Autor Wątek: X-Type: P0116, nagle wzrastająca temp. silnika (w trasie)  (Przeczytany 14694 razy)

ktr

  • Gość
Odp: X-Type: P0116, nagle wzrastająca temp. silnika (w trasie)
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 14, 2011, 12:26:35 pm »
Dziwna sprawa. Zadzwoniłem dziś do 4x4Partner i spytałem, czy mają podstawę do termostatu. Jak pisałem wyżej, mechanik doradził mi kupić coś takiego po założeniu termostatu. Pracownik 4x4Partner powiedział, że nie ma czegoś takiego osobno bo termostat, który kupiłem to zestaw zawierający termostat, śruby, oring i właśnie podstawę (plastikowa).

To ja już nic nie rozumiem, ale podejrzewam, że warsztat coś pieprzy...

ktr

  • Gość
Odp: X-Type: P0116, nagle wzrastająca temp. silnika (w trasie)
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 19, 2011, 14:45:01 pm »
Byłem w warsztacie i postawili jednak nową diagnozę odnośnie wycieków płynu chłodniczego: to nie kominek czy podstawa termiostatu tylko cieknie chłodnica - jest trochę przegnita. Niedługo czeka mnie więc wymiana.

Dziś jadę w trasę, podczas której ostatnio się grzał. Teraz jadę mając nowy termostat i ciekawy jestem, czy będzie się grzał, czy nie.

ktr

  • Gość
Odp: X-Type: P0116, nagle wzrastająca temp. silnika (w trasie)
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 19, 2011, 19:17:42 pm »
Nie było nagłego wzrostu temperatury. Nie grzał się teraz więc wygląda na to, że wymiana termostatu rozwiązała ten problem.

Offline kopecky

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
Odp: X-Type: P0116, nagle wzrastająca temp. silnika (w trasie)
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 12, 2015, 13:55:19 pm »
Reaktywuje ten wątek, choć nie ze względu na taki sam problem bo jego rozwiązanie znamy, ale ze względu na poruszany tutaj temat czujnika/czujników temperatury. Czy naprawdę są dwa czujniki ?

U mnie występował problem załączania się na maksymalne obroty wentylatorów chłodnicy. Podpiąłem skaner OBDII i jakież było moje wielkie zdziwienie gdy dostałem różne wskazania temperatury - na wskazówkowym zegarze na kokpicie pokazywało 90 st.C (+/- kilka stopni; wskazówka na godz. 12), a na odczycie ze skanera pokazywało 110 st.C. Wyższa temperatura była na pewno zaciągana z czujnika ECT oznaczonego nr 3 (na załączonym rysunku), ponieważ po jego odpięciu odczytu na skanerze nie było, a wentylatory przestały się kręcić. Po tym manewrze wskazówkowy pokazywał 90 st.C po czym po kilkunastu sekundach uderzył w czerwone pole i pokazało checka.
Problem jaki u mnie wystąpił był spowodowany oczywiście zamkniętym na stałe termostatem, ale pokazało mi to problem kolejny jakim jest różnica wskazań temperatur, co według mnie jest dosyć niebezpieczne, bo podstawowy termometr wskazówkowy pokazuje że jest ok, a silnik się po cichu podsmaża  >:D

Rozwiązania tego problemu jakie przychodzą mi do łepetyny mogą być dwa:
1. Są dwa czujniki temperatury (nie znam lokalizacji drugiego jak ktoś wie niech powie) - moduł sterowania silnikiem (ECM) otrzymuje sygnał od obu czujników i na ich podstawie wysyła odpowiedni sygnał (PWM) do modułu sterowania wentylatorami. Gdy odłączam jeden czujnik (ECT) moduł ECM nie ma wszystkich parametrów, a na podstawie tylko jednego pomiaru temperatury chłodziwa nie może prowadzić bezpiecznej pracy silnika (byłoby to takie software'owe zabezpieczenie) i z automatu wywala checka i wysyła wskazówkę na czerwone pole. A różnica temperatur wynikałaby z usterki czujnika który wysyła wskazanie do zegara.
2. Jest jeden czujnik temperatury (ECT) i jakiegoś rodzaju problem ze wskazówkowym termometrem chłodziwa...

Na tą chwilę wymontowałem bebechy termostatu, bo nie mam zamiennika, a kocie musi harcować. W zakresie do 82 st.C (więcej nie uzyskałem przy otwartym dużym obiegu) wskazania temperatury wydają się być zbliżone, ale ta wskazówka jest jakaś leniwa.

Czy ktoś coś ?  :- pojecia
X-Type Estate, 3.0 V6 benzin, prod. 2004 r.

gres

  • Gość
Odp: X-Type: P0116, nagle wzrastająca temp. silnika (w trasie)
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 14, 2015, 17:39:45 pm »
ktr jeżeli faktycznie chłodnica ci cieknie to ją wyjmij i skocz do chłopów spawających chłodnicę . Zaoszczędzisz parę stów.

Problem z nagłym wzrostem temp to oczywiście termostat - przecież mieliście kod błędu o termostacie :P