Autor Wątek: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz  (Przeczytany 12642 razy)

Offline bartas83

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 61
  • X-Type 2005r 2.0D Daimler 4.0 1999r. Pobiedzisk
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 14, 2016, 12:12:59 pm »
Ja bylem go ogladac jakies 9 miesiecy temu nie byl wtedy zarejestrowany jeszcze i nie mial kota na masce tylko dziury po nim. Jak sie zapytalem gdzie jest kot to gosciu odp mi ze jest w sklepie i trzeba go kupic. A kolega z tym blotnikiem to sie nie myli bo jest nawet cale nadkole zapruszone maska tez byla cala malowana klima i szyberdach nie dzialaja. A dla ciekawosci napisze ze wlasciciel jest fanem BMW i zajmuje sie blacharka i lakiernictwem.
X-Type 2005r. 2.0D  
Daimler 1999r. 4.0
X-Type 2005r. 3.0 kombi

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 14, 2016, 12:34:29 pm »
maska nie jest cała lakierowana - miałem tylko wątpliwość co do prawego narożnika z przodu ponieważ czujnik pokazywał 230 mikronów, a pozostałych miejscach pokazywał 160-190 mikronów. Ale skoro gość jest lakiernikiem oraz blacharzem, to daje to do myślenia - samochód zrobił do sprzedania... Klima już działa ale potwierdzam, że szyberdach wciąż nie działa... Sam nie wiem czy go brać czy odpuścić...


@bartas83 sprzedający twierdzi, że byli członkowie naszego klubu oglądać samochód z Warszawy, chyba, że jesteś z Warszawy albo kolesiowi coś się pomyliło ;)
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

Offline bartas83

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 61
  • X-Type 2005r 2.0D Daimler 4.0 1999r. Pobiedzisk
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 14, 2016, 12:51:49 pm »
Ja jestem z Pobiedzisk i do Swarzedza mam jakies 15 km bylem go 2 razy ogladac kosztowal wtedy 21900 fakt faktem silnik ladnie chodzi i srodek jak nowy podloga tez zdrowa. Pewnie jak go wustawi za 21000 to pojade jeszcze raz
X-Type 2005r. 2.0D  
Daimler 1999r. 4.0
X-Type 2005r. 3.0 kombi

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 14, 2016, 13:37:11 pm »
Umówię się ze sprzedającym na oględziny podwozia i jak wszystko będzie oki, to chyba zakupie ten pojazd.
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

Offline billbo

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 91
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 14, 2016, 14:23:23 pm »
Lewa lampa powinna być w tej wersji w chromie. Zapocenie pokryw zaworów może zapowiadać konieczność ich wymiany - są plastikowe i po przegrzaniu nowe uszczelki mogę nie wystarczyć. Obudowa termostatu jest plastikowa - warto sprawdzić szczelność w tej okolicy. Pociągnięty jest nieoryginalny przewód od zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy (powinien być cienki, jak pozostałe z niego wychodzące). Lampę 3 stopu warsztat przykleił mi za trzecim podejściem, ale się udało. Podłokietnik może się dać uratować - zrób zdjęcie i prześlij specjalistom od tapicerki do oceny.
Pozdrawiam

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 14, 2016, 23:33:38 pm »
ok... błotnik wymieniny ponieważ widzę jak leży płaszczyzna drzwi lewe tył błotnik, na dole, z prawej jest ok. Nie odbija światła równo i płynie profil. Dalej nad lampą, maska błotnik, kąt nie jest równo, typowe błędy "łapania" błotnika przed spawaniem (mierzone do drzwi bez uszczelek i zamków, na sztukę, wtedy uciekają kształty) lampa, jaką dorwali w używce, taką założyli, i poszło... więc dzwon w tył, a mały nie był, wisienka na torcie: kit, i krzywizny wokół klapki wlewu, no i uszczelka szyby...

PS: czujnik nie wyłapie jeśli blacha jest wymieniona, ponieważ magazynowe szare, czy czarne powłoki się ściera do blachy, więc lakierujesz od zera, i kładziesz mikrony fabryczne...

Zaznaczam jak zawsze, dobra naprawa nie dyskwalifikuje auta, tylko pomaga negocjować cenę, zalecam obejrzeć profile i porządnie zakonserwować każdy najmniejszy skraweczek, bo rude wejdzie od środka, wylezie na zewnątrz, i będzie bieda...
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 15, 2016, 08:05:58 am »
podczas jazdy też coś puka w tylnym lewym kole na nierównościach oraz właśnie podsufitka odchodzi właśnie o tylnego lewego narożnika dachu więc wszystko wskazuje, że lewy tylny błotnik był wymieniany... Jutro jestem umówiony na kolejne oględziny więc jak się okażę, że spód jest ładny, naprawa tylnego lewego błotnika była zrobiona dobrze oraz pukanie w tylnym lewym kole okaże się jakaś pierdołą, to pewnie będę nowym i ostatnim właścicielem pojazdu...

