Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
Problem z odpaleniem silnika POMOCY
dominas:
Witam
Koledzy pomocy, od jakiegoś czasu składam jage xj6 s3 z 82r, składam i składam wszystko było super palił na dotyk az do dziś kiedy po odpaleniu pochodził sekunde i zgasł. sadząc ze mogła być to wina braku paliwa zalałem wszystko co akórat miałem w domu (6l) ale wciąz silnik jak zaklety milczy. Fakt paliwa mogła być końcówka ( zbierałem się własnie do zalania go) ale chyba po wlaniu 6 l powinien choć odpalić. Podpowiedzcie prosze gdzie szukać od czego zacząć. za 2 tygodnie brata bierze ślub i chciałem zrobić mu prezent, a tutaj klops. Dodam ze baki przeze mnie nigdy nie były czyszczone tak wiec nei mam pojęcia w jakim stanie był środek. Podejrzewam ze moze pąpka "coś"zassała bo jak wspomniałem nie było nigdy problemów z silnikiem. z góry serdecznie dzieki za pomoc i podpowiedzi
aro:
Pierwsze to sprawdz czy paliwo dochodzi do silnika...potem dopiero mozna myslec co dalej...
dominas:
--- Cytat: aro w Lipiec 10, 2015, 00:08:31 am ---Pierwsze to sprawdz czy paliwo dochodzi do silnika...potem dopiero mozna myslec co dalej...
--- Koniec cytatu ---
masz na myśli wyjscie od pompy paliwa w bagazniku, czy gdzieś przy silniku ( wiem głupie pytanie, ale powaznie jeszcze od strony mechaniczno- technicznej tutaj jestem wyjątkowo słaby)
Error:
W takich sytuacjach zawsze musisz zacząć od sprawdzenie dwóch podstawowych rzeczy:
1. Czy jest iskra
2. Czy dochodzi paliwo
ad.1
Wykręcasz jedną świece, zakładasz na nią przewód zapłonowy i przykładasz do masy, czyli w tym przypadku najlepiej do silnika. Pamiętaj, żeby nie robić tego gołymi rekami, bo prąd mocno Cie strzeli;) Prosisz kogoś, żeby zakręcił silnikiem a Ty obserwujesz czy masz iskre na świecy. Jeżeli jest iskra, to przechodzisz do punktu nr. 2. Jeżeli nie ma, dla pewności zdejmij przewód z jakiejś innej świecy i powtórz czynność. Jeżeli nadal nie ma iskry to sprawdzasz cewkę. Najczęściej mi się zdarzało, że np. nie było masy na cewce i trzeba było ja odkręcić, poczyścić połączenie z blachą i po sprawie.
ad.2
Tutaj najlepiej jest zdjąć przewód paliwowy w miejscu, gdzie łączy się z wtryskami, czyli przy silniku. Potem przekręcasz kluczkiem i patrzysz, czy leje sie paliwo.
Sprawdź to i daj znać jak wygląda sytuacja. Bedziemy cos myslec dalej.
dominas:
--- Cytat: Error w Lipiec 10, 2015, 15:53:25 pm ---W takich sytuacjach zawsze musisz zacząć od sprawdzenie dwóch podstawowych rzeczy:
1. Czy jest iskra
2. Czy dochodzi paliwo
--- Koniec cytatu ---
Tak wiec sytuacja wygląda następująco. Intuicyjnie przeszedłem do punktu drugiego pomijając świece i chyba to był dobry krok, odłaczyłem najpierw wezyk przy dojściu do wtrysków przy silniku ( paliwo nie leci) ,nastepnie zrobiłem to samo na wezyku wychodzącym z pompy (efekt ten sam - brak paliwa) po odkręceniu pompy paliwo z wezyka zaczeło wyciekać z węzyka który doprowadza paliwo od elektrozaworu do pompy. Tak wiec podejrzenia padły na "Lucas 4FP IUEL pump. Ktoś podpowiedział mi ze pasować tu powinna pompa od audi80 ( wiem profanacja) ale ... na marginesie dodam ze sprawdzałem czy dochodzi prąd (metodą na zarówke) i prąd dochodzi.
Ewentualnie jesli macie jakieś inne propozycje co przy okazji warto sprawdzić to bede wdziueczny jak nie wiem co.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej