Autor Wątek: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy  (Przeczytany 5020 razy)

neotyk

  • Gość
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 28, 2016, 12:22:57 pm »
Dzięki Panowie, a znacie może jakiegoś mechanika od takich rzeczy w Poznaniu lub Łodzi? bo do tych miast mam najbliżej a w moim mieście nawet nie ma żadnego elektryka samochodowego który by miał program do jaguarów, a też muszę sprawdzić na komputerze silniczki od klap nawiewów w kabinie bo nie chodzi mi ogrzewanie.
Pozdrawiam
Ślesicki Konstanty

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 28, 2016, 17:34:05 pm »
Jak nie chodzi grzanie calkiem to elektrozawor albo moduł
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 10, 2016, 15:31:03 pm »
może ktoś będzie wiedział posiadam Jaga 4,0 v8 2000r.
od momentu ruszenia gdzies od 30km/h zaczyna drżeć myslalem na poczatku ze drgania wywoluja kola po wymianie felg i opon na zimowe ciagle jest to odczuwalne nie wiem czemu coraz bardziej nie wiem co może być przyczyna.
Może ktoś pomoże :)

Niestety auto drży  już  na postoju właśnie stoi u mnie na hali od piątku wal i reszta ok
Ogrzewanie się robi
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2016, 15:33:41 pm wysłana przez Choina »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 29, 2016, 10:28:50 am »
Przeglądam "Workshop manual" i znalazłem interesujące info dotyczące ustawienia kąta wału względem wyjścia ze skrzyni i wejścia do dyfra. Okazuje się, że ten kąt można i należy wyregulować za pomocą podpory wału z tym, że wg instrukcji podczas wymiany wału na nowy (wyważanie uznaję jako wymiana) należy ten kąt ustalić za pomocą PDU. Dodatkowo instrukcja mówi, że nie należy pod żadnym pozorem demontować łączników gumowych z wału ale to podejrzewam, że chodzi tylko o sytuację zwykłego demontażu wału i ponownej jego instalacji. Jeśli dobrze szukam to skrót PDU to Portable Diagnostic Unit - ktoś coś wie na ten temat ?  Nie zwróciłem jeszcze wcześniej na to uwagi ale przy demontażu przed wyważaniem na 2 z trzech śrub od strony dyfra były dodatkowe nakrętki - myślałem, to tylko jakaś kontra (nie zainstalowałem ponownie) ale instrukcja pisze coś na temat "balancing nut". Przez nieodpowiedni wspomniany już kąt i być może brak nakrętek problem wibracji nadal występuje.

"1.
NOTE:
If a new driveshaft is installed, correct the driveline angle as required. For additional information, refer to
<<205-00>>
NOTE:
If a new driveshaft is installed, refer to PDU to establish the correct location for the balance nut if required."


Pytanie teraz jak ustalić ten właściwy kąt dla wału i co z tymi nakrętkami ?
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 29, 2016, 10:38:41 am »
Z tego co pamietam kąt ustalany jest do jakiegos elementu we flanszy chyba. Przejrzyj dokladnie, tam chybq jest opisane jak to ustawić.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Podpora wału, łożysko i uszczelniacz wyjściowy
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 28, 2016, 01:24:18 am »
Hmmm.... to ja dorzuce swoje żeby kolejnego wątku nie tworzyć a temat zbliżony. Czytałem różne wątki i było w nich o szarpaniu auta przy przerzucaniu z P na D, lub R na D i D na R, P na R itp co zresztą w moim 4.0 jest podobnie początkowo myślałem że to skrzynia bo ma uszkodzone sterowanie ale jak zacząłem czytać Wasze wpisy to coś mi nie halo bo Wasze przecież sprawne a to samo się dzieje. I co odkryłem wyjechałem na kanał zaciagnalem ręczny wyrzuciłem N zbieglem pod kota zlapalem za wal i zacząłem nim obracać jakie wielkie było moje zdziwienie że jest Luz ok 0,5-1cm między wałem a dyfrem :-boks stąd też czasami zapewne macie trudności w przesunięciu wybieraka jak auto na pochylym itp albo te delikatne szarpnięcie przy zmianie w zależności pewnie jak się wał obróci względem dyfra i czy do przodu czy do tyłu chcemy ruszyć, często nic nie szarpie, od tamtej pory ręczny chociaż u mnie nie ma aż takiej tragedii. A teraz pytanie do znawców czy taki Luz można naprawić? Nowy dyfer? Czy te modele tak mają?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2016, 01:51:31 am wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r