Autor Wątek: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)  (Przeczytany 9063 razy)

Offline Zapek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 742
  • DAIMLER LONG 4.0 1996
Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« dnia: Czerwiec 25, 2015, 17:21:20 pm »
Po kilku już latach użytkowania X300 ,naszło mnie na poprawienie czegoś co moim zdanie delikatnie mówiąc jest skopane przez producenta do granic możliwości. Największą bolączką Jaguara w wersji X300 jest moim zdanie zawieszenie. Czasami jadąc po łatanej drodze mam wrażenie że jadę wozem drabiniastym (Corolla 1999r. mojej żony ma dużo lepsze zawieszenia od X300), dobija na najmniejszych dziurach , i przenosi to wszystko na całą deskę rozdzielczą, czasami mam wrażenie że się coś urwie.
Mam pytanie do znawców tematu, może ktoś już coś zrobił w swoim Jagu , coś co znacząco poprawiło pracę zawieszenia. Sama wymiana tulei gumowo-metalowych, różnego rodzaju końcówek  na nowe , nic nie daje. Na diagnostyce diagnosta nie ma się do czego doczepić a mnie qrwica bierze że takie ładne auto a jedzie się nim jak wspomnianym wozem. Mam nadzieję że jest ktoś taki  na forum , który sobie poradził z tym badziewnym zawieszeniem i doradzi co ewentualnie wymienić w zawieszeniu, żeby działało chociaż trochę lepiej.
Jeżeli temat był już poruszany na forum to poproszę o linka.

Donkihot

  • Gość
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 26, 2015, 15:27:50 pm »
Cześć Zapek, piszesz że jesteś właścicielem X300 od kilku lat, to wiele więcej niż ja bo zaledwie kilka miesięcy goszczę w swoim garażu "Filonka" (tak go nazwaliśmy bo statuetka na masce ma ułamany ogonek a jak byłem dzieckiem czytałem bajkę "Przygody Filonka Bezogonka") Ale wracając do zawieszeń, Wspominasz o Corolli i ja mogę się do niej odnieść bo tuż przed zakupem naszego X300 oddaliśmy naszą Corollę z 2004r. naszemu synowi a jeździliśmy nią 7 lat i dobrze wiem o czym mówisz.
Niestety albo właśnie stety, tak pracują zawieszenia w naszych kocurkach. Zapytasz pewnie "dla czego, przecież to limuzyna klasy S" i tu śpieszę z wyjaśnieniem, otóż założenie inżynieryjne było takie że ma to być limuzyna ale z zacięciem sportowym (coś jak BMW) i aby udowodnić Ci moją odpowiedź sam sprawdź. Wybierz dość ostry zakręt i postaraj się go pokonać Corollą możliwie najszybciej, dajmy na to że do granicy przyczepności uda się przejechać 100km/h teraz przesiądź się do swojego Kotka (zakładam że zawieszenia i amortyzatory Masz w nienagannym stanie) i przejedź ten sam zakręt, okaże się że pokonałeś go z prędkością  około 130-150 km/h i to bez większego wysiłku, test numer dwa to "test łosia" zaczynamy Corollą i wychodzi nam że (powiedzmy) do uślizgu jesteśmy wstanie pojechać 60km/h teraz Jaguar i o dziwo ten sam tor pokonaliśmy z prędkością powyżej 100km/h i jeszcze mieliśmy zapas. Nie polecam robić tych testów w odwrotnej kolejności t.z. najpierw Jaguarem apotem Toyotą bo ta druga skończy w rowie jak będziemy ją zmuszali aby dorównała prędkością Jaguarowi.
Testu nr1 nie muszę tłumaczyć, zaś "test łosia" to nic innego jak szybka zmiana pasa na autostradzie (takie lawirowanie między innymi samochodami przy dużej prędkości)
Uprzedzę twoje następne pytanie " Ale po co tak stroić zawieszenia w limuzynie? przecież to powinien być kanapowóz a nie wyścigowiec." I tak i nie, dla porównania u Niemców są dwie firmy produkujące limuzyny czyli sztywno strojone BMW i kanapowozy czyli Mercedesy i u Brytów jest analogicznie czyli sportowe limuzyny Jaguar i kanapowozy Rolls-Royce. Więc wybór jest zaskakująco prosty, albo Rolls, Merc i.t.p. albo Corolla.  ;)

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 26, 2015, 15:47:12 pm »
Uffff, a już myślałem, że z moim jest coś nie tak :D
X300 jest nisko zawieszony, więc siłą rzeczy musi być twardy. To jest auto na dwupasmówki, a nie polskie "drogi" lokalne i tyle. Ew. możnaby coś pokombinować z twardszymi amortyzatorami, żeby nie dobijał tak na dziurach/studzienkach.

