Autor Wątek: X308 gaśnie na zimnym po intensywnym ruszeniu - "Enigine Stalled"  (Przeczytany 1672 razy)

fttsniper

  • Gość
X308 gaśnie na zimnym po intensywnym ruszeniu - "Enigine Stalled"
« dnia: Kwiecień 08, 2016, 13:20:03 pm »
Czołem!

Pacjent to XJ X308 3.2 V8 1998 rok. Auto po kompletnym serwisie 2 tys km temu w tym oczywiście oleje i filtry. Brak błędów na kompie. Dodam że auto wcześniej stało ze 2 miesiące z paliwem na dnie baku - problem pojawił się po 4-tym tankowaniu do pełna następnego dnia z rana.

Problem polega na tym, że zanim auto nie osiągnie temperatury 80-90 stopni zgaśnie prawie za każdym razem kiedy mocniej przyspieszę z miejsca, a później mocniej zacznę hamować - czyli typowe włączanie się do ruchu 0-40/50 i hamowanie - po odpuszczeniu gazu i wiśnięciu mocniej hamulca gaśnie silnik zanim jeszcze auto się kompletnie zdąży zatrzymać. Czasem do tego pojawia się komunkat "Engine Stalled". Żeby odpalić auto trzeba wrzucić skrzynię na P - wyłączyć stacyjkę. Zwykle udaje się to za pierwszym razem choć wczoraj odpalił chyba za 6-tym co było dziwne  :- pojecia

Auto rozgrzane jeździ idealnie tak jak zawsze. Na zimnym jeśli nie przekraczam 2 tys obr/min i lekką jazdą doczekam do rozgrzania się silnika - wszystko będzie ok.

Obroty nie falują, nie skaczą do góry przed zgaśnięciem, nie wywala innych błędów poza "Engine Stalled". Na zimnym jak i rozgrzanym silniku aucie nie brakuje mocy.

Nie jestem ekspertem i nie wiem co sprawdzić - po weekendzie będę mieć czas i w pierwszej kolejności myślę o przepustnicy - może się zabrudziła (258 tys przebiegu), ew z baku porwało jakiś syf i zawaliło filtr paliwa (ale tutaj chyba auto miałby problemy także po rozgrzaniu?) i jeszcze po głowie chodzą mi jakieś możliwe problemy z pompą paliwa  :-trudno

Chyba, że może to być jakiś problem związany z prądem - sterowanie w przepustnicy/przepływomierz ?

 :-help

Donkihot

  • Gość
Odp: X308 gaśnie na zimnym po intensywnym ruszeniu - "Enigine Stalled"
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2016, 14:05:48 pm »
Miałem podobnie (chociaż mam R6 3,2) U mnie winowajcą był silnik krokowy, a właściwie sam jego zawór i gniazdo. Temat prozaiczny bo na osi silniczka jest taki metalowy grzybek który zamyka (taki otworek) w przepustnicy. Tam nazbierał się olej i wymieszał z kurzem. Na zimnym silniku ten syf ma konsystencję bardzo gęstego i lepkiego smaru (coś jak smoła) i do niego klei się ten grzybek. Po rozgrzaniu silnika ten syf się rozgrzewa i staje się mniej lepki, problem znika.
Ja odkręciłem silniczek i umyłem gniazdo i grzybek (są preparaty w sprayu specjalne do do czyszczenia silników krokowych i przepustnic) Pomogło.

fttsniper

  • Gość
Odp: X308 gaśnie na zimnym po intensywnym ruszeniu - "Enigine Stalled"
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 08, 2016, 23:39:00 pm »
Dzięki za informacje :) Postaram się działać zaraz po roboczym weekendzie :D