Zamiast się bawić w jakieś spray'e proponuję zrobić ozonowanie auta.
Pozwoliłem sobie poszukać trochę o ozonowaniu.
W każdym samochodzieNiezależnie od tego czy jest wyposażony w klimatyzację - w mniejszym lub większym stopniu występuje problem zabrudzenia kanałów wentylacyjnych i wydobywającego się z nich nieprzyjemnego zapachu.Wraz z zanieczyszczenia pyłem wnętrza instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, pojawia się zagrożenie dla zdrowia ludzi oddychających powietrzem, które przepłynęło przez instalację. W osadzonym pyle znajdują się mikroorganizmy - bakterie i grzyby mikroskopowe, często patogenne. Panujące wewnątrz instalacji warunki cieplno-wilgotnościowe oraz substancje organiczne znajdujące się w warstwie nagromadzonych zanieczyszczeń stwarzają bardzo dobre warunki do ich przeżycia i rozmnażania. Nawet jeżeli stosujemy środki chemiczne wtryskiwane do kanałów wlotowych powietrza istnieją miejsca , z których niemożliwe jest mechaniczne usunięcie brudu i pyłu. W połączeniu z wilgocią z powietrza miejsca te staja się siedliskiem bakterii, wirusów, pleśni, grzybów itp. Mikroorganizmy te, oprócz skażenia otoczenia mogą być przyczyną alergii oraz nieprzyjemnych zapachów ("stęchlizna"). Żadna metoda mechaniczno-chemiczna poprzez wtryskiwanie różnych środków nie jest w stanie w 100% skutecznie usunąć tego problemu.
Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest OZONOWANIE
OZON jest to cząsteczka tlenu 3 atomowa. Wiązanie 3 atomu jest bardzo nietrwałe i w krótkim czasie od wytworzenia OZON ulega rozpadowi na obojętną cząsteczkę tlenu O2 i bardzo aktywny wolny atom tlenu. Ozon bardzo szybko rozkłada się do aktywnych rodników nadtlenkowych. Rodniki te charakteryzują się bardzo silnymi zdolnościami bakteriobójczymi oraz wirusobójczymi. OZON zapewnia całkowite odkażenie mikrobiologiczne i eliminację jakichkolwiek przykrych zapachów pochodzenia zarówno organicznego jak i nieorganicznego.
OZON zabija: bakterie, wirusy, zarodniki, pleśnie i wszystkie inne mikroorganizmy
OZON niszczy środki chemiczne powodujące skażenie (np. pochodzące z emisji z paneli, dywaników, izolacji, farb, lakierów do drewna, tworzyw sztucznych itd.)
OZON eliminuje zapachy pochodzenia organicznego i nieorganicznego ( w tym również zapach dymu tytoniowego) niszcząc lotne cząstki, które przenoszą zapachy. OZON nie kryje nieprzyjemnych zapachów lecz je usuwa. Należy tu podkreślić, że aktywnie usuwa zapachy np. tytoniu - z CAŁEGO wnętrza pojazdu (również z tapicerki itd.). 5 - 6 sesji ozonowania usuwa całkowicie np. zapach papierosów z samochodu odkupionego od nałogowego palacza.
W serwisie stosujemy najnowocześniejszą i najskuteczniejszą metodę czyszczenia układu nawiewu poprzez OZONOWANIEWykorzystujemy w tym celu wytwornicę ozonu.Z wytwornicy doprowadzamy ozon do wnętrza pojazdu. Uruchamiamy układ nawiewu i przez okres 30 min OZON krąży z powietrzem we wszystkich kanałach jak i też we wnętrzu kabiny. Cząsteczki 1-atomowego tlenu wnikają w tapicerkę i tam niszczą mikroorganizmy i zapachy. OZONOWANIE jest nie zastąpione w przypadkach takich jak np.:
- samochód zakupiony od nałogowego palacza ,smółki pogazowe, główne źródło zapachu osadzają się we wszystkich zakamarkach, wnikają głęboko do siedzeń ze wszystkich stron. "Pranie" tapicerki usuwa zanieczyszczenia i zapachy tylko z powierzchni tapicerki - jest zabiegiem kosmetycznym poprawia wygląd ale nie usuwa źródła zapachu jakim są przesiąknięte gąbki w siedzeniach. OZON wnika na znaczną głębokość i tam niszczy mikroorganizmy i zapachy.
- odkażenie pojazdu po przewozie psów i kotów. Pozostająca na siedzeniu sierść jest siedliskiem riteksji (pałeczki)- bezwzględnych pasożytów wewnątrzkomórkowych, które nie tylko działają allergennie ale też mogą wywołać wiele chorób u zwierząt i ludzi.
W trakcie ozonowania proponujemy też wymianę filtra kabinowegoZadaniem filtra jest wyłapywanie "śmieci" wpadających z zasysanym powietrzem do kabiny. Efektem oczyszczania jest odkładanie się na powierzchni filtra zarówno cząstek mineralnych (sadze, kurz) jak i biologicznych (cząstki zeschniętych liści, owady itp). Nie wymieniony w odpowiednim czasie filtr staje się wylęgarnią bakterii i grzybów i dodatkowo nieprzyjemnego zapachu. Znacznie zwiększone opory przepływu powodują podwyższenie temperatury powietrza i mogą prowadzić do uszkodzenia elementów sterowania nawiewem.
Żródło:
www.s-auto.com.pl/