Jak w temacie. Czy ktoś z Was obczajał oznaczenia w tzw. ETM tj. Engineering Test Mode?
Niewtajemniczonym wyjaśniam, że jest to (chyba) coś w rodzaju wewnętrznego autotestu samochodu. Uruchamia się to tak:
1. Wkładamy kluczyk do stacyjki i przełączamy na I pozycję
2. Wciskamy i przytrzymujemy przycisk na lewej manetce (tej od kierunkowskazów, chodzi o przycisk, którym zwykle zmieniasz parametry komputera pokładowego)
3. Nadal przytrzymując jak w pkt 2 przekręcamy kluczyk na pozycję II
4. Na LCD pod prędkościomierzem powinien pojawić się na chwilę napis Engineering Test Mode i po chwili pojawia się pierwszy parametr
5. Przyciskami Ml/km i A/B po lewej przemieszczamy się po kolejnych parametrach w przód/tył
6. W tym trybie można też uruchomić silnik i obserwować testy w czasie jazdy
7. Aby wyjść z tego trybu wystarczy wyjąć klucz ze stacyjki.
Podobno nie we wszystkich wersjach Jaga jest taka sama sekwencja w pkt.2. U mnie działa na Jagu z 2004 r. polift.
Wszystko fajnie, tylko nie wiem co znaczą poszczególne wskazania tego testu
W necie udało mi się coś takiego odkopać na ten temat, ale niewiele z tego kapuję:
http://jaguar.bttlxe.com/xtype/Additional%20Diagnostics%20for%20Instrument%20Cluster.pdf