Sprężyny powinny być takiej samej długości czyli 2 szt tył jeden wymiar identyczny i przód inny wymiar ale taka sama sprężyna na prawą stronę tak jak na lewą...
Ja zawsze przed wymianą czegoś w zawieszeniu mierzę sobie odległość od piasty(akurat jak jest koło kapselka w feldze alu) do dolnej krawędzi błotnika. Samochód do góry, wymieniam co trzeba a dokręcanie tylko jak tą stronę zawieszenia co robię podeprę takim stojakiem w siłownikiem hydraulicznym i podniosę na taką wysokość co odpowiada temu wymiarowi jak koło stoi na kołach.
Pewnie z jednej strony nie zamontowałeś takiego pierścienia dystansowego pomiędzy sprężyną a tym kielichem do którego jest przykręcony amortyzator albo jedna sprężyna od wersji komfort a druga od wersji sport.
Na sprężynach zwykle twardość oznaczana jest kolorami farby, maźnięty jeden zwój, sprawdź też grubość drutu sprężyny i ilość zwojów czy jest taka sama po obu stronach... Karoserii chyba nie masz krzywej ???
Zobacz jest ten pierścień na zdjęciach pokazany ze sprężyną tak jak to być powinno:
http://allegro.pl/sprezyna-tyl-tylna-jaguar-xj-308-3-2-v8-98r-fv-i5591593865.html