O ile porównanie BMW vs. Mercedes jak najbardziej ma sens, to Jaguar vs. Rolls-Royce nie ma żadnego- zupełnie nie ta półka cenowa ;)

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.009
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 26, 2015, 15:55:24 pm »
Co do porównania toyoty i jaguara , to zapomniałeś o kilku rzeczach . Stabilność w zakrętach przy dużych prędkościach daje duża masa i szerokość auta ( taka toyota jest węższa i lżejsza niż np. X300 który waży coś koło 1800 kg ). Jaguar XJ jest określany jako limuzyna-sportowa , czyli ma być wygodny ( według mnie jest ) , szybki i pewny w prowadzeniu . Ja jeżdżę po Lublinie , i na jednej z ulic jest ostry zakręt , w którym czasami zdarza mi się pokonywać 120 km/h ( podczas gdy inni użytkownicy jezdni hamują do 70 , żeby się w nim wyrobić ) , ja natomiast w swoim XJ-cie , nawet nie czuję jakiegoś większego przechyłu . Mnie tez dobija czasami , że na małych łatach czuć , jakbym jechał po dziurach ( podczas gdy jadąc tą sama drogą pasatem , ledwo trzęsie ) . Ja zmieniłem amortyzatory na KYB-y i jest o bardziej miękkie zawieszenie dzięki nim . Teraz małe łaty pokonuję dość dobrze , dopiero na większych dziurach trzęsie ) . Oryginalne amortyzatory Bilstein są bardzo twarde , natomiast KYB-y są  miękkie ( i o połowę tańsze ) , mają też zamiast gumowej osłony , metalowy kielich ( uważam to za duży plus ) .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Donkihot

  • Gość
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 26, 2015, 16:37:09 pm »
"Jaguar vs. Rolls-Royce nie ma żadnego- zupełnie nie ta półka cenowa " O.K Masz rację trochę przesadziłem chociaż stoi na OLX-e Rolls w Mrągowie za 13,5 tyś. czy we Wrześni za 37,9 tyś (czyli cenowo porównywalnie do naszych kotków.  ;)
Wracam do zawieszenia, właśnie kolka dni temu w moim był robiony remont zawieszeń i mechanik stwierdził że strasznie się namęczył ze sprężynami bo nie dość że są bardzo twarde to jeszcze i długie przez co jest je bardzo trudno włożyć na miejsce. Pomyślałem że można by pokombinować ze sprężynami progresywnymi tylko nie wiem czy istnieją takie do Jaga? a jak nie to może od czegoś by dopasował (polak potrafi)
Na pewno najlepszy efekt dało by zastosowanie zestawu pneumatycznego zawieszenia (tak jak robią to Amerykanie) tylko że to dużo pracy i $$$$ Widziałem na "satelicie"jak kolesie z Gas Monkey Garage wepchnęli takie właśnie do Rollsa i pewnie jeździł miodnie, tylko czy to ma sens? no chyba że nosimy "złoty kajdan" i spodnie z krokiem na wysokości kolan.  ;D
Ale temat ze zmianą amorów ma sens  :-za

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 26, 2015, 23:52:14 pm »
Te trzesienie to sprawa amortyzatorow i sprezyn. W zaleznosci czy chcesz bardziej plynna i bujajaca jazde czy twarde zawieszenie - dobierz odpowiednie sprezyny i amortyzatory. W sovereign masz inne niz w wersji R czy S. Ja w swoim wlasnie zmienilem z tylu sprezyny i amortyzatory. Przed zmiana bylo tragicznie i auto nie nadawalo sie do jazdy z kimkolwiek siedzacym z tylu. Bujalo i dobijalo strasznie. Sprezyny zmienione na nowe KYB, nowe amory i auto jest rewelacyjne. Zadna dziura mu z tylu nie straszna nawet z trojka osob z tylu, pelnymi bakami i bagaznikiem :)
Teraz pora na przod.
Poza tym sa miejsca gdzie dobiora ci i zrobia takie sprezyny jakie chcesz.

tomek1212

  • Gość
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 27, 2015, 00:09:06 am »
Mnie najbardziej dobijają tuleje gumowe maglownicy dzięki którym przekładnia nie jest sztywno przykręcona do podwozia. Nie dość że kierownica w czasie jazdy na wprost jest zawsze trochę krzywo (czasem w lewo, czasem w prawo) to jeszcze auto przy wyższych prędkościach niepewnie sie prowadzi.

Offline Zapek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 742
  • DAIMLER LONG 4.0 1996
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 27, 2015, 09:02:54 am »
Tomek ty z tego co piszesz to masz problem z maglownicą a nie z tulejami gumowo-metalowymi, ja w swoim zrobiłem dystansy na maglownicy i układ kierowniczy jest dużo lepszy jak w nowym (jest opisane na forum).
Ja chce mieć kanapowóz , jak bym miał zajawkę na sportowe to na pewno nie kupił bym sobie Daimlera X300. więc po kolei , co wymienicćżeby było lepiej ????

tomek1212

  • Gość
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 27, 2015, 17:35:51 pm »
Maglownica jest OK, natomiast problem jest z gumowymi tulejami za pomocą których maglownica jest przymocowana do budy.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 27, 2015, 22:20:20 pm »
W UK można kupić te gumy w zamienniku. Cena 40-50 GBP.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Donkihot

  • Gość
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 28, 2015, 09:21:00 am »
Cześ Zapek, sprawdź PW  :-W

kakkiro

  • Gość
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 29, 2015, 18:35:38 pm »
Choina, wielka prośba o namiar/linka do tych " gum ". Czeka mnie regeneracja maglownicy na dniach, wiec przy okazji, zresztą za Twoją namową, wymienie od razu te gumy. dzięki !!!  ;D

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 29, 2015, 21:38:57 pm »
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

kakkiro

  • Gość
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 30, 2015, 00:14:33 am »
Dzieki !!!!

Offline Zapek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 742
  • DAIMLER LONG 4.0 1996
Odp: Zawieszenie X300 (poprawić fabrykę)
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 28, 2015, 09:21:17 am »
Koledzy nigdzie nie mogę dostać sprężyn KYB , podobno już nie produkują ???? może ktoś wie gdzie można kupić. Jaką inna firmę ewentualnie polecacie. Sprawa pilna bo chcę na piknik śmignąć na nowych sprężynach i amorach.