Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

XF 3.0 czy 3.0 S?

(1/3) > >>

Janek:
Cześć!

Na wstępie chciałbym pozdrowić kut**a który ukradł z przed domu mojej matce nowego 3.0 S. Obyś się przy rozkręcaniu udławił śrubką a silnik spadł na głowę.  :-zly


Ale do rzeczy. Bierę dla siebie XF-a, budżet mniejszy to i roczniki 2010-2012 mnie interesują. Przedliftowe mają 6 stopniowego automata. Jaka jest kultura pracy? Miałem przyjemność najechać  10k ów skradzioną S-ką i boję się, że zejście na przed lifta będzie katastrofą ;(

Mam dodatkowo parę pytań:
-Czy jest odczuwalna różnica pomiędzy 3.0 (240km) a 3.0 S (275km)?
-Jak sprawuje się skrzynia, na co uważać? Mój przedział przebiegu to max 125k km.
-Biturbo czyli... dwa problemy. Jak rozpoznać, że coś jest nie tak?
-Na co ogólnie zwrócić uwagę? Są jakieś typowe i łatwe do wykrycia usterki?

Furka będzie brana w Niemczech,  tylko z pierwszej ręki dlatego o kręcenie licznika się nie boję. Mam dobrą ofertę na 3.0 240km) i obawiam się niedosytu mocy. Jeżdżę dużo tylko po niemieckich autostradach dlatego ważne jest dla mnie przyspieszenie 180-240 km/h. Jak Wasze Jagi śmigają?

Czytałem troszkę na forum, że "mapujecie" swoje 3.0 (240km) do nawet 280km. Czy może ktoś polecić odpowiedniego człowieka, dla którego Jaguar nie jest tylko zwierzęciem z afryki? Jak bardzo taki zabieg skraca żywotność silnika i czy się po prostu dodaje?

Przepraszam, za taki natłok pytań.

Dziękuję serdecznie z góry za odpowiedzi i pozdrawiam!
 :-tylko

rmazurek:

--- Cytat: Janek w Lipiec 19, 2015, 15:59:07 pm ---Cześć!
...

Mam dodatkowo parę pytań:
-Czy jest odczuwalna różnica pomiędzy 3.0 (240km) a 3.0 S (275km)?
-Jak sprawuje się skrzynia, na co uważać? Mój przedział przebiegu to max 125k km.
-Biturbo czyli... dwa problemy. Jak rozpoznać, że coś jest nie tak?
-Na co ogólnie zwrócić uwagę? Są jakieś typowe i łatwe do wykrycia usterki?
...
Furka będzie brana w Niemczech,  tylko z pierwszej ręki dlatego o kręcenie licznika się nie boję. Mam dobrą ofertę na 3.0 240km) i obawiam się niedosytu mocy. Jeżdżę dużo tylko po niemieckich autostradach dlatego ważne jest dla mnie przyspieszenie 180-240 km/h. Jak Wasze Jagi śmigają?
...
Czytałem troszkę na forum, że "mapujecie" swoje 3.0 (240km) do nawet 280km.

--- Koniec cytatu ---

Witaj.
Na wstepie wyrazy wspolczucia...
Osnosnie pytan.
-roznica mocy jest wyczuwalna ale patrz tez na Nm- 100Nm roznicy to duzo. Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze po przejsciu z 240km/500Nm na 270km/600Nm(remap) roznica jest ogromna -szczegolnie odczuwalna przy wyzszych predkosciach. Obecnie nawet przy predkosciach powyzej 200km/silnik ciagnie ladnie.
-jesli chodzi o skrzynie to 6biegowa bedzie mniej oszczedna - nie wiem jak z przelozeniami ale moja 6tka konczy sie przy okolo 270-280 km/h(mam zdjeta blokade)
-biturbo bedzie zarowno w 3.0d 240km jak i 3.0d s 270km. Wydaje mi sie ze jedyna wersja z mono turbo to 211km. Jesli chodzi o problemy to tak jak z kazdym innym podzespolem - jesli sa zadbane to bedzie smigac.... Niestety jak chcesz miec pewniaka to musisz nowe auto kupic. Chyba ze chcesz zdejmowac orurowanie i sprawdzic fizycznie czy sa luzy na wirniku itp.
-jesli chodzi o rzeczy do wykrycia przy kupnie to jak w kazdym innym aucie, skrzynia nie powinna szarpac przy zmianie biegow, silnik powinien ladnie ciagnac. Wyposazenie calkowicie sprawne.

Moja rada - kup wersje z xenonami i grzana kierownica.

Remap mozna zrobic i na 500km...zalezy czego oczekujesz. W moim wybralem bezpieczne 273km/600Nm - wyczytalem ze skrzynia bezpiecznie wytrzyma 600Nm. Ale sa ludzie co kreca do 320km i tez jezdzi... Po remapie spalanie delikatnie spadlo-jesli chodzi o zywotnosc - ja sie nie obawiam - dbam o kota, pelny serwis raz w roku. W tym roku wymienie tez olej w skrzyni(80000km).

Jesli chodzi o roznice w komforcie to fotele w polifcie sa duzo wygodniejsze i kierownica jakos lepiej lezy w dloni...

Janek:
Wielkie dzięki za info.


--- Cytuj ---Remap mozna zrobic i na 500km...zalezy czego oczekujesz. W moim wybralem bezpieczne 273km/600Nm - wyczytalem ze skrzynia bezpiecznie wytrzyma 600Nm. Ale sa ludzie co kreca do 320km i tez jezdzi... Po remapie spalanie delikatnie spadlo-jesli chodzi o zywotnosc - ja sie nie obawiam - dbam o kota, pelny serwis raz w roku. W tym roku wymienie tez olej w skrzyni(80000km).
--- Koniec cytatu ---

Mógłbyś mi powiedzieć gdzie robiłeś remap? Czyżby w kreatormocy? Wolałbym śmignąć do fachowca, nawet jak będzie to daleko.

rmazurek:

--- Cytat: Janek w Lipiec 19, 2015, 17:26:20 pm ---Wielkie dzięki za info

Mógłbyś mi powiedzieć gdzie robiłeś remap? Czyżby w kreatormocy? Wolałbym śmignąć do fachowca, nawet jak będzie to daleko.

--- Koniec cytatu ---

Ja swoj robilem w UK. U martina ze snows garage - polecany przez wielu uzytkownikow forum jaguar uk.

Janek:
Ahh, no dobra, aż tak daleko to nie będę śmigał.
Dwie kwestie, jak długo masz już go podkręconego i czy z perspektywy czasu zrobiłbyś to drugi raz?
Pojutrze zapewne jadę po niego i oferta chłopaków z Warszawy mnie kieruje w wyciśnięciu bezpiecznych 280km. Czytałem, że jag nabiera mocy zdecydowanie bardziej harmonijnie i jednostajnie. To prawda, że drugie turbo załącza się dopiero od 2600 obrotów?  

EDIT: Biorę wersję Premium Luxury. Jedyne czego mi brakuje to nieziemskich kubełkowych foteli.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej