Przeglądam "Workshop manual" i znalazłem interesujące info dotyczące ustawienia kąta wału względem wyjścia ze skrzyni i wejścia do dyfra. Okazuje się, że ten kąt można i należy wyregulować za pomocą podpory wału z tym, że wg instrukcji podczas wymiany wału na nowy (wyważanie uznaję jako wymiana) należy ten kąt ustalić za pomocą PDU. Dodatkowo instrukcja mówi, że nie należy pod żadnym pozorem demontować łączników gumowych z wału ale to podejrzewam, że chodzi tylko o sytuację zwykłego demontażu wału i ponownej jego instalacji. Jeśli dobrze szukam to skrót PDU to Portable Diagnostic Unit - ktoś coś wie na ten temat ? Nie zwróciłem jeszcze wcześniej na to uwagi ale przy demontażu przed wyważaniem na 2 z trzech śrub od strony dyfra były dodatkowe nakrętki - myślałem, to tylko jakaś kontra (nie zainstalowałem ponownie) ale instrukcja pisze coś na temat "balancing nut". Przez nieodpowiedni wspomniany już kąt i być może brak nakrętek problem wibracji nadal występuje.
"1.
NOTE:
If a new driveshaft is installed, correct the driveline angle as required. For additional information, refer to
<<205-00>>
NOTE:
If a new driveshaft is installed, refer to PDU to establish the correct location for the balance nut if required."
Pytanie teraz jak ustalić ten właściwy kąt dla wału i co z tymi nakrętkami ?