Autor Wątek: Wtryskiwacze DELPHI w x-type  (Przeczytany 4768 razy)

monteki

  • Gość
Wtryskiwacze DELPHI w x-type
« dnia: Wrzesień 25, 2015, 17:11:10 pm »
słuchajcie che się pdozielic wazna informacją , któ©ą udało mi się zdobyć u samego "źródła"

wielokrotnie (  tak jjak pewnei Wy wszyscy ) spotkałem się w psimach motoryzacyjnych z głosami , że silnik 2.0D montowany w x-type jest taki sam jak w modnefo 2.0 i należy do grupy silników Podwyższonego ryzyka.Mimo że  jestem powiedzmy u źródła, wszystkei te artyukuły były mocno niepokojące i wpływały czasami na to że myślałe mo sprzedayz auta ( i to mimo małego przebiego 50 tyś. km)

Nareszcie jednak sprawa się wyjaśniła i tymi wyjaśnieneimai chce podzielić się ze wszytskimi , którzy tak jak ja  martwili się tym tematem:


Mówią krótko -- wszystko to BZDURA !!!

Informacja od osoby szkolącej w DELPHI współodpowiedzialnej za projekty wtryskiwaczy :

FOrda i jagurar to dwie różne bajki: w mondeo wtryskiwacze padały jak much y  , jagi potrafiłu przejechać bez  kłopotów 300 tyś km .. A dlaczego ?


Odpowiedź jest prosta:

Ford przyszedł do Delphi i i powiedział : zróbcie mi wtryskiwacz za 5$ - i Delphi zrobiło ... i efekt mamy w mondeo ( PADAJĄCE WTRYSKIWACZE)

Jaguar powiedział , u nas cena ma drugorzędne znaczenie , zróbcie nam dobre wtryskiwacze , załacimy nie 5 a 20$.. i mamy efekt w x-type 2.0D  ( WYTRZYMAŁE WTRYSKIWACZE )

Informacje ze źródła , od osoby która jest technikiem a nie sprzedawcą zna znakomicie profukt , wie , które są wadliwe  i wie że w jaguarze x-type 2.0 D ( szczególnei w modelach od 2006) NIE SĄ STOSOWZANE TE SAME WADLIWE WTRYSKIWACZE JAK W MONDEO...


nie ukrywam że wiadomośc ta mnie ucieszyła , mam nadzieje że Was też..

wiadomość w 100% pewna ze względu na źródło, niestety ze względu na pracę więcej o źródle napisać nie mogę :)

Udanego weekendu i nie dajcie się zastraszyć bzdetnym artykułom gazet typu ( Auto Świat).

PS. musze przyznać że jeden z ze znajomych techników pracujących w serwisie JAguarza już dawno mi to mówił ,  lae myślałem że poprostu  zachwala , u nich na serwisie był x-type jako auto zastępcze dla klientów o przebiego 300 tys km.


Pozdr.
Monteki

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Wtryskiwacze DELPHI w x-type
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 25, 2015, 20:27:09 pm »
Jak rozpoznać które wtryskiwacze są do Forda, a które do Jaguara ? Oznaczenia mają takie same. Problemem w tych silnikach jest pompa wysokiego ciśnienia. To ona powoduje uszkodzenie wtryskiwaczy. Bieżnia w części wysokiego ciśnienia została wykonana z materiału , który po pewnym czasie zaczyna się łuszczyć i opiłki dostają się do wtryskiwaczy uszkadzając je. Największy problem był na początku produkcji Mondeo. Chyba w 2003 Delphi poprawiło pompę .Do X-typa  trafiła już ta lepsza pompa.
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Wtryskiwacze DELPHI w x-type
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2015, 20:52:34 pm »
Nie wiem kto Ci takich bzdur nagadał.

Jaguar Cars LTD. kupowało od Ford Motor Company gotowe kompletne jednostki napędowe. Osoba z mojej rodziny pracowała w Halewood na linii montażowej w czasie gdy zjeżdżały z niej X-Type'y. Przyjeżdżała partia silników na paletach i były montowane po tzw. "hot-test".

