Nie wiem kto Ci takich bzdur nagadał.
Jaguar Cars LTD. kupowało od Ford Motor Company gotowe kompletne jednostki napędowe. Osoba z mojej rodziny pracowała w Halewood na linii montażowej w czasie gdy zjeżdżały z niej X-Type'y. Przyjeżdżała partia silników na paletach i były montowane po tzw. "hot-test".
W Mondeo występowały a rodzaje wtryskiwaczy:
Tzw. długie (długa końcówka wtryskiwacza) i krótkie (krótka końcówka wtryskiwacza)
W X-Type były montowane wyłącznie wtryski "krótkie", ponieważ X-Type 2.0D maił już poliftowy (tzn. ten co w Mondeo MKIII po FL z 06.2003) silnik z poprawioną głowicą i był sterowany JEDNYM komputerem (ECU/PCM produkowany przez DELPHI - odpowiedzialny również za układ wtryskowy, w Mondeo przed 2003r. były 2 sterowniki - ECU od silnika produkowany przez Visteona i ICU od wtrysku produkowany przez DELPHI), i w wariancie 130PS (96KW) o oznaczeniach:
EJDR00501Z (dla pojazdów z normą emisji spalin EURO 3) numer długi: 3S7Q-9K546-BB
EJDR00504Z (dla pojazdów z normą emisji spalin EURO 4) numer długi: 4S7Q-9K546-BD
Te same wtryskiwacze z tej samej linii partii leciały zarówno do Mondeo, Transitów i do X-Type'ów. Konstrukcja wtryskiwacza EJDR00501Z nie różniła się niczym od EJDR00504Z (jedynie końcówki miały inną przepustowość, ale iglica, elektrozawór, podkładka, korpus, "pluskwa" są te same dokładnie. Nie były poprawiane projektowo ani nic z tych rzeczy,
Montowane było też kilka rodzajów pomp wysokiego ciśnienia DELPHI
z oznaczeniami np. H9044Z130A (im wyższa końcówka w/w numeru po "Z", tym nowsza wersja pompy, można przyjąć, że 130A już jest pozbawiona łuszczących się bieżni i korpusu) Index Ford: 6S7Q-9B395-AA (wg nomenklatury Ford ostatnie wypusty pompy od 2006r.)
Winne nie były same wtryskiwacze. Wtryskiwacze padały z tego powodu, iż pompy wysokiego ciśnienia posiadały wadę materiałową - łuszczące się bieżnie łożysk i wirnika. Podczas pracy (nieosiowej) ścieranie powodowało wydzielanie się opiłków, które przedostawały się z pompy do wtryskiwaczy (wiadomo, filtr paliwa w 2.0D jest przed pompą HP) uszkadzając elektrozawory, przez co wtryskiwacze "lały". Poprawione pompy z długimi indeksami powiedzmy od 5S7Q-9B395-xx już nie miały tych problemów,a głównie one były montowane w X-Typach. Wtryskiwacze normalnie wystarczają na ~300-350kkm, choć zdarzają się większe interwały (np. mój pierwszy szary kot najechał 566000km i miał oryginalne wtryskiwacze z numerami zgodnymi z deklem, miał pompę 6S7Q-9B395-AA). Mój obecny, czarny kot miał "pecha" bo to pierwsza seria X-ów Estate (początek 2004r.) i miał pompę starego typu (3S7Q zapewne o ile nie 2S7Q, bo i takie sie zdarzały nawet czasami w pierwszych 2.0D), miał wymieniane wtryskiwacze i pompę w Belgii w ramach gwarancji w 2006r. z tego co pamiętam, założona pompa 6S7Q-9B395-AA), także Jaguar był świadomy występowania takiej usterki w swoich pojazdach.
Pominąłem tutaj w ogóle wtryski do 2.2D. Zasadniczo wtryski w 2.2D nie padają od opiłków, bo gdy zaczęto montować 2.2D do X-Typów to konstrukcja pompy była już udoskonalona na tyle, że nie sypały opiłkami
.
Śmiem bardzo wątpić w kompetencje Twojego źródła monteki, ale skoro tak dobrze poinformowany, to proszę w której fabryce DELPHI pracował? Chyba DELPHI Krosno... robiąc amortyzatory. Do Żuka.
Niestety temat układów mam juz przewałkowany na wszystkie sposoby, włącznie ze szkoleniami z Delphi i Boscha. Delphi także zdawało sobie sprawę z wad swojego produktu dlatego przekonstruowało pompy i nie wstydzili sie tego mówić na szkoleniach.
A jeśli dalej twierdzisz Twoje, jestem w stanie tu się założyc z Tobą o powiedzmy 10000zł, że w każdym X-ie i Mondeo z danego okresu produkcji o tej samej mocy i z tą samą normą emisji spalin jest taki sam wtryskiwacz o tych samych oznaczeniach i kodzie FORDOWSKIM, bo zapewne nie wiesz, ale Jaguar swoje "typowe tylko dla X-Type" części cechował 1X43-xxxxx-xx lub 4X43-xxxxx-xx lub 6X43-xxxxx-xx lub 7X43-xxxxx-xx lub 8X43-xxxxx-xx, a jeśli coś w X-ie nie ma kodu długiego z takim prefiksem znaczy zaadaptowane z Forda (ograniczenie kosztu produkcji poprzez wykluczenie procesu projektowania nowego komponentu). Dlatego np. lampka środkowa z tyłu w X'ie ma finis z Focusa MKI, a lampka bagaznika z sedana ma kod jak lampka bagażnika z Mondeo MKI hatchback/sedan.
Tutaj uwaga: 1S7Q- to mondeo MKIII, ale Ford dla silników tworzył inne oznaczenia niż tylko dla samochodów.