Autor Wątek: X300 samochód krzywo stoi  (Przeczytany 2221 razy)

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
X300 samochód krzywo stoi
« dnia: Listopad 17, 2015, 20:51:11 pm »
witam wszystkich . czy tylna prawa i lewa sprężyna w x300 jest tej samej długości  ?  wymontowałem  całe zawieszenie tylne w x300. wypiaskowałem wymalowałem itd po skręceniu wszystkiego z powrotem auto krzywo stoi ..Odległość  krawędzi lewego błotnika do krawędzi  felgi  jest różna po obu stronach auta  około 2-3 cm. Nie wiem czy było tak przedtem ale teraz jest ?  można coś pomylić przy składani ? no bo chyba nie  :-help
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2015, 21:31:25 pm wysłana przez Choina »

Donkihot

  • Gość
Odp: X300 samochód krzywo stoi
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 18, 2015, 11:17:45 am »
Prawdopodobnie popełniłeś podstawowy błąd, to znaczy poskręcałeś nieobciążone zawieszenie. Nie wolno tak robić bo pozrywasz sinembloki. Zawieszenie trzeba poskręcać lekko (nie dociągając śrub) i zestawić z lewarów (czy podnośnika) tak aby własnym ciężarem usiadł (można bujnąć naciskając na pas tylni przy otwartej klapie) I dopiero podokręcać śruby. Wiem trudna sprawa bez kanału lub podnośnika cztero-kolumnowego. Na pewno będzie stał równo, niestety inaczej się nie da.

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: X300 samochód krzywo stoi
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 18, 2015, 22:37:12 pm »
  :-X z osiami wahacz ów tak zrobiłem . ale pozostałem śruby dokręciłem przed postawieniem auta na koła  :-nie. myślałem ze kiedy auto stanie na kołach to się nic nie zmieni w ustawieniu sanek  :P

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: X300 samochód krzywo stoi
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2015, 16:02:10 pm »
poluźniłem wszystkie śruby ,podniosłem auto opuściłem z powrotem. skakałem  po tyle przez  10 minut i nic  ??????  :-help
kto ma jakiś inny pomysł

Donkihot

  • Gość
Odp: X300 samochód krzywo stoi
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 21, 2015, 11:34:59 am »
poluźniłem wszystkie śruby ,podniosłem auto opuściłem z powrotem. skakałem  po tyle przez  10 minut i nic  ??????  :-help
kto ma jakiś inny pomysł
Żeby była jasność: poluzowałeś śruby- podniosłeś i opuściłeś- skakałeś przez 10 minut  :o
Ale samochód stał na kolach i śruby nie były podokręcane? Bo jak je dokręciłeś na podniesionym  to "cały misterny plan w pi...u"

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: X300 samochód krzywo stoi
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 24, 2015, 18:54:25 pm »
podniosłem  i opuściłem przy poluźnionych śrubach . nawet sie kawałek przejechałem :( dokręciłem oczywiście  po wszystkim

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: X300 samochód krzywo stoi
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 24, 2015, 22:33:55 pm »
Nie trzeba dokręcać na opuszczonej furze. Widzieliście w jakimkolwiek zakładzie mechanicznym aby mechanik dokręcał sanki, wahacze, stabilizatory itp. po opuszczeniu fury?? Nie?? No właśnie ;)

Jedynie jak się zamierza robić zbieżność i geo to można nie dokręcać na maksa przed poprawkami.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: X300 samochód krzywo stoi
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 24, 2015, 22:45:21 pm »
Nie trzeba dokręcać na opuszczonej furze. Widzieliście w jakimkolwiek zakładzie mechanicznym aby mechanik dokręcał sanki, wahacze, stabilizatory itp. po opuszczeniu fury?? Nie?? No właśnie ;)

Jedynie jak się zamierza robić zbieżność i geo to można nie dokręcać na maksa przed poprawkami.

hmm... ja dokręcam tak zawsze, nawet w moim pierdzikółku swifcie... używam lewarka słupka na podnśniku "rwie gumy później", jak bym tak skręcił zawias J-9 na oryginale, to by się rozpadło, poliuretany tylko nie muszą.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Donkihot

  • Gość
Odp: X300 samochód krzywo stoi
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 25, 2015, 09:56:43 am »
Nie trzeba dokręcać na opuszczonej furze. Widzieliście w jakimkolwiek zakładzie mechanicznym aby mechanik dokręcał sanki, wahacze, stabilizatory itp. po opuszczeniu fury?? Nie?? No właśnie ;
No właśnie! mój mechanik robi to w tej kolejności: wymienia na zwykłym podnośniku dwukolumnowym (bez dokręcania) potem przestawia na podnośnik czterokolumnowy (taki z podestami i talerzami do ustawiania zbieżności) wkłada ciężarki 50kg na miejscu kierowcy i pasażera i dokręca zawieszenia. Dopiero zakłada zwierciadła i ustawia geometrię. Jak by zrobił to z kołami w powietrzu, to bym go chyba ubił.  :-W

Offline demon206sw

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 50
Odp: X300 samochód krzywo stoi
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 27, 2015, 19:27:20 pm »
Sprężyny powinny być takiej samej długości czyli 2 szt tył jeden wymiar identyczny i przód inny wymiar ale taka sama sprężyna na prawą stronę tak jak na lewą...
Ja zawsze przed wymianą czegoś w zawieszeniu mierzę sobie odległość od  piasty(akurat jak jest koło kapselka w feldze alu) do dolnej krawędzi błotnika. Samochód do góry, wymieniam co trzeba a dokręcanie tylko jak tą stronę zawieszenia co robię podeprę takim stojakiem w siłownikiem hydraulicznym i podniosę na taką wysokość co odpowiada temu wymiarowi jak koło stoi na kołach.

Pewnie z jednej strony nie zamontowałeś takiego pierścienia dystansowego pomiędzy sprężyną a tym kielichem do którego jest przykręcony amortyzator albo jedna sprężyna od wersji komfort a druga od wersji sport.
Na sprężynach zwykle twardość oznaczana jest kolorami farby, maźnięty jeden zwój, sprawdź też grubość drutu sprężyny i ilość zwojów czy jest taka sama po obu stronach... Karoserii chyba nie masz krzywej ???
Zobacz jest ten pierścień na zdjęciach pokazany ze sprężyną tak jak to być powinno:
http://allegro.pl/sprezyna-tyl-tylna-jaguar-xj-308-3-2-v8-98r-fv-i5591593865.html