ECU - Electronic Control Unit
Elektroniczny moduł sterujący (kontrolny); zadaniem jednostki sterującej jest nadzór nad prawidłową pracą silnika samochodu oraz innych jego podzespołów (m.in. układów elektronicznych, takich jak ABS, ESP, TCS, czy też innych elementów wyposażenia, takich jak klimatyzacja). Sterownik zwykle ma postać mikroprocesora, do którego napływają dane z różnych czujników. Na ich podstawie, oraz w oparciu o zapisane w pamięci komputera uniwersalne mapy pracy silnika (wartości standardowe, określające np.: wartość obrotów silnika przy danym stopniu otwarcia przepustnicy), jednostka sterująca dobiera takie parametry pracy silnika, by pracował on w sposób jak najbardziej optymalny z punktu widzenia ekonomii, ekologii, dynamiki i trwałości. ECU jest swego rodzaju mózgiem pojazdu, sterującym jego pracą.
(jak by kto pytał)
-na początek czy do stacyjki dochodzi plus, jeśli tak, to czy wychodzi. (kontrolką na kablu, myślę że tak można grube kable sprawdzać)
~jeśli dochodzi, to stacyjka podejrzana, trzeba przekręcić i zobaczyć czy wychodzi, muszą być dwa, najpierw do, po przekręceniu akcesoria. potem stały plus zapłonu, i na końcu ostatnia pozycja rozrusznik. Jeśli jest plus do stacyjki, w której nie ma nawet kluczyka, a po przekręcaniu nic się nie dzieje, to "wezła i zdechnęła" wkładka w stacyjce.
~jeśli nie dochodzi nic do stacyjki, to już experci, powiedzcie gdzie się zaczyna przewód zasilający, zazwyczaj jest to jeden z tych od akumulotora, plus, więc kolejny krok to sprawdzić wszystkie plusy wychodzące od klemy plus, po kolei, załącz zapłon szukaj sprawdzaj, może nawet przypadkiem się znajdzie. W kabinie niech siedzi znudzony obserwator.
~jeśli przy auk jest ok to właśnie pyt gdzie idzie dalej, powinno być tak, bezpiecznik właśnie, i dalej ECU, tam po kolei sprawdzasz, jak slawek przykazał jeśli dochodzi do ECU, to pewnie nie wychodzi, bo już nie ma na stacyjce, ale się sprawdza, bo może myszka "drut zeżarła" do stacyjki, musisz być pewien.
Jeżeli żaden z tych kroków nie przyniesie rezultatu, to wyczyść masy, tak jak driv3rrrr mówił a że on ma zawsze rację, to będzie działało. Sprawdź dokładnie kontrolką podłączając masy minusy, wszędzie tam gdzie mówiłem o plusach, akumulator, będzie ok, ale dalej, skrzynka bezpieczników nie ma masy, ale ECU powinien mieć, tylko który kabel nie wiem, i do stacyjki minus też musi dochodzić.
mój wywód jest uniwersalny, po to żeby zostały tylko korekty expertom, oszczędziłem pisania.