Witam wszystkich
Od dwóch tygodni jestem posiadaczem X-Type 2,5 2004 z manualną skrzynią biegów. Niestety samochód był "naprawiany" przez wyrafinowanego oszusta, który na stałe odłączył kontrolkę silnika (check engine).
Sytuacja objawia się w następujący sposób:
- przy zapłonie nie zapala się kontrolka silnika, natomiast pozostałe (śnieżynka, układ przeniesienia napędu itp.) zapalają się i gasną
- w trakcie jazdy można zauważyć, że samochód jest w trybie awaryjnym (odcina obroty powyżej 3 tysięcy, szarpie, komputer wykazuje błędy) kontrolka również się nie zapala
- po rozebraniu licznika widać ingerencję jak na załączonych zdjęciach (przecięta ścieżka i założona zwora do innego miejsca)
Chciałbym aby kontrolka działała prawidłowo i zapalała się gdy jest coś nie tak. Lokalny, polecany elektronik samochodowy nie pomógł. Zdjęcie zwory i zostawienie ścieżki "w powietrzu" też nic nie daje. Na zagranicznym forum znalazłem podobny problem, ale tam okazało się, że po prostu dioda została wylutowana. W moim przypadku dioda prawdopodobnie jest.
Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i jest w stanie udzielić wskazówek? Lub dysponuje schematem płytki licznika lub chociaż podeśle dobre zdjęcie tego fragmentu?