Podczas jazdy zauważyłem jeszcze, że bardzo lekko chodzi kierownica. To normalne, że tak lekko się kręci kierownica ? Podobno maglownica była regenerowana...

Aktualnie jeźdze X`em 2.0 TDCi u muszę przyznać, że startu lepiej się zbiera. Sądziłem, że 4.0 lepiej jeździ - fakt miałem tylko na D i jakoś gazu mocno nie wciskałem max 3000 obrotów ale jakoś mnie, to nie powaliło i sądziłem, że powinie lepiej jeździć... No chyba, że włączy się S i wtedy jest różnica... Proszę o opinię użytkowników.
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 15, 2016, 08:57:23 am »
podczas jazdy też coś puka w tylnym lewym kole na nierównościach oraz właśnie podsufitka odchodzi właśnie o tylnego lewego narożnika dachu więc wszystko wskazuje, że lewy tylny błotnik był wymieniany... Jutro jestem umówiony na kolejne oględziny więc jak się okażę, że spód jest ładny, naprawa tylnego lewego błotnika była zrobiona dobrze oraz pukanie w tylnym lewym kole okaże się jakaś pierdołą, to pewnie będę nowym i ostatnim właścicielem pojazdu...

Podczas jazdy zauważyłem jeszcze, że bardzo lekko chodzi kierownica. To normalne, że tak lekko się kręci kierownica ? Podobno maglownica była regenerowana...

Aktualnie jeźdze X`em 2.0 TDCi u muszę przyznać, że startu lepiej się zbiera. Sądziłem, że 4.0 lepiej jeździ - fakt miałem tylko na D i jakoś gazu mocno nie wciskałem max 3000 obrotów ale jakoś mnie, to nie powaliło i sądziłem, że powinie lepiej jeździć... No chyba, że włączy się S i wtedy jest różnica... Proszę o opinię użytkowników.

U mnie też kierownica pracuje lekko, w stosunku do innych aut z wspomaganiem które miałem.
Spróbuj wcisnąć gaz w podłogę z włączonym trybem sport, ewentualnie gaz w podłogę  bez S i zaczekaj chwilę na reakcję.
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline billbo

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 91
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 15, 2016, 10:46:15 am »
U mnie kierownica chodziła bardzo lekko, wręcz nienaturalnie, jak był duży wyciek na pompie wspomagania. Po naprawie chodzi lekko i gładko i usztywnia się stopniowo wraz ze wzrostem prędkości.
Nie jeździłem 4.0, ale w moim 3.2 też jest wrażenie ospałości jak się delikatnie obchodzi z gazem. Po wejściu na obroty i szczególnie w trybie sport jest całkiem żwawy.
To odczucia subiektywne, ale może pomogą.
Pozdrawiam

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 17, 2016, 22:12:38 pm »
Byłem obejrzałem i zakupiłem... Faktycznie lewy tylny bok był uszkodzony... Nie jest najgorzej... Jazda ponad 100  KM do domu super - silnik pracuje super, skrzynia biegów zmienia biegi płynnie. Jedyne co zauważyłem, to że podczas wrzucenia biegu D, a wcześniej było R potrafi szarpnąć - zastanawiam się czy to normalne ? Brakuje też części podświetlania zegarów... A pytanie czy przyciski na kierownicy oraz przypiski do opuszczania szyb poza stroną kierowcy są podświetlane ? U mnie tylko były podświetlone po stronie kierowcy... Pewnie teraz będę częstym bywalcem działu technicznego....
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2016, 23:24:48 pm wysłana przez Skiciu »
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 18, 2016, 08:17:43 am »
Przyciski przy kierownicy - tempomat i radio nie są podświetlane.
Pozostałe tak, sterowanie szybami we wszystkich drzwiach, lewarek zmiany biegów, podgrzewanie tylnej kanapy jeśli masz, itp.
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 18, 2016, 09:23:52 am »
Dziękuję za info. Wiec u mnie nie działa podświetlanie opuszczania szyb oprócz kierowcy... A gdzie znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej bo też nie pokazuję ile jest stopni na zewnątrz ? 
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

fttsniper

  • Gość
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 18, 2016, 10:41:46 am »
Jedyne co zauważyłem, to że podczas wrzucenia biegu D, a wcześniej było R potrafi szarpnąć - zastanawiam się czy to normalne ?

Jeśli stoisz na płaskim i bez wciskania hamulca przełączasz skrzynię z N na D i auto z lekkim opóźnieniem nieco szarpnie to rób zawczasu kosz sprzęgła zanim ten się zerwie i pewnie przy okazji wyjdzie tarcz do wymiany.
Przy zmianie z N na D auto powinno delikatnie zacząć się kulać bez szarpnięcia - tak jakby spuścić ręczny w aucie stojącym na pochyłej jezdni :)


Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Jaguar XJ 4.0 x308 sovereign - Swarzędz
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 18, 2016, 12:43:45 pm »
A gdzie znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej bo też nie pokazuję ile jest stopni na zewnątrz ? 
Naciskasz przycisk EXIT i na chwilę wyświetlacz pokazuje temperaturę zewnętrzną.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996