W Mondeo występowały a rodzaje wtryskiwaczy:
Tzw. długie (długa końcówka wtryskiwacza) i krótkie (krótka końcówka wtryskiwacza)

W X-Type były montowane wyłącznie wtryski "krótkie", ponieważ X-Type 2.0D maił już poliftowy (tzn. ten co w Mondeo MKIII po FL z 06.2003) silnik z poprawioną głowicą i był sterowany JEDNYM komputerem (ECU/PCM produkowany przez DELPHI - odpowiedzialny również za układ wtryskowy, w Mondeo przed 2003r. były 2 sterowniki - ECU od silnika produkowany przez Visteona i ICU od wtrysku produkowany przez DELPHI), i w wariancie 130PS (96KW) o oznaczeniach:

EJDR00501Z (dla pojazdów z normą emisji spalin EURO 3) numer długi: 3S7Q-9K546-BB
EJDR00504Z (dla pojazdów z normą emisji spalin EURO 4) numer długi: 4S7Q-9K546-BD

Te same wtryskiwacze z tej samej linii partii leciały zarówno do Mondeo, Transitów i do X-Type'ów. Konstrukcja wtryskiwacza EJDR00501Z nie różniła się niczym od EJDR00504Z  (jedynie końcówki miały inną przepustowość, ale iglica, elektrozawór, podkładka, korpus, "pluskwa" są te same dokładnie. Nie były poprawiane projektowo ani nic z tych rzeczy,


Montowane było też kilka rodzajów pomp wysokiego ciśnienia DELPHI
z oznaczeniami np. H9044Z130A (im wyższa końcówka w/w numeru po "Z", tym nowsza wersja pompy, można przyjąć, że 130A już jest pozbawiona łuszczących się bieżni i korpusu) Index Ford: 6S7Q-9B395-AA (wg nomenklatury Ford ostatnie wypusty pompy od 2006r.)

Winne nie były same wtryskiwacze. Wtryskiwacze padały z tego powodu, iż pompy wysokiego ciśnienia posiadały wadę materiałową - łuszczące się bieżnie łożysk i wirnika. Podczas pracy (nieosiowej) ścieranie powodowało wydzielanie się opiłków, które przedostawały się z pompy do wtryskiwaczy (wiadomo, filtr paliwa w 2.0D jest przed pompą HP) uszkadzając elektrozawory, przez co wtryskiwacze "lały". Poprawione pompy z długimi indeksami powiedzmy od 5S7Q-9B395-xx już nie miały tych problemów,a  głównie one były montowane w X-Typach. Wtryskiwacze normalnie wystarczają na ~300-350kkm, choć zdarzają się większe interwały (np. mój pierwszy szary kot najechał 566000km i miał oryginalne wtryskiwacze z numerami zgodnymi z deklem, miał pompę 6S7Q-9B395-AA). Mój obecny, czarny kot miał "pecha" bo to pierwsza seria X-ów Estate (początek 2004r.) i miał pompę starego typu (3S7Q zapewne o ile nie 2S7Q, bo i takie sie zdarzały nawet czasami w pierwszych 2.0D), miał wymieniane wtryskiwacze i pompę w Belgii w ramach gwarancji w 2006r. z tego co pamiętam, założona pompa 6S7Q-9B395-AA), także Jaguar był świadomy występowania takiej usterki w swoich pojazdach.

Pominąłem tutaj w ogóle wtryski do 2.2D. Zasadniczo wtryski w 2.2D nie padają od opiłków, bo gdy zaczęto montować 2.2D do X-Typów to konstrukcja pompy była już udoskonalona na tyle, że nie sypały opiłkami :).

Śmiem bardzo wątpić w kompetencje Twojego źródła monteki, ale skoro tak dobrze poinformowany, to proszę w której fabryce DELPHI pracował? Chyba DELPHI Krosno... robiąc amortyzatory. Do Żuka.

Niestety temat układów mam juz przewałkowany na wszystkie sposoby, włącznie ze szkoleniami z Delphi i Boscha. Delphi także zdawało sobie sprawę z wad swojego produktu dlatego przekonstruowało pompy i nie wstydzili sie tego mówić na szkoleniach.

A jeśli dalej twierdzisz Twoje, jestem w stanie tu się założyc z Tobą o powiedzmy 10000zł, że w każdym X-ie i Mondeo z danego okresu produkcji o tej samej mocy i z tą samą normą emisji spalin jest taki sam wtryskiwacz o tych samych oznaczeniach i kodzie FORDOWSKIM, bo zapewne nie wiesz, ale Jaguar swoje "typowe tylko dla  X-Type" części cechował 1X43-xxxxx-xx lub 4X43-xxxxx-xx lub 6X43-xxxxx-xx lub 7X43-xxxxx-xx lub 8X43-xxxxx-xx, a jeśli coś w X-ie nie ma kodu długiego z takim prefiksem znaczy zaadaptowane z Forda (ograniczenie kosztu produkcji poprzez wykluczenie procesu projektowania nowego komponentu). Dlatego np. lampka środkowa z tyłu w X'ie ma finis z Focusa MKI, a lampka bagaznika z sedana ma kod jak lampka bagażnika z Mondeo MKI hatchback/sedan.

 Tutaj uwaga: 1S7Q- to mondeo MKIII, ale Ford dla silników tworzył inne oznaczenia niż tylko dla samochodów.

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Wtryskiwacze DELPHI w x-type
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 25, 2015, 21:06:00 pm »
eMWuGSM ale nam dales wyklad,jestem pod ogromnym wrazeniem Twojej wiedzy.,szacun i to wielki :-)

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Wtryskiwacze DELPHI w x-type
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2015, 21:17:37 pm »
rozwaliłeś system tą odpowiedzią
 :-R
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Wtryskiwacze DELPHI w x-type
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2015, 21:32:57 pm »
Taki mi coś właśnie nie pasowało wszystko w tej wypowiedzi monteki. Po primo koszty, po drugie jeśli cały osprzęt pasi z Mondziaka to tym bardziej nikt by się nie bawił w kompletne czy częściowe przekonstruowanie bo...patrz 3 wyraz tego zdania (KOSZTY).

Temat chyba wyczerpany :D
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

monteki

  • Gość
Odp: Wtryskiwacze DELPHI w x-type
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2015, 22:23:15 pm »
ok, :-za

postaram się ustalić szczegóły, pokaże to co napisałeś i  spróbuje porównać .
czyli pompa 6S7Q-9B395-AA będzie już pozbawiona tej wady ?

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2015, 03:12:05 am wysłana przez Choina »

Acab

  • Gość
Odp: Wtryskiwacze DELPHI w x-type
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 25, 2015, 23:45:24 pm »
eMWuGSM - ten wątek pozamiatałeś  :-10points

monteki

  • Gość
Odp: Wtryskiwacze DELPHI w x-type
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2015, 23:57:52 pm »
dokopałem się, mam pompe :  6S7Q-9B395-AA , będzie już pozbawiona tej wady ?

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Wtryskiwacze DELPHI w x-type
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 26, 2015, 01:48:29 am »
dokopałem się, mam pompe :  6S7Q-9B395-AA , będzie już pozbawiona tej wady ?
Wg nomenklatury Forda część "homologowana" dla roku modelowego 2006. Nie widziałem osobiście pomp z "wyższym" prefiksem niż 6S7Q-xxxxx-xx, końcówka "AA" oznacza, że (teoretycznie) pierwsza wersja dla tego roku.


Analogicznie jeśli część była dobra, nie wadliwa lub nie była zmieniona podczas liftingu, to przez cały okres produkcji miała index 1X43-xxxxx-xx. W prefiksie zawiera się: pierwsza cyfra: rok wprowadzenia (modelowy) 1,2,3,4,5,6,7,8,9; drugi i trzeci znak X4 (kod X-Typa X400 dla przed 2004 i od 2004r. X404; czwarty znak: 3 (nie wiem czemu ale jest 3). Środkowa część, to grupa podzespołów tzn. wszystkie pompy wysokiego ciśnienia będą miały kod xxxx-9B395-xx, a wtryskiwcze HPCR xxxx-9K546-xx i tak dalej i tak dalej. Ostatni człon, dwa lub trzy znaki to wariant wykonania części np. 4X43-XYZ12-AA to część z prawej strony przód LHD, 4X43-XYZ12-AB to część z prawej strony przód RHD, 4x43-XYZ12-BA to część z lewej strony przód LHD, a 4X43-XYZ12-BB to część z lewej strony przodu RHD.

Taki mi coś właśnie nie pasowało wszystko w tej wypowiedzi monteki. Po primo koszty, po drugie jeśli cały osprzęt pasi z Mondziaka to tym bardziej nikt by się nie bawił w kompletne czy częściowe przekonstruowanie bo...patrz 3 wyraz tego zdania (KOSZTY).
Zasadniczo masz rację, ale nie do końca. Nie wszystko może być idealnie takie samo. Co nie jest w osprzęcie silnika 2.0/2.2D? to:
1. Pompa wspomagania - wyglądają identycznie, są 100% kompatybilne ale mają nawet inne numery producenta (Houborn automotive), pomimo wydajności tej samej. Faktyczna różnica? Króciec. Trzeba go obrócić o ok 90*:)
2. Sterownik silnika - hardware jest ten sam, wsad (kalibracja) jest tej samej wielkości, ale... wtyczka do ECU ma ząbek obrócony o 180* i już nie włożysz sterownika z Mondeo do Jaguara (nie wepniesz), chyba, że ułamiesz ząbek. Wtedy możesz wgrać kalibrację.
3. Wiązka silnika. W X-Type wiązka silnika łączy sie z główną na lewym kielichu. W Mondeo jest wpleciona w główną i łączy sie w skrzynce bezpieczników pod konsolą.


I takich tam pare jeszcze smaczków...

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Wtryskiwacze DELPHI w x-type
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 26, 2015, 09:45:53 am »
Ile to się człowiek rzeczy dowie nowych :)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8