Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

sprężyny zawieszenia wyginają się

(1/1)

emka:
Dot. XJ6 - 1987 r. 3,6 l, skrzynia biegów manualna. Mam go od 1994 r. od dłuższego czasu nie używany (ponad 10 lat) Zdecydowałem się na remont. Mój mechanik mówi, że sprężyny zawieszenia przód i tył zamiast pracować na ściskanie, wyginają się w łuk ponieważ są ukośnie zamontowane. Na przodzie wyginanie ograniczone jest amortyzatorami.  Sprężyny i amortyzatory były kiedyś wymieniane w Jaguarze jeszcze na Grójeckiej (starsi pamiętają, że był tam pierwszy salon Jaguara).  Faktem jest, że tył, nawet po wymianie "siedział". Samochód miał "nivo". Czy to możliwe? Gdzie można kupić komplet do wymiany z nivo na normalne zawieszenie.?
Ktoś pomoże?

Yoohas:
Komplet do konwersji nivo znajdzie się w popularnych sklepach z gratami do Jaguara. Ja kupowałem w V12.

Przede wszystkim przypomnij mechanikowi, żeby nie podchodził do sprężyn Jaguara ze zwykłym ściągaczem, bo może sobie kuku zrobić.

Z tego, co pamiętam sprężyny z przodu są nieco wygięte ale może to nieprawidłowe i u mnie też jest źle :)

sebek1111:

--- Cytat: Yoohas w Sierpień 24, 2015, 23:45:24 pm ---

Z tego, co pamiętam sprężyny z przodu są nieco wygięte ale może to nieprawidłowe i u mnie też jest źle :)

--- Koniec cytatu ---

Tak ma byc. Wszysto jest OK.

emka:
Dziwne wydaje się, aby sprężyny w zawieszeniu się wyginały w łuk a nie pracowały na ściskanie, zgodnie z tym jak są zrobione i przeznaczone. Byłoby to kuriozalne ale może Anglicy wiedzą lepiej?

Donkihot:
Te samochody mają więcej takich ciekawych rozwiązań (sam tego doświadczyłem) ale jakoś jeżdżą
A sprężyny przednie właśnie tak mają.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej