Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

układ chłodzenia

(1/2) > >>

Error:
 :-bry

Wziąłem się trochę za prace przy Jaguarze i martwi mnie zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego jeśli można tak to nazwać. Ogólnie w czym rzecz - jak odkręcę korek od zbiorniczka na gorącym silniku to mówiąc kolokwialnie "wywala" płyn chłodniczy z metr do góry, poparzyć się można  ??????

jeżdże już tak 3 rok, temperatura płynu ok max 90 C i niby wszystko jest ok.... ale czy to jest normalne? czy Jaguary tak mają? czy mam się spodziewac zbiżającej się awarii? Czy to może być spowodowane uszczelką pod głowicą?

markus ga¿nikus:
Czy to twój pierwszy samochód w życiu? Przecież nie wolno otwierac korka na gorącym silniku, gdyż wtedy panuje ciśnienie prawie do 1 atm. Ponieważ już od wielu lat stosuje się układy chłodzące ciśnieniowe. Na korku jest napisane
"Open when cold" lub podobnie. Po takiej przygodzie należy odpowietrzyc układ. Gdy silnik zimny, otworzyc korek na silniku, nie na zbiorniku wyrównawczym, i nalac płynu pod krawędź wlewu. Sprawdzic poziom w zbiorniku wyrównawczym zgodnie z oznaczeniem. Nie robic takich numerów na przyszłośc.....można się poparzyc.

Error:
hmmm no nie jest to moje pierwsze auto;)

dla przykładu na co dzień jeżdżę Laugna III w dieslu i jak odkręce korek na gorącym silniku to nic sie nie dzieje, wkładam palec i czuć gorący płyn. Tak samo miałem w samochodach benzywonych np Citoren Xsara, ford Mondeo, ford sierrra itp

nie jestem zawodowym mechanikiem, nie znam się dlatego pytam:]
ale nadal wydaje mi się, że to nie jest normalne............

MrDaimler:
Witaj. Jest to zupełnie normalne. Co innego jesli puchną ci przewody chłodnicze i z wydechów leci biały dym nawet gdy jest ciepło, jest to oznaka uszczelki pod głowicą. Jesli to tylko cicnienie takie jak opisujesz jest to normalne. pozdrawiam

Error:
Cześć,


Wiem, że to troche słabo wygląda ale powiedzmy, że sytuacja mnie zmusza....

czy do serii III dla się dobrać chłodnice wody z jakiegoś samochodu? wiecie, chodzi mi o jakiś niedrogi zamiennik.

pozdr

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej