Autor Wątek: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie  (Przeczytany 17475 razy)

roberto_tm

  • Gość
Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 15, 2015, 20:47:02 pm »
kurcze lałem dosłownie tydzien temu i głowy nie dam, ale zdaje mi się że weszło ok 1,2 litra

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 15, 2015, 22:38:14 pm »
A nie warto trochę pomyśleć i sprawdzić na stronie jakiegokolwiek producenta oleju ? Tu np. Motul dla XJ





Kategoria   :   Samochody osobowe   
Marka   :   Jaguar
Model   :   XJ, X308 / X350 / X358 (1997 - 2009)
Typ   :   XJ8 4.0 (1997 - 2001)




Rozwiń wszystko     Zwiń wszystko
   SILNIK AJ-V8   
 
Pojemność   :   Pojemność układu smarowania 6,5 litrów
:   Pojemność układu smarowania 7,5 litrów + chłodnica oleju
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Wymiana 16000 km / 12 miesiące
Produkty   :   8100 X-CESS 5W-40 (Wyżej -20°C)
    :   8100 X-LITE 0W-30 (Od -30°C do 40°C)
    :   8100 X-MAX 0W-40 (cały rok)
    :   6100 SYNERGIE+ 10W-40 (Wyżej -20°C)
    :   4100 TURBOLIGHT 10W-40 (Wyżej -20°C)
    :   4000 MOTION 15W-40 (Wyżej -10°C)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Wymiana 6 miesiące
Produkty   :   8100 X-CESS 5W-40 (Wyżej -20°C)
    :   8100 X-LITE 0W-30 (Od -30°C do 40°C)
    :   8100 X-MAX 0W-40 (cały rok)
    :   6100 SYNERGIE+ 10W-40 (Wyżej -20°C)
    :   4100 TURBOLIGHT 10W-40 (Wyżej -20°C)
    :   4000 MOTION 15W-40 (Wyżej -10°C)
 

   MECHANIZM RÓŻNICOWY, TYŁ   
 
Pojemność   :   Pojemność układu smarowania 1,9 litrów
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 16000 km / 12 miesiące
Produkty   :   90 PA (cały rok)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 6 miesiące
Produkty   :   90 PA (cały rok)
 

   SKRZYNIA BIEGÓW, AUTOMATYCZNA ZF 5/1   
 
Pojemność   :   Pojemność układu smarowania 10 litrów
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 16000 km / 12 miesiące
Produkty   :   MULTI ATF (cały rok)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 6 miesiące
Produkty   :   MULTI ATF (cały rok)
 

   HYDRAULICZNY UKŁAD HAMULCOWY   
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Wymiana 24 miesiące
Produkty   :   RBF 660 (cały rok)
    :   RBF 600 (cały rok)
    :   DOT 5.1 (cały rok)
    :   DOT 3 & 4 (cały rok)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Wymiana 6 miesiące
Produkty   :   RBF 660 (cały rok)
    :   RBF 600 (cały rok)
    :   DOT 5.1 (cały rok)
    :   DOT 3 & 4 (cały rok)
 

   HYDRAULICZNY UKŁAD SPRZĘGŁOWY   
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Produkty   :   RBF 660 (cały rok)
    :   RBF 600 (cały rok)
    :   DOT 5.1 (cały rok)
    :   DOT 3 & 4 (cały rok)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 6 miesiące
Produkty   :   RBF 660 (cały rok)
    :   RBF 600 (cały rok)
    :   DOT 5.1 (cały rok)
    :   DOT 3 & 4 (cały rok)
 

   WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO   
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 16000 km / 12 miesiące
Produkty   :   MULTI ATF (cały rok)
    :   DEXRON III (cały rok)
    :   DEXRON IID (cały rok)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Kontrola 6 miesiące
Produkty   :   MULTI ATF (cały rok)
    :   DEXRON III (cały rok)
    :   DEXRON IID (cały rok)
 

   UKŁAD CHŁODZENIA   
 
Pojemność   :   Pojemność układu smarowania 10 litrów
 
Zastosuj   :   Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Wymiana 96000 km / 48 miesiące
Produkty   :   INUGEL OPTIMAL (cały rok)
    :   INUGEL EXPERT (cały rok)
    :   INUGEL CLASSIC (cały rok)
 
Zastosuj   :   Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość   :   Wymiana 6 miesiące
Produkty   :   INUGEL OPTIMAL (cały rok)
    :   INUGEL EXPERT (cały rok)
    :   INUGEL CLASSIC (cały rok)
 
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

kurak22

  • Gość
Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 16, 2015, 16:27:03 pm »
Sprawdzić to nie problem, większy problem jest z tym że jeden olej pomoże drugi zepsuje, w enduraku np skrzynia na motulu grzechotała przy kazdej zmianie biegu jak i przy wysprzęglaniu, na elfie natomiast wszystko ucichło. Więc nie wciskaj bajery. :-thank

Bedek

  • Gość
Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 22, 2015, 22:14:23 pm »
Postanowiłem dzisiaj zmienic olej w skrzyni kątowej lub jak kto woli reduktorze, nic prostszego odkręcic śrubę poczekakc aż wyleci względnie wyssac i nalac nowego. Nic bardziej mylnego  - odkręciłem śrubę ( widoczną na wcześniejszych zdjęciach) wyleciało może ze 2 setki ok trzeba wyssac i ... nie da się, zaraz za otworem jest jakieś koło zębate - nie wsadzisz nawet igły. Więc przechyliłem samochód tak ok 45 stopni - trochę pociekło ale bez szału na pewno mniej niż 0,5 l. No dobra teraz nalac - strzykawa i lejemy a tu 1,5 - 2 setki i dośc z otworu już cieknie. obszukałem całą skrzynię  z lampą i lusterkiem i nic innego nie znalazłem, co było robic auto drugim bokiem pod kątem 45 stopni i wlałem " na siłę" jakiś 5,5 setki zakręciłem i tyle. Obszukałem bardzo dużo programów warsztatowych wszędzie X-type jest, reduktor jest, korek jest ale tylko ten jeden zapisany jako ( zależy od programu ) zlewowy lub kontrolno zlewowy - wlewu brak. Teraz nie wiem czy mam za dużo oleju bo nie zlałem do końca czy trzeba położyc auto na boku aby zalac to ustrojstwo. Ma ktos jakieś doświadczenia - poratujcie   

roberto_tm

  • Gość
Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 23, 2015, 20:13:08 pm »
Korek wlewowy ponoć jest. Osobiście go nie widziałem, bo siedzi gdzieś pod wydechem od góry w korpusie. Z wlaniem oleju radzą sobie różnie. Bywają patenty z zaworem kulowym wspawanym w korek zlewczo reizyjny albo zawór zwrotny. Poszukaj na forach w USA i UK a na pewno znajdziesz jakieś fotostory. Ja zmieniając u siebie zlałem ile wyleciało bez lewarowania boku i wlałem 5,5setki. Nie robiłem przy tym żadnego zaworu tylko dobrze uszczelniłem rurkę od szprycy i szybko zakręciłem korek tracąc maksymalnie pięćdziesiątke oleju.

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 24, 2015, 17:45:25 pm »
Zaworu nie trzeba wspawywać - wystarczy go wkrecic bo gwint jest standardowy pół cala czyli po naszemu ∅ 15 :)  Ja go wkreciłem ( znalazłem w  castoramie taki z demontowalną końcówką do węża) i po uzupełnieniu oleju tam został. Sciągnąlem jedynie "wajche" przy wkrecaniu bo zawadzała. Zdjęcie  takiego zaworka:

Bedek

  • Gość
Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 25, 2015, 10:32:04 am »
Pomysły zacne i godne naśladowania ale to jakiś absurd żeby nie było korka wlewowego a jeżeli jest to tak zlokalizowany że nie da rady go znaleźc o dojściu do niego nie wspominam. Rozumiem że olej z założenia producenta nie powinien byc wymieniany ale przecież wystarczy mała awaria np uszczelniacz - gdzie tego oleju trzeba będzie dolac. Trochę mnie irytują takie rozwiązania w tym samochodzie.

kurak22

  • Gość
Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 25, 2015, 14:00:46 pm »
Przy awarii zazwyczaj dyfer jest wyciągany.  8)

Offline sopel

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 115
  • W życiu nie ma nic bardziej stałego jak ZMIANY ;-)
Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 04, 2015, 14:50:20 pm »
Zaworu nie trzeba wspawywać - wystarczy go wkrecic bo gwint jest standardowy pół cala czyli po naszemu ∅ 15 :)  Ja go wkreciłem ( znalazłem w  castoramie taki z demontowalną końcówką do węża) i po uzupełnieniu oleju tam został. Sciągnąlem jedynie "wajche" przy wkrecaniu bo zawadzała. Zdjęcie  takiego zaworka:


Dzięki serdeczne za super patent na wymianę oleju ! :-K Dzisiaj właśnie wymieniłem , a właściwie to wlałem około 750 ml , bo o zgrozo było pusto !!! mam wrażenie że " wycie " jakby ucichło ale przejechałem raptem jakieś trzy km ! Pytanie co może jeszcze wywoływać specyficzne łuuuuuu przy przyśpieszaniu ? ! Dzięki z góry za wszystkie podpowiedzi !  :-K

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 07, 2015, 11:18:50 am »
Cieszę się, że patent  się  u ciebie sprawdził. Zła wiadomość jest taka, że na 90% będzie ci teraz śmierdziało spalonym olejem przekładniowym - przelany reduktor (a właściwie skrzynka  kątowa)  wylewa  nadmiar "górą" poprzez  otwór  odpowietrzający i leci toto wprost na  gorący wydech :) Moja  rada: zignorować  i poczekać, bo w  końcu się uspokoi kiedy poziom się wyrówna. Z tym, że  u mnie  trwało to ponad  miesiąc...

szach

  • Gość
Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 02, 2015, 09:37:09 am »
Jaki olej wlać do przekładni kątowej, a jaki do tylnego mostu?
Tego M2C 192A Synthetic nie mogę nigdzie znaleźć.

Offline sopel

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 115
  • W życiu nie ma nic bardziej stałego jak ZMIANY ;-)
Odp: Wymiana oleju w reduktorze i tylnym moscie
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 04, 2015, 13:25:12 pm »
Jaki olej wlać do przekładni kątowej, a jaki do tylnego mostu?
Tego M2C 192A Synthetic nie mogę nigdzie znaleźć.


Do skrzynki kątowej kupiłem tutaj : http://allegro.pl/castrol-syntrax-limited-slip-75w140-1l-bielany-i5436171713.html