Autor Wątek: X-type - kilka pytań(wkład lusterka, spryskiwacze ksenonów, kontrolka tempomatu)  (Przeczytany 3979 razy)

ananas1991

  • Gość
Witam,

Kilka dni temu zakupiłem Jaguara X-type 2.0d Estate i pojawiło się kilka pytań związanych z drobnymi niedomaganiami mojego kotka. Może to różne kwestie, ale nie chciałem zakładać kilku tematów.

Mam problem ze składaniem lewego lusterka. Jak wyjąć sam wkład, aby zobaczyć co "siedzi" w środku? Nie chciałbym niczego na siłę szarpać, żeby czegoś nie połamać...   ::)

Kotek posiada fabryczne ksenony, a jako że sprowadzony został z Danii, zapalają się one automatycznie po włączeniu zapłonu, bez przekręcenia pokrętła. Niestety, pomimo wielu prób nie działają spryskiwacze. Obstawiam, że albo zostały one odłączone podczas montażu automatycznego zapalania ksenonów, albo ktoś wyjął przekaźnik/bezpiecznik, albo coś nie tak z pompkami (w co wątpię). Który przekaźnik/bezpiecznik odpowiada w X-type 2005 bezpośrednio za spryskiwacze reflektorów (szukałem w instrukcji, ale nie znalazłem...  :( )

Co do kontrolki tempomatu, tempomat działa, na komputerze wyświetla komunikat, ale sama kontrolka nie świeci (sprawdzone na "test"). Czy kontrolki w X-type są na żarówkach, diodach, jak się do nich dostać?

« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2015, 11:28:45 am wysłana przez ananas1991 »

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Nie ma kontrolki tempomatu.. Przynajmniej ja nie mam.
Może masz odłączoną pompkę spryskiwacza albo się spaliła albo bezpiecznik się spalił.. Jest zakladka bezpieczniki.. Poszukaj.. F24,F39
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sier¶æ ;]

ananas1991

  • Gość
Dziękuję za odpowiedź  :)

Te bezpieczniki zlokalizowałem, ale to nie to... Muszę zrzucić koło i dostać się do pompki.

Co do kontrolki, w instrukcji jest, i komunikat i kontrolka, stąd pytanie czy kontrolki są na żarówkach (spalona?), czy na diodach.

Dalej nie wiem co z wkładem lusterka :(

..., nikt nie wie jak wyjąć wkład lusterka?  :-cry
« Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2015, 15:13:23 pm wysłana przez Choina »

eMWuGSM

  • Gość
Wyciągnij włącznik swiateł.
Często w nich wypalają sie styki i powoduje to właśnie włączanie sie od razu swiateł mijania, miałem tak już w 3 kotach. Sterowaniem pompki spryskiwacza lamp zajmuje się GEM. Gem dostaje 2 sygnały: 1 z włącznika świateł, ze światła są włączone, 2 z manetki spryskiwacza (impuls), raz na 5 czy 6 razy puszcza spryski lamp. Jeśli wywalony jest przełącznik świateł, nie będą działały spryski lamp. Oczywiście same pompki równie często padają, ale tu nie musi być wina pompki.

Co do pompki, oryginalna jest przesadnie droga, dlatego kupisz nową z Helli do Audi A4 8E0 (B6), okolo 130zł nowa oryginalna Hella (zamienniki z toprana są po 80zł ale są gówno warte, pseudociśnienie dają). Zmieniasz tylko wtyczkę (koszt na szrocie lu allegro ok 15zł). Pompki używane to wiadomo loteria. Nowa w ASO mi powiedzieli 2 lata temu chyba 700zł  :-tylko (producent Hella tylko wtyk Jagowski)

Co do tempomatu, jak masz komputer z wyświetlaczem, to pojawia się tylko "Cruise on" czy jakoś tak, jeśli nie masz wyświetlacza komputera, wtedy jest kontrolka.

ananas1991

  • Gość
Jak rozpoznam, że wypalony jest włącznik świateł?

Teoretycznie chyba wszystko okey, bo poza tym że ksenony zapalają się automatycznie po włączeniu zapłonu, w pozycji zero, to przełącznik chyba działa, tj. kiedy przełączę z zero (w tej pozycji pozycyjne i ksenony zapalają się automatycznie, podświetlenie zegarów nie działa), na pozycyjne (w tej pozycji pozycyjne świecą, ksenony gasną, podświetlenie zegarów działa), i na mijania (w tej pozycji pozycyjne świecą, ksenony zapalają się, podświetlenie zegarów działa), więc chyba okey... Do tego po pociągnięciu do siebie kolejno zapalają się przeciwmgielne. ..., a spryskiwacze nie działają w żadnej z pozycji (powinny działać na mijania) :(

« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2015, 15:28:23 pm wysłana przez ananas1991 »

eMWuGSM

  • Gość
Dokładnie takie samo zachowanie miałem w szarym. Wymieniłęm włącznik, wszystko działa jak należy.
0 = off
pozycja = pozycja
mijania = mijania
Auto = jak czujnik w lusterku wykryje, że ciemno zapalają się mijania.

