Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

nie dmucha cieplem

(1/1)

JanekJaguarXj4093:
witam
Panowie i panie jest mróz a nawiew mam ustawiony na maksymalne cieplo, a on raz ze nie zawsze sie zalacza, albo zalacza sie z opoznieniem, a dwa ze temperatura ktora wieje nie nalezy do cieplych,okreslilbym raczej jako chlodnawy, .dodam,ze nagrzewnica byla wymieniana .
HELP! w lutym rodzi mi sie corka a nie chce zeby marzla w tych mrozach.
Pozdrawiam :-thank

sebek1111:

Nawiewy to duzy problem XJ40.

Jesli nie wieje cieplym powietrzem, moze to byc zaciety zawor nagrzewnicy  w twoim roczniku jest zawor nagrzewnicy sterowany podcisnieniem (nie we wszystkich rocznikach wystepuje), umieszczony jest na glowicy pod kolektorem ssacym, po wezu od nagrzewnicy go znajdziesz, sprobuj otworzyc recznie, albo zaciete serwomotory klap ogrzewania (sa dwa jeden nad drugim) , do zdjecia oslona nad nogami pasazera, i po lewej stronie na obudowie nagrzewnicy je widac (trzeba odkrecic komputer klimatyzacji, wykrec je, srubokretem plaskim sprawdz czy klapy obracaja sie sfobodnie, oraz podlacz wyjete silniczki, i sprawdz czy serwomotory sie kreca. Z drugiej strony sa skolei krancowki odpowiedzialne za poruszanie serwomotorami, wiec silniczki sprawdzaj gdy sa wykrecowe i dodaktowo srubokretem krec klapami w skrajne polozenia.

Ten system jest okropnie skomplikowany, sklada sie z masy podcisnien ich solenoidow, serwomotorkow, klap sterowanych pneumatycznie, zaworu nagrzewnicy, komputera, tony czujnikow i krancowek. Kazdy jeden XJ ma z tym problemy. Ale u mnie udalo mi sie doprowadzic to cos do dzialania.

Pozatym sprawdz, czy oba wentylatory sie kreca i na wszystkich biegach, to temat rzeka w nawiewach psuje sie wszystko i czesto, nie tak prosto to ogarnac. Trzeba wiedziec jak to dziala i przygotowac sie na duzo pracy.

JanekJaguarXj4093:
jak bedzie powyzej zera to dokladnie zastosuje sie do porady :). dzieki!
a dmuchawa na niektorych polozeniach dziala niektorych nie.. czasem na przedostatnim zgasnie i dmucha nagle po minucie czy innym odstepie czasowym.. dziwne

sebek1111:

--- Cytat: JanekJaguarXj4093 w Styczeń 08, 2016, 15:34:18 pm ---jak bedzie powyzej zera to dokladnie zastosuje sie do porady :). dzieki!
a dmuchawa na niektorych polozeniach dziala niektorych nie.. czasem na przedostatnim zgasnie i dmucha nagle po minucie czy innym odstepie czasowym.. dziwne

--- Koniec cytatu ---

Dmuchawy sa dwie. Po lewej i prawej stronie.

Najlatwiej sprawdzic czy dzialaja ustawiajac nadmuch na maxa, i wyjac bezpiecznik jednej z dmuchaw sluchajac dzwieku.

U ciebie pewnie jedna nie dziala a druga ma wykonczone szczotki i raz lapie raz nie.

Ogolnie powiem Ci co cie czeka. Wyjecie obu dmuchaw, wymiana szczotek  (trzeba sobie dopasowac dorobic jak kto woli) i szlifowanie komutatorow, albo wymiana silniczkow w obudowach, pasuja od baaaardzo popularnego auta :) wymiana tranzystorow darlingtona w obudowach dmuchaw (odpowiadaja za wolniejsze biegi wentylatora, tylko maksymalny bieg dziala z ominieciem tranzystorow), sprawdzenie przekaznikow w obudowach dmuchaw.

Tak nalezy sie do tego zabierac inaczej nigdy to nie bedzie dzialac. A to dopiero jest jeden element, bo chodzi o same wiatraki, potem zostaje dalsza meka z cala reszta tego debilnego ukladu.

Jesli nie dziala z kolei najwyzszy bieg moze to byc mikrowylacznik w panelu sterowania nadmuchem.

Dlugo by pisac o tym ukladzie, moze byc popsute wszystko i wszedzie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej