Sorry za zwłokę w odpowiedzi, obowiązki!
Moja wątpliwość polegała na tym, że Dynamic Mode jest opisany dosyć niezrozumiale, piszą, że to jest tryb ukierunkowany na osiągi (performance). To po co jest Sport Mode, żeby zmułowacić auto? Sport mode zrzuca bieg na Niższy a nie Wyższy, czyli auto zbiera dupe od razu i nie trzeba go cisnąć. I tylko tyle, wystarczy posłuchać jadąc stabilną prędkością jak pracuje silnik. Co do Dynamic Mode to muszę jeszcze poćwiczyć, ogólne odczucie jest takie, że auto staje się bardziej "analogowe" kierowca ma wpływ na wybór biegu przez manetki, ale to nie tylko to, wspomaganie robi się takie bardziej drewniane....co jeszcze? Muszę więcej pojeździć.
Instrukcja w oryginale mówi jak poniżej...
Dynamic Mode (Supercharged vehicles only) Press to operate. Dynamic mode co-ordinates the vehicle's control systems to deliver a high performance driving experience. This setting enhances key vehicle systems so that the vehicle's full potential can be exploited. The vehicle's responses are aimed at involving the driver more in focused and purposeful driving, helping swift progress.
When dynamic mode is selected, TracDSC is automatically selected. See STABILITY CONTROL (page 162).
Note: When the transmission is set to permanent manual mode (i.e. using the paddles to change gear while in Sport mode) and Dynamic mode is selected, transmission upshifts are fully controlled by the driver. This means that the transmission will not change up a gear automatically, even when the vehicle's rev limit is reached. When the rev limit is reached, the gear position indicator in the message center will glow amber, to indicate that the next gear should be selected.
Note: Dynamic mode cannot be active at the same time as Winter mode. Dynamic mode will remain selected for approximately six hours after the ignition is switched off, after which point it will need to be reselected if required.