift czy polift i ma mi oddzwonic - chyba te sprzed liftu nie pasuja?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 14, 2016, 13:50:47 pm »
Nie bylo w jagu 4x4 z ta skrzynia. Szukaj konwertera do skrzyni ZF 6HP26 ale do Jaga. Od niemcowni raczej nie podejdzie. No i zdiagnozowac trzeba dokładnie czy to aby na pewno to.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 14, 2016, 14:22:06 pm »
http://allegro.pl/jaguar-s-type-3-0-v6-lift-sprzeglo-hydrokinetyczne-i5983043942.html

To goscia z tej skrzyni dzwonilem, mowil ze wersja 4x4, produkowali w ogole S-Type'a z 3.0 i 4x4?

Drugie pytanie, czy konwerter z XJ-ta (XJ350) 2004 bedzie pasowac?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2016, 14:44:25 pm wysłana przez silionus »

Offline tomasz

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 14, 2016, 23:43:25 pm »
zadzwoń do Lolka w Szamotułach jeśli chodzi o części ,ale wpierw zdiagnozuj co dolega faktycznie kotowi

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 15, 2016, 09:13:59 am »
Takie ciche postukiwania dochodzą ze skrzyni. Panowie z Mikołowa stawiają na skrzynię też. Sprawdzili luzy - są ok, panewki też w bardzo dobrym stanie. Póki dobrze zmienia biegi narazie sobie dam z tym spokój, jak będą faktycznie jakieś cięższe objawy to się za to wezmę. Po prostu mam bardzo wyczulone ucho na takie ciche postukiwania.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 15, 2016, 20:53:27 pm »
Skrzynia Szamotuły... 4.0: 2000zł, 3.0: 2500zł z konwerterem... zamówiłem dzisiaj.  Jak Ci działa, i lekko puka, to jeździj, aż się coś ewidentnie rozleci. Nie będziesz przecież rozkręcał fury na cząstki, żeby się dowiedzieć co to, chociaż powinno się znaleźć przyczynę.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 21, 2016, 21:00:53 pm »
A stuki sa i na zimnym i ciepłym?
Driv a takie postukiwania delikatne i tylko na zimnym na niskich obrotach??? Olej do wymiany?


Tak w sumie to szukałem wątku dotyczącego smarowania silnika 4.0 bo ktoś gdzieś wcześniej napisał że pozbył się 4.0 i kupił 4.2 bo ten przed lift miał właśnie problem dobrym smarowaniem. I teraz pytanie czy ktoś was rozkminil to tzn czy jest to jakaś wada fabryczna tego silnika czy może to coś innego. Otóż miałem też kiedyś Omegę z silnikiem2.5 v6 i problem z smarowaniem kiedy przyszło mi wymienić uszczelki pod głowicami mechanik odkrył że jakiś tam króciec od oleju jest zapchany jakimś nalotem oczywiście wyczyścił to dokładnie i problem ze smarowaniem znikło. Teraz mnie zastanawia jak to jest rozwiązanie w 4.0? Może ktoś już przerabiał taki temat i coś wie więcej?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2016, 21:58:44 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 21, 2016, 21:55:31 pm »
A co masz wlane?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 21, 2016, 22:00:44 pm »
A co masz wlane?
[/quote

No właśnie nie na bagnecie wygląda ładnie Ale przymierzam się do zmiany
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 21, 2016, 22:02:38 pm »
Ale jaki olej masz haha. W sensie lepkość, producent
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 21, 2016, 22:07:45 pm »
Nie mam zielonego pojęcia poprzednim  właścicielem nawet nie rozmawiałem Auto przyjechało do Polski na lawecie a ten koleś od którego kupiłem auto mało wiedział o jego przeszłości
Wiem że miał 2wlascicieli w Niemczech tak przynajmniej wynika z brifu
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2016, 22:14:48 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r