Aha, przy wymianie zwracaj uwagę na oznaczenie przełącznika, szczególnie na te dwie duże litery. Używany przełącznik kupisz za 100zł, a może i nawet taniej u szrociarzy z allegro.

ananas1991

  • Gość
Kupiłem używany przełącznik.

Jest okey, czyli na zero nie świeci nic, na pozycyjnych pozycyjne zapalają się, podświetlenie zegarów działa, na mijania pozycyjne świecą, ksenony zapalają się, podświetlenie zegarów działa. Tylko spryskiwacze dalej nic...

O jakich literach pisałeś? Stary przełącznik miał oznaczenie "AR", miał kod kreskowy i jakieś numery. Nowy przełącznik nie ma oznaczenia "AR", ma kod kreskowy i jakieś numery (ale w nowym przełączniku kod i numery są na inaczej wyglądającej niż w starym przełączniku nalepce). Same przełączniki, stary i nowy, wyglądają tak samo, mają sterowanie podświetleniem, nie mają sterowania wysokością świateł,  mają trzy przyciski u dołu.

ananas1991

  • Gość
Kupiłem używany przełącznik.

Jest okey, czyli na zero nie świeci nic, na pozycyjnych pozycyjne zapalają się, podświetlenie zegarów działa, na mijania pozycyjne świecą, ksenony zapalają się, podświetlenie zegarów działa. Tylko spryskiwacze dalej nic...

O jakich literach pisałeś? Stary przełącznik miał oznaczenie "RA", miał kod kreskowy i jakieś numery. Nowy przełącznik nie ma oznaczenia "RA", ma kod kreskowy i jakieś numery (ale w nowym przełączniku kod i numery są na inaczej wyglądającej niż w starym przełączniku nalepce). Same przełączniki, stary i nowy, wyglądają tak samo, mają sterowanie podświetleniem, nie mają sterowania wysokością świateł,  mają trzy przyciski u dołu.

eMWuGSM

  • Gość
Czyli widzisz.
jedno było uwalone.

teraz wywalaj nadkole prawe i zderzak, wyjmujesz biorniczek i patrzysz na pompke, daj jej na krótko +i - i jak chodzi znaczy ze GEM poszedł, jeśli nie działa pompka, to kup... z Audi A4 z wtyczką. Wyjdzie taniej, a jest identyczna jeśli chodzi o wymiary i parametry.

Offline kaper

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
problem z pompką
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 28, 2015, 11:27:03 am »
witam wszystkich.Mam podobny problem z pompką spryskiwacza,u mnie spryski się trochę wysuwają , ale nie podają płynu,wymątowalem pompke i podłączyłem na krótko pod aku.(pompka działa).Podłaczyłem spryskiwacze pod pompkę szyb i i zadziałały łącznie z płynem. Czy w moim przypadku to jest awaria pompki(za słabe ciśnienie )czy może coś innego,pisał ktoś o jakims GEM,proszę też o więcej info na temat tej pompki od audi ,pasuje kompletna czy trzeba cos przerabiać(kostkę czy coś) dzięki za pomoc pozdrawiam :)

eMWuGSM

  • Gość
Odp: X-type - kilka pytań(wkład lusterka, spryskiwacze ksenonów, kontrolka tempomatu)
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 29, 2015, 02:28:39 am »
Idziesz już przesadnie na łatwiznę.
Osobiście opisywałem dokładnie zagadnienie, dlatego NIE MAM ZAMIARU POWTARZAĆ, inne osoby szanujące cudzą pracę są proszone również o to by nie pomagały w tym przypadku.

Ignoracja czy głupota i brak zdolności czytania ze zrozumieniem?

Offline M-GASIOR1

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 129
Odp: X-type - kilka pytań(wkład lusterka, spryskiwacze ksenonów, kontrolka tempomatu)
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 29, 2015, 03:07:11 am »
Witam.
Jeśli chodzi o wkład lusterka to jest na zaczepach.
Wyciągamy go następująco: Musisz ustawić wkład w skrajne położenie do wewnątrz tzn. w kierunku szyby.
Wtedy z drugiej strony Lusterka  włożysz palce. Natomiast kciukami zapierasz o środek wkładu i tak jakbyś chciał wygiąć lustro
na zewnątrz. Wtedy wyskoczy z zaczepów. Trzeba użyć trochę siły.
Wytłumaczyłem tak jak ja to robiłem wiele razy.