Autor Wątek: wyciąganie cewki  (Przeczytany 6511 razy)

tares56

  • Gość
Odp: wyciąganie cewki
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 19, 2016, 09:40:17 am »
Panowie,
prosze o informację jakie sa objawy uszkodzonej cewki lub świecy.
Walczę od miesiąca z brakiem zapołonu na którymś cylindrze. Jedyne błędy jakie wykazuje to zbyt bogata mieszanka sonda 1 bank 2 (wymieniłem 2 nowe sondy i check gasnie na kilka kilometrów, potem znowu pali)
Sprawdzałem luzy zaworowe, gdyż słychac z tłumika charakterystyczne bulgotanie - luzy ok. Obawiam się najgorszego czyli wypalonego zaworu. Proszę poddajcie jakieś pomysły. Czy w przypadku uszkodzonej swiecy będzie missfire w błędach?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: wyciąganie cewki
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 19, 2016, 11:10:02 am »
No bedzie jak najbardziej do tego przeciez pokaże komp na ktorym garnku wypada
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: wyciąganie cewki
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 19, 2016, 11:19:24 am »
tares56  masz LPG? 

tares56

  • Gość
Odp: wyciąganie cewki
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 19, 2016, 15:01:50 pm »
nie mam lpg. Problem polega na tym, że jadyny błąd jakiego nie da się zlikwidować to bogata mieszanka na banku 2 sonda 1. Sonda pracuje normalnie, silnik odpala, ale nie pali na którys cylinder, w tłumiku słychać pufanie powietrza, tak jakby zawór wydechowy.

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: wyciąganie cewki
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 19, 2016, 15:27:11 pm »
mialem ostatnio troche problemów z wypadaniem zaplonów (rwał pod obciążeniem) - pomogła wymiana z NGK na Bosche (przy okazji wsadzilem tez 3  uzywane cewki w rząd pod kolektorem)

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: wyciąganie cewki
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 19, 2016, 16:52:20 pm »
Koledzy podłączę się pod temat, bo nie będę zakładał następnego.

Mam problem z zakłóceniami radia w czasie pracy silnika, przy wyłączonym silniku i w czasie odtwarzania CD wszystko OK.
Myślę że problemem jest cewka, i mam pytanie czy podczas pracy silnika mogę wymontować / odłączyć cewkę aby sprawdzić która jest problemem ?
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: wyciąganie cewki
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 19, 2016, 17:03:29 pm »
Tak,mozesz odpiąć cewke,nic sie nie stanie,tez tak sprawdzałem ktora do wymiany.A co do radia  mialem zakłócenia jak było włączone grzanie tylnej szyby,samo przeszło zanim zdążylem sid za to zabrać.Moze u Ciebie też od szyby idą zakłocenia,przy tych temperaturach szyba włącza się automatycznie i mozna pomylić że to od silnika...

kurak22

  • Gość
Odp: wyciąganie cewki
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 19, 2016, 20:38:31 pm »
u mnie też było słychać przez wydech pufanie, zmień świece, jak nie jesteś pewny załóż denso-15zł sztuka a nawet na lpg śmigają. gdy odłączysz cewkę silnik powinien ledwo działać- u mnie mimo uszkodzonej cewki auto chodziło dużo lepiej niż bez niej.
radio szumi od włączonego ogrzewania tylnej szyby.
tares jakie sondy wsadziłeś? te silniki podobno akceptują tylko oryginalne- poczytaj o tym już było.
na upartego możesz próbować restartować ecu(po wymianie świec), odłączenie aku chyba na 15min, potem rozgrzewka na postoju i jazda, mój po tym cyrku z zapłonem dostał pierol** i tego wymagał.
uszkodzona cewka dawała w moim przypadku konkretne info że chodzi o 5 cylinder.
jeżeli luz zaworowy jest w normie to raczej nie jest upalony zaworek- z tego co mi mechanik mówił. ale tutaj może być z tym bardzo różnie.
u mnie wypadanie zapłonów było związane z zalaniem świec olejem, starymi już świecami, i przepalonym izolatorem cewki.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: wyciąganie cewki
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 20, 2016, 21:27:28 pm »
inna bajka że przydałyby się cewki nowe i to komplet, jakoś strasznie drogie nie są, a w naszych x-ach już na nie czas.
Spróbować możesz jeszcze jednej rzeczy: wyczyść główne złącza elektryczne przy silniku - u mnie odrazu usunęło to problem z wieloma błędami.